Vad tycker folket om finalserien är den tråkigaste i modern tid? Typ sen de blev SHL.
- Ja
- Nej
- Ett av de tråkigare
0 röster
Vad tycker folket om finalserien är den tråkigaste i modern tid? Typ sen de blev SHL.
0 röster
Jag gillar inte Växjö. Samtidigt kan jag inte låta bli att vara imponerad. Sitter styrkan i att forma gruppen? Eller i att scouts rätt för att det skall gå att få ihop gruppen?
Utan att ha stats så känns det onekligen som att de får ut väldigt mycket av varje satsad spelarlönekrona. År efter år dessutom.
Evertsson är överjävligt bra på att bygga lag.
Sveriges bästa sportchef.
Hade vi haft honom här hade vi inte behövt harva i botten.
Satt och tänkte på exakt samma sak tidigare under kvällen.
Undrar vad Hv kan lära av Växjö, utan att för den sakens skull inte kopiera ALLT.
Jag antar att Hv gör sådana analyser, utvärderar och implementerar om det behövs. Annars är det dags att börja.
Skulle inte förvåna mig om Martinsson gör succé i Växjö.
Intervjun / artikeln med Evertsson & Forssell i Expressen nyligen var väldigt intressant där de jämförde Växjö och Skellefteå och hur olika de jobbar men båda har nått framgångar. Evertsson säger just att de lägger ner ett gediget arbete på att forma gruppen och att det är en myt att de som säger att det är svårt att få ihop en grupp med mycket importer. Dock har ju Växjö en hel del spelare som varit där ett tag också. Intressant också att han väljer på personlighet över kompetens, just för hur de ska funka i gruppen. All kommunikation i Växjö är på engelska sedan flera år tillbaka men det kanske det är överallt numera?
När HV har varit som bäst, tycker jag mixen i laget varit perfekt och alla spelare har haft en tydlig roll och köpt läget. Tycker det har saknats den fingertoppskänslan för att plocka just rollspelare till HV ett bra tag nu.
Går inte annat än imponeras av Evertssons jobb. Förstår dock inte hur han lyckas få all talang dit för en så billig peng. Kanske att bra spelare går med på en lägre lön för spela i ett bra lag?
Japp, den är bra. Vi diskuterade den när den publicerades. I tråden om SHL tror jag.
Finns nog inget bra ord för hymla på engelska, så det kommer inte funka i HV
Jodå! Sugar-coat är hymla på engelska
Korkat beslut av Wingerli igen - dyrbart !
Påminner om Emil Andraes sämre beslut i början / mitten av säsongen !
Tycker SAIK skulle haft med sig nåt PP och spela 6 mot 4. Domarna sluta döma helt. Hade det varit HV hade man varit skapligt förbannad nu.
SLut på säsongen. Nu blickar vi så fort vi kan mot nästa
Niklas Rahm står där och firar med HC plast.
Måtte han aldrig återvända hem, tvi tvi tvi…
Bara lyfta på hatten.
Jönsson är en riktig vinnare.
Evertsson är så jäkla bra på att bygga lag.
4 guld på 8 år går liksom inte att snacka bort.
Ja, delvis, men känns som att det är lite skillnad på svenska och utländska spelare där. Kossila och Sexton är nog inte jättebilliga. Jag kanske har fel dock.