Verkar som Växjö köpt is från frysdisken på rea på COOP
Måste vara något fel på aggregatet. Aldrig sett en is haverera så även när man själv tränat hockey under sommaren med 30 grader varmt utomhus och stekande sol.
Tänk också på att Växjö aldrig haft fullsatt heller så det kan ju påverka temperaturen
Vad usla Växjö fansen är. De har kört samma ramsa nu i 5 perioder.
De hade väl fullsatt mot oss ett par matcher va?! Vi var ju iofs iskalla då så isen kyldes väl ned rätt bra helt enkelt
94,12 % på Larmi, rätt ok!
Växjö fansen lämnar arenan i förlängningen för att gå på semifinal i innebandy enligt Aftonbladet. ![]()
Hahaha. Hockeystad…
Härlig hockeykultur i den staden
Det skulle vara intressant att veta hur spelare, i medeltal, tänker kring sådant när man väljer klubb. Spelar det in överhuvudtaget? Eller är spelare så egoistiska att de “bara” väljer den klubb som har bäst chans på SM-guld? Jag tänker att det är en blandning av det och andra faktorer, men vad jag är nyfiken på är hur stor vikt man lägger vid fans och “kultur”? Ligger detta beteende lökars i fatet när det krigas om signaturer?
Ha Ha. Finns ingenting HV fans skulle kunna göra direkt
Den här finalen intresserar mig inte för fem öre. Om det åtminstone hade varit ett finallag man hatar så hade det varit mer intressant. Men nu är det två lag som inte berör någon i hockey-Sverige. Första SM-finalen var den snällaste på år och dag. Ingen rivalitet, inga känslor på isen, inga svin i något av lagen, ljummen stämning i arenan. Kvalmatcherna mellan Brynäs och Malmö var mycket mer underhållande.
Kul skrivet av Leifby om den intetsägande känslolösa finalserien i AB, här ett utdrag… läs den snabbt för den blir nog snart plus-artikel.
”
Växjö spelar en sorts tuktande ishockey som tar udden av det mesta, både spel och känslor, och motståndarna blir ofta så frustrerade att de inte ens vill slå någon på käften utan vänder hem mot eget bås buttra och brutna.
Det är en slags ishockeymässigt effektiv bottentrålning som pågår och det verkar inte spela någon roll hur hettan är i hallen, hur många tusen som skanderar ”domarskandal”, för till slut vill alla bara gå hem och göra majbål av sitt ishockeyintresse och återkomma om ett halvår.
Om ni nu tror att jag kritiserar Växjö för att vara tråkiga så har ni förmodligen rätt, men jag är minst lika besviken över håglösheten hos Skellefteå som ändå spelade hemma.
Hur Skellefteå ska vinna fyra av fem matcher mot Växjö begriper jag inte, så här långt i ishockeyhistorien har Växjö bara släppt två finalmatcher till Skellefteå av tolv möjliga och laget från den kronobergska residensstaden verkar inte förstå hur en SM-final i ishockey förloras.”
Skriver också att det alstras mer glöd i en match i omgång 22…
Sitter just nu i en fys-kurs för ledare inom Svensk bandy. Föreläsare idag är fystränaren för SAIK, Stefan Thomson (Inte Sandviken utan Skellefteå) som berättar hur de tränat för att vara där de är just nu, i finalen. Lite spännande, aningen OT, men tydligen ligger SAIK i framkanten bland lagen i SHL på hur mycket fokus de lägger på uthållighetsträning. Allt för att vara som bäst i finalen.
Oklart om de tycker årets insats gett utdelning ![]()
Aeroba kvalitetskrav i medel (mätt laktat i blodet) hos en hockeylirare: 60ml/kg. SAIK har som mål: 63ml/Kg.
En längdåkare ligger runt 70 (sprint) och 80 (distans) på herrsidan som referens.
Total träningsbelastning per år ca 600timmar, effektiv tid, inklusive matcher.
En tiondel av det flytet Växjö har, hade man kunna leva gott på resten av livet.
Va tråkiga Växjö är ![]()
![]()
Wennerholm: Nu vänder Skellefteå
PUBLICERAD: 20 APRIL
Haha, han borde göra som George Costanza och alltid göra tvärt emot sin första instinkt när det gäller tippande.
Vilken tråkig finalserie. Det blir inte bättre av att kusinen från landet verkar ta hem skiten. Snart är de uppe i våra fem SM-guld.
Jag tycker Skellefteå gör misstaget att de rusar framåt lite för mycket - bättre att välja lägena lite mer omsorgsfullt .
Samtidigt är Växjö inte något roligt mästarlag , utom för dem själva.