Sm-slutspel 2023

Nä han tog inte många dumma beslut för laget.

2 gillningar

Får ändå säga att jag bäst uppskattar de tränare som HV haft det senaste, som Lindbom och Tommy, som inte som Rönnberg häver ur sig det ena och andra om domare o motståndare. Nu senast om Joels dom.

1 gillning

Eller hur, som försvarar fula tacklingar och hånskrattar när egna laget får en utvisning emot sig. Oerhört skönt faktiskt, har rätt lite respekt för den stilen.

Om man tittar på Växjös ytterforwards så smäller man ju inte direkt av, hade inte valt någon över André eller Isac t ex. Det är deras backsida som imponerar, och en bra sådan kan ta en långt. Känns oerhört skönt med en uppgraderad sådan.

Ja, Växjö är långt ifrån det roligaste laget att titta på.

Lite som när St Louis vann NHL med riktigt stabila backar och defensiv skicklighet och så stänkte O’Reilly in några matchvinnande mål.

Han som kvitterade för Växjö måste vara bra på engelska. Han lär sig genom att läsa en bok :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Joels avslut blev väl ändå väldigt mycket Joel. Ful hård tackling och en avstängning. Det går inte säga något annat än att Joel gett 100% i varje situation under en lång karriär. Ofta på rätt sida gränsen, men då och då på fel sida. Han har definitivt bidragit till att göra SHL till en mer intressant liga för såväl egna som motståndarlagens fans. En spelartyp som HV har saknat många många säsonger.

1 gillning

Jäklar vad man saknar Linus Söderström.
Vilken jäkla gigant han är :+1::ok_hand:

2 gillningar

Kände det på mig när det stod klart att han var klar för Skellefteå. Vilken målvakt alltså! Åker han över Atlanten och ger det en chans till efter säsongen, månne? Potentialen finns där, det är ett som är säkert.

1 gillning

Intressant artikel som egentligen bara beskriver vad vi redan vet: lökars är hockeys svar på:

Jag har sällen “hud i spelet” när andra lirar om SM-guldet men detta år håller jag på ZAIK.

1 gillning

Har svårt för både SAIK och Lakers. Om nu inte HV är i fial hade hellre sett Rögle, Örebro, Färjestad (ja tänka sig) eller Frölunda i final än de där två lagen. Men ändå seglar SAIK klart upp som laget jag hoppas vinner.

Växjös spel utgår från ett defensivt spelsystem kombinerat med att ha tillräckligt spetskompetens för att blixtra till ett par gånger i matcherna för att vinna. “De hittar vägar att vinna matcherna trots att de inte fört spelet” brukar kommentatorerna säga om och om igen. Som tråk-Lule ett med lite bättre spelare som vinner matcherna.

SAIK däremot bygger spelet mycket mer på ett snabbt vågat passningsspel hela vägen från bakplan, att få långa anfall och helt enkelt nöta ut och spela ut motståndaren. Det gör dem dock lite sårbara för kontringar då och då. Sådant ska premieras framför Växjös tråk-defensiv.

Så jag blir lite mindre missnöjd denna vår om SAIK vinner.

1 gillning

Där är helt klart några roliga gliringar där.

5 gillningar

Ganska ointressant finalserie, väljer nog Saik före lakers. Saik har minst importer av alla lag i ligan med unga spelare som dom gör bättre, unnar det mer framgång än plastlaget lakers.

2 gillningar

Håller med. Kommer bli defensivt spel och få mål. Bra målvakter och bra defensiv… inte fysiskt spel över huvud taget i inledningen…

Alltså… kan växjöpubliken bara en hejaramsa?

Det är ju ett dåligt skämt att utvisningarna kvittas där imo

1 gillning

Solklart Pp för Växjö, att spelarna bråkar efteråt tar inte bort interference på Oskar Nilsson

Har dom hittat medgångssupportrar Växjö för att fylla sin lilla arena? :joy:

Mycket lördagskvällskänsla på klacken iallafall :beer: Bara gapigt liksom. Får ha volymen på 3…

Detta börjar bli löjligt…