Sm-slutspel 2023

Tedenby? :upside_down_face:

1-3 nu. Kör Fhc!

2 gillningar

Vilka bra utvisningar FBK tagit denna match :grin:

Så fbk borta! tack fhc.

2 gillningar

Fbk är utslagna. Det va la gött!

90% av publiken får börja fokusera på epa-säsongen som nu tar vid.

5 gillningar

Inte så att jag på något sätt tycker om FBK, snarare tvärt om, men Linus Johansson ändå, fin kille han. Att ta intervjun med Wikegård efter torsk i sjunde avgörande och säga vad han säger är enligt mig stort. Verkligen hatten av till honom, Joel också för den delen som visar på precis lika mycket respekt mot Linus och sina motståndare.

6 gillningar

Ja det var jäkligt snyggt från bägge håll. En sak vad man säger under serien när man sen uttalar sig så här snyggt efteråt.

Svampen, mycket bra idag, får göra sista målet i tom kasse, efter att ha blockat skott i babianröfv-anfallet innan.

Perfekt 3 kedja med Stakkestad och Teden. Mums

Lustigt att FHC-VLH kan variera så mycket i vilket lag som dominerar matchen. FHC totalt uddlösa i första.

Såg matchen i efterhand nu… Snacka om dominans från Växjö. Frölunda inte alls så tunga och konsekventa.
Funderar på om hemmapubliken lägger ett ok på spelarna. De kändes frustrerade på nåt sätt.

Nåja. Jämt och spännande är det.
Bra hockey! Fina tider!

1 gillning

Ja…ska erkänna att jag var på matchen :stuck_out_tongue_closed_eyes: eftersom jag bor i Göteborg
Satt direkt nedanför ett par killar i 13-årsåldern kanske som genom hela matchen var extremt sura och gnällde på hemmaspelarna. Även om inte just det nådde ända till rinken så kändes det inte som en bra atmosfär från hemmafansen.
Tycker att matchen var jämn med extremt ojämn på en och samma gång. Frölunda hade också möjligheter men Växjö var effektiva och i slutändan var det ju en extremt rättvis seger för dem.

1 gillning

Gillar inte alls domare Sjöqvist - har varit flera situationer där Örebro kunde fått utvisningar som släpptes.

Men inte åt andra hållet.

Har haft problem med honom tidigare också …

Gräsligt ful tackling av Joel där. Borde va avstängning några matcher. Mosade huvudet och inget annat. Helt sjukt. Dålig timing säger Wikegård, jag vette fan… Kanske blir sista vi ser av han.

Nu har jag bara sett sista perioden men känns rätt med Växjö-seger. Hellre Växjö än Frölunda. Växjö spelar en bra hockey, i alla fall då i sista, får man erkänna. De sista två målen var riktigt snygga.

Angående knocken. Jag är antagligen en av mycket få. Men jag tycker man måste gå mycket hårdare på vem som är ”pådrivare”/ startade. Här är det i mina ögon solklart att Borg startade bråket. Att han sen blir nerslagen skall han i mina ögon inte lipa över.

Jag hade faktiskt blivit galen om mitt lags spelare fick 5 min + match för den tacklingen. Det var knappt en tackling. Känns inte som att Joel har uppsåt att skada utan bara fullföljer sin tackling. Växjös spelare duckar/faller ner i situationen.

2 gillningar

Fast kommer man in som tredje spelare i situationen har man ett visst ansvar. 5plus game solklart för mig. Tycker egentligen inte det skall vara avstängning. Men jämfört med andra insidenter och påföljder i år så måste det bli några matcher.

Den ser för jävla respektlös o farlig ut, som nån skrev kommer han in som tredje. Sånt tycker jag ska bort.

1 gillning

Håller med, joel L hade ingen fart alls och växjöspelaren duckade med huvudet, dock lite klumpigt att ens gå in i situationen och trycka till där när man vet att domarna gärna överreagerar i dessa lägen även om det som sagt såg ut att vara utan någon större kraft.

Dock är robert rosen ett av mina större hatobjekt inom hockeyn så det kanske färgar min åsikt…

Joels agerande visar bara på hur underlägsen han är jämfört med vår #76.
Davidsson hade aldrig gjort något sånt.

2 gillningar