SM-Slutspelet 2013 HV71

Precis :wink:

@ Pawhlen, du nämnde i matchtråden att HV väljer Silverköping före AIK.
Galet enligt mig men men…
Kan du utveckla ditt påstående för får du rätt så zommar C-more in Jompiis Pampers i klacken.

Tänkte nog mer på att AIK har återigen blivit en så där äckligt stark lagmaskin som jobbar för varandra likt de tidigare slutspelen, lägg därdå till att deras inkompetenta fans skapar ett mäktigt tryck på Hovet som bär fram dem. HV fick inte stopp på det tåget 2011, inte Luleå heller 2012, ZAIK lyckades med mycket liten marginal slå ut dem förra året. Enda nackdelen för dem kan vara att Daniel Larsson inte är lika tät och bra som Viktor Fasth men fakta kvarstår, går de till slutspel lär ingen vilja välja dem

Fasth är borta i dubbel bemärkelse. Resten är ett vildcard…

Vi får hoppas Brynäs tar sig till slutspel så väljer SAIK dem då väljer vi såklart Frölunda om vi blir 2a. Går AIK till slutspel väljer SAIK Frölunda och vi får då välja på AIK, Modo och LHC eller Luleå, känns viktigt att bli 2a och helst att AIK inte går till slutspel.

Förstår inte varför alla är så rädda för AIK. Det ideala motståndet hade enligt mig varit AIK.
De har jagat Brynäs ett bra tag nu och skulle de nu lyckas ta sista slutspelsplatsen (vilket inte är så troligt) så är nog risken ganska stor att en “mättnad känsla” infinner sig i truppen. Dessutom så har dom alldeles för svaga målvakter. Visst Larsson kan vara bra i en eller två matcher i rad men inte mer. De har använt sig utav tre olika målvakter de två senaste matcherna och har mer eller mindre en “målvaktskris”. Sedan så är deras lag alldeles för tunt…det håller inte i en tuff serie mot ett så pass starkt och rutinerat lag som HV71.

Det sa alla inför kvarten 2011 också, HV skulle köra över AIK fullständigt och det gick ju jättebra :unamused:

Det var inte alls samma förutsättningar säsongen 2010/2011 som det är nu.
AIK jagade inte en slutspelsplats den säsongen likt dom gör nu. Då så var dom nykomlingar så att förvänta sig något annat än att HV71 skulle köra över/vinna AIK var inte att vänta. Sedan så hade dom Fasth i målet, något som dom inte har nu.
Vad hände efter att AIK lyckades göra det som ingen trodde var möjligt (nolla serieledarna)? Jo, de förlorade mot Färjestad med klara 4-0 i matcher…

Blir intressant hur som helst att se upplösningen kring sista platsen, Brynäs möter ju faktiskt oss imorgon nu

En match som bara HV ska vinna och visst brukar vi underprestera ofta i sånna matcher men tror inte det händer imorgon.

bloggar.expressen.se/nystrom/201 … -slutspel/

Nyström verkar dela mina tankar ang kvartsfinalerna

HV:s nya strategi att välja kvartsfinallag. Rätt eller fel?
Tycker att det är rätt att prova även om det inte skiljer nämnvärt mot innan
då tränarna, Stillman och spelarrådet har samsats om tänkbar motståndare.

expressen.se/sport/hockey/el … tandarlag/

Jag har ändrat mig efter att ha kollat statistik m.m . Jag tror Skellefteå väljer att Möta Modo. Blir Hv tvåa väljer man sannolikt Brynäs, kanske Frölunda, absolut inte Linköping. Blir Hv fyra lär de bli en kvart mot LHC. Att Hv ska komma trea känns väldigt osannolikt. Men allt kan hända.

Jag tycker det är bra att spelarna får säga sitt. Dahlen , Ljungberg och Olausson kanske inte håller med spelarna, då är de ända tränarna som bestämmer. Jag tror Hvs spelare som mig möter helst Brynäs, sen VF, sen modo, sen lhc.

Tror också att Skellefteå väljer Modo, och om Hv blir 2a, så tror jag HV väljer Frölunda. Skulle innebära att FBK tackar och väljer Brynäs, medans Luleå får ta sig an Linköping

Skellefteå skulle väl välja Modo enbart för det geografiska läget för de kan välja vilket lag de vill, de vinner ändå.
Skellefteå väljer Brynäs tror jag.
Kommer HV 2a så hoppas jag de väljer Frölunda eller LHC, men helst Frölunda.
Kommer Luleå 2a så tror jag att de väljer Brynäs eller Modo.
Färjestad får skiten som blir över.

Tror HV vinner kvarten vilka vi än möter. Modo känns ointressantast pga resan och avsaknad av publikfest.
Det viktiga med andraplatsen är 7e match i en semi.

Förresten. Är denna tråden på rätt plats??

Saik-Brynäs 4-1 i matcher, Skellefteå är överlägsna
Fbk-Modo 4-2 Färjestad började knackigt, men bäst när det gäller
Luleå-Frölunda 4-2 seriens bästa defensiv kommer knäcka indianerna
Hv-LHC 3-4 Linköping har seriens bästa tränare, en ruskig lina med Söderberg i spetsen, kan tyvärr inte se att Hv vinner 4 matcher mot dem

Jag är inte orolig för LHC spelare för spelare. Jag är enbart orolig för att de har Roger Melin.