SM-Slutspelet 2013 HV71

Ungefär så ja…

Och Söderberg/Albrant, de lär kunna åka ett extra varv runt några av våra backar. Det gäller verkligen att vara på tårna när de är inne!

HV71-LHC

HV71
Wesslau har slutspelsrutin och håller en hög klass.

LHC
Engstrand har ingen slutspels rutin alls och kan vika ner sig fullständigt.

Backar

HV71
Det är nu våra gamla rävar vill vara med och lira. Pettan, Trygg med flera vet vad slutspels hockey handlar om.
Visst farten kanske saknad men här är rutin otroligt viktig.

LHC
Finns en hel del rutin här med i fältherren Mange Johansson men känns ändå som Hv har lite mer tyngd.

Forwards

HV71
Bredden talar för HV71 och att vi även här har några gamla rävar t ex Davidsson, Nilsson, Ledin.

LHC
Deras kedja med Albrandt-Söderberg-Hjalmarsson är het men kan vi lyckad neutralisera den så.
Men varning för Weinhandel.

Summa så tycker jag att det ser jämnt ut men vår enorma rutin avgör och en bättre målvakt!

Hoppas jag har rätt! Sen så har vi ju slagit ut LHC förut!

Linköping? haha seriöst, vad är det för jävla pajaslag!
LHC består utav en och en halv kedja. Senast vi möte LHC i ett slutspel så hade de även då en “super-kedja”, hur gick det då?
Vi har Krog, vad har dom? Magnus Johansson? Pfft kom igen!
NU JÄVLAR KÖR VI!

Sundh, Petrasek och Daviddson. Där har vi våra nyckelspelare. Kan de kliva fram och höja sig under slutspelet som de har gjort förr, då kommer man få med sig hela laget. Det handlar inte om att dessa tre ska vara bäst. Utan att de ska kliva fram och höja sig och på så sätt visa exempel för hela laget. Då kan vi bli en ruggig maskin.

Tar Mange Johansson alla dagar i veckan före Luoma!!!

Precis som “Rödluvan” och de ledande hos kaffebönorna fick 05/06

Tja vad ska man skriva. Göra nästan allt rätt i 54 omgångar och sedan göra bort sig i den 55:e och vips blir det respass i kvarten för tredje året i rad. Blir så trött.

Härlig match mot LHC, efter 1:a perren så grät jag, efter andra var jag i 7:e himmlen… :laughing:

youtube.com/watch?v=3IGzGD6sjdg

Hoppas dom taggar till och känner att det är HV som är vinnarföreningen nu mot Silver.

Gissa vem som fick #47 matchklubba med auto från sista matchen i silverköping :unamused: :smiley:

Kan det vara sir Ward ? Jag fick en auto av Ward på min SM-Guld t-shirt 2008…mycket hedrande :smiley:

Ja de har en riktigt vass förstakedja som de gäller att ELIMINERA! …men de läcker rätt så mycket bakåt (-136 Insläppta mål) till å med värre än både Frölunda å Modo.

Förstår inte varför det är så taskig inställning här på forumet. Visst man hade hellre tagit både Brynäs och Frölunda före Linköping men jag ser bara att det ska bli en otroligt underhållande kvartsfinal. Det är snarare i semifinal fördelen försvinner när vi kom fyra istället för tvåa. Linköping är mycket bra i år men inte bättre än Hv. Förstår inte heller vart det kommer ifrån att Linköping skulle vara favoriter. Hv71 kom fyra och Linköping kom femma = Hv71 är favoriter. Tycker det är lite för mycket överskattning på Linköping/för lite tro på hv71 nu. Ryck upp er och tagga till en riktigt bra kvartsfinal :smiley:

expressen.se/sport/hockey/el … as-jamtin/

Lee Goren har redan börjat, han som blev feg när Kristiansen markerade i en match :laughing:

Underbart att möta LHC! Kommer smaka så gott att slå ut dom! Kan knappt bärga mig. Men det blir ett extra hårt fall att torska…
Hur som blir det en rolig vecka eller två!

Var inne och tittade efter biljetter och till min förvåning så finns det en hel del lediga platser.
Passa på nu alla Blåa fans för dom lär ta slut inom kort.
ticnet.se/event/hv71-linkopi … ter/213189

Fast Goren har väl uttalat sig om just den incidenten. Han sa att det inte fanns någon anledning för honom att ta fighten i det läget då HV-spelaren knappt hade någon istid i jämförelse med Goren själv. Det hade gjort mer skada än nytta att boxas i just det läget. Sedan spelade väl inte ens Kristiansen klart matchen?! Säger väl en hel del om vilket uppgift karln hade.

Det här kommer bli en tuff och rolig serie. Och det känns jävligt ovisst hur det kommer sluta. Pressen ligger i alla fall på er. 3 raka kvartsfinaltorsk vetti hundingen om HV-folket klarar av. LHC har med sina förutsättningar gjort ett godkänt sportsligt resultat och en torsk mot HV i kvarten får väl ändå ses som acceptabelt med förra säsongen färskt i minnet.

Eran feta backbesättning kan mycket väl vara det som fäller avgörandet till LHCs fördel på samma sätt som om ni lyckas stänga ner Söderberg med anhang. Men se upp, andralinan med Weinis, Zacke och Laxen kan mycket väl kliva fram. :smiling_imp:

Det är lätt att snacka efteråt, tror nog Goren passar sig lite när Tommy biff är inne på isen :sunglasses:
Och pressen ligger nog på HV men det har det gjort dom sista 10 åren så ingen ovan situation för HV spelarna.
När HV möter LHC är pressen alltid på HV, ni är ju ingen vinnarförening precis :wink:

Våran feta backbesättning får nog se upp med abboren, gäddan och laxen :unamused: men LHCs HVavskrap till backbesättning får nog
se upp för kollektivet HV71 :smiling_imp:

Weinis, Zacke och Laxen, låter som en helt okej lunch…

[quote=“Macce”
Våran feta backbesättning får nog se upp med abboren, gäddan och laxen :unamused: men LHCs HVavskrap till backbesättning får nog
se upp för kollektivet HV71 :smiling_imp:[/quote]
Fast jag saknar Grillen,tar honom före Fernholm Luoma och Trygg och Spang…