SM-Slutspelet 2013 HV71

Jag är grymt taggad till onsdag när slutspelet börjar! Bättre stämning än på HV-LHC matcher är svårt att slå. Jag tror och hoppas att det kommer att bli ruggigt bra stämning första matchen där klacken stöttar hela matchen! Jag tror Hv kommer att ta tag i taktpinnen direkt och visa vart skåpet ska stå. De är sjukt taggade efter vad som hände ifjol mot Fbk. Läs bara Kolans tweet efter slutspels valen var klara:

Tippar 4-2 till hv i serien. Tagga sönder nu allihopa! :wink:

Just nu så spelar han i LHC och då är han ett HVavskrap…och även när han spelade i
HV så verkade det som Dahlén tyckte det, men jag gillade också Grillen och hans musiksmak :wink:

Haha! Slänger Laxen på Grillen och tar en Weinis till det. Sen en Creme Zacke som dessert.

Vi kommer m.a.o käka upp LHC.

:smiley:

Själv har jag förbytt all besvikelse efter förlusten igår till energi istället, är nu riktigt taggad inför nästa onsdag. Klockrent dekman :laughing:

Bra Pawhlen :exclamation: TAGGA UPP :smiley:

Visst låter dom som en lunch, kanske därför era fetton kommer jaga efter dom. Dock kommer bristen av kardioträning göra att fettona aldrig får fatt på dom. :smiley:

Börjar ni bli nervösa föresten eftersom ni skämtar om maträtter istället för att berätta hur eran backbesättning ska få stopp på oss? Att ni ska “äta” upp oss räcker inte. Det har inte funkat hittills.

Och apropå våra HVavskrap så har Rahimi blivit en personlig favorit. Han är ett av säsongens utropstecken. Tack för att ni dumpa honom. I Grillfors har vi sparkapital och jag hoppas han lyfter sig nu i slutspelet.

Trevligt med andra supportrar som bjuder in till en sansad debatt här på forumet, välkommen Kn. Anka! :slight_smile:

Planen är nog att tjurskallar och fysiska spelare som: Per Ledin, Andreas Jämtin, Tommy Kristiansen, David Petrasek, Daniel Fernholm, Marcus Nilsson och Oscar Sundh ska sätta stopp för er. Jag tror på en väldigt jämn serie där HV går vidare till semifinal. Varför? Vårt signum under 2000-talet har varit tjurskallighet och små fult spel blandat med finlir. Vårat finlir kan ni matcha, men kan ni verkligen kontra vårat “fulspel?” Rahimi och Goren i all ära, men vilka mer har ni bakom dem?

Det känns även som att vårt sparkapital i Petrasek och Davidsson kommer att prestera nu när det vankas slutspel och serielunken är över, jag tror vi har en bättre bredd än er heltenkelt! Våran högstanivå är nog en av de högsta i serien, vilket vi inte minst märkte under första halvan av serien. Dock är HV väldigt ojämna och det är där som jag ser LHCs chans! Vill även höja ett varningens finger för Engstrand, jag tror att många underskattar han, visst hans första slutspel - men han är en habil målvakt helt klart.

Må bästa lag vinna och hoppas vi slipper Tomas Anderson och Christer Lärking som domare, så kanske man slipper få vansinniga anfall framför TV-soffan! :wink:

Ja, helt klart att ni har karaktärer i laget. Men frågan är om dom kliver fram. Det har ju varit lite si och så med den varan de senaste åren. I år saknar ni dessutom en Laine eller Joensuu. Killar som man vill gå ut i krig med.

Jag vill gärna lägga in Lorentzon i listan på spelare som kan matcha ert fulspel. Figren är också en herre med temperament.

Målvaktskampen kommer bli härlig. Rutinerade Wesslau mot oerfarna Engstrand (nåja, han har några playoffmatcher i sig, han gjorde ju ett grymt inhopp när Norrena blev avstängd 09/10). Någon av dessa herrar kan bli tungan på vågen.

Ser gärna att vi slipper Vinnerborg också. :frowning:

Fy fan. Lite mindre än 163 timmar till nedsläpp.

Ja hur det än går får vi 6-7 väldigt underhållande matcher, härligt att börja slutspelet med derby! Så länge jag slipper Luleå och deras förpestande köttmurshockey är jag nöjd! Känns skönt att vi möter er, för man kan iaf räkna med att ni inte försöker med någon ultradefensiv hockey ala FBK, Växjö eller Luleå! :slight_smile:

Visst håller jag med kring att många av våra nyckelspelare har vikt ner sig de två senaste årens slutspel, men det är även därför jag höjer ett varningens finger för oss i år, känns lite som att vi inte åker ur i kvartfinal 3 år i rad - inte med dessa karaktärer. Det som också bidrog till våra tidiga uttåg var instabila målvakter, vilket vi nu löst med Wesslau. Sen tror jag att målvakts kampen kommer bli en höjdare! Wesslan har lite fördel iom rutinen, men Engstrand är underskattad i mina ögon!

Hoppas på en matchserie med grinighet, offensivlustan och bra målvaktsspel! :smiley:

Snacket om att vi har feta backar har nu gått de senaste 4-5 åren sisådär, vem minns inte den här klassikern:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 1701105.ab

Kommer bli en underhållande serie. Rutinen hos spelare som Petrasek och Davidsson kommer att avspegla sig mer och mer vi går in i serien och jag tror det fäller avgörandet till vår fördel. Spelare som Jämtin och Ledin har i första hand uppdraget att störa lhcs förstakedja, en kedja som för övrigt inte varit jättelyckade mot HV71 denna säsongen.

Åh gud, haha :laughing:

Han lär ha fått höra detta ex antal gånger i omklädningsrummet sedan dess. Fantastiskt roligt.

Det är intressant att diskussionen pågått så länge med våra överviktiga spelare, men trots detta har laget gått bra förutom en kvartsfinalserie. Ja, jag räknar inte in kvartsfinalserien mot Färjestad som ett misslyckande i paritet med det mot AIK. Två vitt skilda världar.

Läste på White Lions forum där det spekuleras i att det inte är topparna som avgör utan karaktärsspelarna bredvid, det vill säga
Ledin, Lindström, Kristiansen vs Almtorp, Figren, Salomonsson, och det ligger väl en sanning i det. Vilka kommer kliva fram av dessa när det gäller, för övriga spelare så som Nilson, Davidsson, Krog, Söderberg, Weinhandl, Zackrisson vet vi vad vi får av.

Ju mer jag diskuterar det här, desto mer laddad blir jag för starten av denna fantastiska kvartsfinalserie.

HV71Filmer på YT har lagt upp en liten trailer inför slutspelet: youtube.com/watch?v=HHYBaygTJK0

Det kan jag också skriva under på. Det lag som lyckas krypa under skinnet på det andra brukar kunna gå segrande ur majoriteten av matcherna.
Efter att ha lyssnat på Cmore hockeys podcast tror jag också Nilsson är en liten spjuver, de nämnde något om att han smög upp till en HV-spelare när de mötte dem i ett slutspel och Nilsson bara var 19 år och sa “Du börjar se trött ut”, sedan gick han bara vidare, kommer inte ihåg namnet på HV-spelaren dock.
Sådana små saker kan sätta grillor i huvudet på folk mer än att t.ex. kalla deras morsa/syster för något fult, för sådana saker lär nog alla inblandade vara beredda på.

Skellefteå - Brynäs IF (4-1 i matcher)
Färjestad BK - Modo (3-4 i matcher, MoDo skräller)
Luleå HF - Frölunda HC (4-1 i matcher)
HV71 - Linköping HC (4-3 i matcher)

youtube.com/watch?v=tsSmm6CtKyU

Själv tror jag mer att det är Frölunda som skräller mot Luleå, vilket isåfall innebär att vi, om vi går vidare, möter FBK i semin. Ett scenario jag inte skulle gråta över då vi har en gås oplockad med de där grisarna sedan förra året.

Skellefteå-Brynäs 4-1
färjestad-modo 3-4
Luleå-frölunda 4-1
Hv71-lhc 4-2

Hv får bara inte ryka i kvarten i år igen. Finns inte på kartan . Om gud förbjude lär många huvuden rulla. Känner mig mer positiv nu ä
n för några dagarsen. Hoppas verkligen Hv är väldigt revanshsugna mot tidigare år och att man kan itta spelet nu när det gäller som mest. Att fbi valde Modo.fattar jag inte. Modo tror jag blir farliga.nu. Vf ser jag inte ha en chans mot Luleå. Brynäs kommer höja sig men de kommer absolut inte räcka till mot saik .

Skellefteå - Brynäs IF (4-0 i matcher) Saik vinner enkelt mot Brynäs
Färjestad BK - Modo (4-1 i matcher) FBK lägger i slutspelväxlen och slår ut ett blekt Modo
Luleå HF - Frölunda HC (4-3 i matcher) Luleå vinner sina hemmamatcher mot frölunda.
HV71 - Linköping HC (?-? i matcher) vet e fan…hjärtat och hjärnan säger olika saker

Har jag fel? Men det verkar som de flesta andra lag underskattar HV71 i ett slutspel lite för mycket. Men det är ju dock bara en fördel för oss, då HV kommer in i ett slutspel med kanske inte lika mycket förväntningar på sig. Dock så har HV en stor press på sig att inte åka ut i en kvartsfinal iår igen!

aftonbladet.se/sportbladet/h … 6377953.ab

Längtar verkligen nu till onsdag, då vi ska piska Mr. Silver riktigt mycket!
Först var jag faktiskt förbannad att man slarvade bort andra platsen. Men efter jag tänkt efterlite, så möter jag hellre Linköping i en kvartsfinal, än att möta Brynäs eller Modo. Det skulle säkert bli en dålig kvartsfinal och en risk att HV skulle underskatta något annat lag, t.ex. Brynäs. Nu taggar HV spelarna säkert till extra mycket när det blir hatderby mot Linköping och tror det kommer visa hur bra hockey HV kan spela om man bara vill. Detta kommer bli en mycket bra kvartsfinal och ur denna strid vill man verkligen gå ut som de vinnande laget!

Mina tips:
Skellefteå-Brynäs 4-0! Skellefteå kommer vinna enkelt å totalt köra över Brynäs.
Färjestad-Modo 3-4! Här gjorde dansbandsgänget ett stort misstag att välja Modo! Det kommer bli jämnt men Modo skräller!
Luleå-Frölunda 3-4! Yttligare en skräll och här kommer det bli jämnt, men tror faktiskt att Frölunda går vinnande ur striden!
HV71-Linköping 4-2! HV kommer visa sin rival var skåpet ska stå! HV71 går vinnande ur striden med en storspelande målvakt vid namn Wesslau!

Pingumannen: Ett perfekt läge att skapa känslan “Vi mot Sverige, Vi mot hela världen” i truppen :wink: