Den där förstafemman har jag efterfrågat länge, hoppas den blir verklighet snart.
Kalla mig galen men tycker det där ser bra ut och skulle ev. spela Peterson på Tikkas plats om han är sliten. Gör att vi kan matcha smartare och sparar på André.
Lenc har verkligen förtjänat en plats i första kedjan!!
Lenc i första tror jag kan bli succe med Shore och AP.
Vem tror ni hamnar på bänken av Maalahti och Strandell?
Strandell, nr 18 spelar bättre under Lindbom, tror jag
De brukar träna så. Den som är skadad går rakt in och påverkar inte andra kedjor. Min tolkning är att AP20 går in där.
Sen kan givetvis Foppa gå in på Lindbäcks plats och Måns peta ut Tedenby.
Innan uppehållet var ju Tedenby petad och chansen att han blir det igen borde ju vara ganska stor.
Ja jag tror och hoppas han fortsätter peta Tedenby, Tedenby är egentligen perfekt för den rollen.
Problemet just nu är att spelare inte visar hjärta, Tedenby visar 0 hjärta, är en stjärna.
Petar man honom så visar man att man menar allvar med att man MÅSTE visa hjärta när man tom petar en av sina stjärnor
Uppenbarligen har fler J-20 spelare än vanligt tränat med herrlaget under Karjala. Är det någon som sett någon sticka ut?
Vete tusan det här med att inte visa hjärta.
Tedenby slänger sig för att täcka skott och kör på. Man ser inte honom hänga med huvudet eller glida på en skridsko så hur syns det i så fall? Skulle va nåt utanför isen i så fall.
Eller så är han petad för att han inte varit bra nog helt enkelt.
Är Tedenby verkligen bra tränad? Verkar som om vi är dåligt tränade överlag, känns som vi inte är i toppskiktet av SHL där heller, men Tedenby känns extremt flåsande vid intervjuer.
Vore ju märkligt efter en lång vår och sommar när säsongen tog slut tidigt men allt verkar möjligt i HV. Jag har reagerat på hur fullständigt utpumpad Tedenby är i intervjuerna i alla fall. Som en fisk som hamnat på land.
Kanske behöver träna ifatt lite och därav petningen tidigare förutom kass prestation?
Skulle kunna vara så men kan ju även vara tillfälligheter i att han ofta blir intervjuad efter att ha haft sista bytet på isen.
Tycker han är snabb o visar hjärta i anfallszon men så fort motståndarna kommer in i våran zon så står han stilla o pekar med hela armen vad nån annan ska göra
Vår defensiv har ju varit katastrof och Lindbom försöker ju ordna upp den så då kanske man måste markera mot spelarna som inte gör hemjobbet och det defensiva ( Teden, Stakke )
Helt rätt tycker jag
Någon som varit på dagens träning och sett vilka juniorer som varit med? Kanske någon som får spela imorgon nu när nättinen är skadad?
Kedjorna på dagens träning:
55 67
6 16
27 5
18 66
75 73 40
17 19 12
33 24 56
11 26 23
Ingen Tedenby på is.
Borgström lär spela på torsdag, mer tveksam är jag till André som körde lite på is innan alla andra men skakade på huvudet och klev av efter en stund.
Herman Hansson var däremot tillbaka på is, körde lite själv och var glad som ett litet barn på julafton.
Nubben har ju sagt att alla är med på torsdag, han har väl aldrig haft fel förr
Varför ens gå ut med något sådant om det inte är 100% klart?
Spännande med 12 ihop med borgy och bränn
Nubben ska operera Nättinen ikväll. Han har en slö såg, gaffetejp, två alvedon och ett bilbatteri redo vid hjärtstillestånd.
Han har gömt spaden för att inte Joonas ska bli nervös.