Kompis har sätt par stycken och det är mest träna defensiv hela tiden. Hålla ihop laget mkt.
Var på träningen igår. Man kör på samma formationer som mot Oskarshamn. Däremot var Tikka med och verkade gå för fullt. Han och Foppa alternerade tillsammans med Borgström och Lyrenäs.
Strandell körde ett pass tillsammans med Beech innan de andra klev ut på isen.
Tycker det är lite synd om man byter ut Foppa mot Tikka. Visst förstår jag isåfall argumentet, att Tikka är tung och jobbig och kan skapa ytor/mer tid åt sina medspelare. Men jag tycker Foppa-Borgström-OSL funkade bra mot IKO och skapade en hel del.
Håller med , borde testa o byta med Tedenby för en match till o börja med
Finns inga argument för det. Så får det inte blir det måste va slut med sänken i toppkedjorna.
Tycker inte dom ska röra Foppa - Borgy - OSL. Foppa känns ju som att han har roligt på isen nu när han får spela i en offensivare lina.
När Foppa försöker sig på en “michigan” aka “zorro” då vet man att han trivs!
Ska Tikka in någonstans är det istället för Stakke eller Måns.
Instämmer, bättre att slussa in Tikka. Börja som extra och så kan han täcka upp i olika kedjor. T.ex. om Borgström lirat PP med förstaenheten så kan Tikka centra mellan OSL och Foppa nästa byte. Sen täcka upp i andra kedjor vid långa byten osv, då får han bli varm i kläderna och samtidigt kan man få ett hum om var det kan finnas kemi att bygga vidare på.
Någon som kikar idag? Spännande o se om tikka lirar ikväll…
Så jäkla tråkigt med uppehåll, inget spel och relativt låg aktivitet här på forumet.
Är någon på plats under träningen idag så lägg gärna in en liten lägesrapport😁
Ingen på plats idag?
Jodå! Alla var i full träning förutom André. Man tränade i dessa formationer.
Kaski, Seppälä
Landén, Strålman
Sjöholm, Nardella
Maalahti, Strandell
Lenc, Shore, Stål-Lyrenäs
Brännström, Borgström, Forsberg
Tikka, Nättinen, Lindbäck
Tedenby, Moelgaard, Önerud
Stakkestad
Grymt @Zico!
Gillar formationerna skarpt
Foppa och Åke utanför laget när AP20 är tillbaka då alltså.
Intressant tredjekedja, seriens tyngsta?
Tedenby i fjärde kan ju funka med lite flyt. Jaga puck och störa motståndare högre upp i banan funkar kanske, i egen zon not so much.
Bra toppkedjor med de sex bästa offensiva hoten. Hur man blandar där är svårt.
Byta centrar?
Jag gillar inte Nättinen med Lindbäck och Tikka, Nättinen är en passande center, Lindbäck och Tikka kommer missa att sätta den på Nättinens fina mackor.
Tedenby i fjärde gillar jag, han platsar inte högre upp.
Jag hade hellre sätt Foppa på Tikkas plats och sen när AP20 är tillbaka upp med Stakkestad på bänken och Tikka som extra FW
Var väl nån som nämnde Lenc skulle passa i förstalinan efter hans insats i landslaget. Kul de tänkt samma, eller läst här kanske
Jag tror Lindbom är personen bakom något alias här på forumet…
Vad får dig att tro att Foppa är utanför laget när AP20 är tillbaka? Tror snarare man testar honom i andra miljöer, för att se om kemi uppstår och om man på så sätt kan använda hans fruktade bössa lite mer än man gjort hittills.
Precis. Tror snarare det är Tikka. Är AP tillbaka kan jag tänka mig att det blir något sådant här:
Lenc-Shore-Petersson
Brännström-Borgström-OSL
Forsberg-Nättinen-Lindbäck
Önerud-Moelgaard-Tedenby
Tikka