Spaningar från träningar

Svaret får vi i kväll när vi kollar Oskarshamns laguppställning. Är inte Glifford med där, då står han mot Brynäs i morgon. Spelar han med Oskarshamn i kväll, ja då står Lehtinen i morgon.

1 gillning

Åh herregud vilken sund tränare ställer en sån målvakt kväll efter kväll

Oavsett om det gått bra så har han stått för många matcher i rad så det är helt obegripligt

2 gillningar

Anton tillbaka idag. Ingen Dichow på is :confused: enligt JP-s livechatt.

5 gillningar

Lyrenäs ihop med Kloos och HP, Ang troligtvis nedpetad till 3e….

2 gillningar

Lehtinen
Andersson

Borgman Alsing
Fransson Hansson
Hatakka Rindell
Lagerberg Blanár

Woods Kloos Stål Lyrenäs
Heponiemi Rousek HP
Pasic Reber Ang
Tedenby Lindström Davidsson
WIN röd tröja.

3 gillningar

HAHA, Lyrenäs…..jisses….lika många liv som Blomman

5 gillningar

Hur är stämningen idag? Hur för sig AB mot gruppen?

Tack för bra rapport som vanligt! Men hur i helvete ser det ut?:see_no_evil_monkey:

Gillar att HP får chansen i bättre lina.

Skulle gärna se Ang istället för OSL i 1:a för en komplett transatlant-lina

Blomman har alltså suttit hemma på dass och fått snilleblixten att OSL ska lira i 1:a linan.
Och Glifford ska inte träna med laget.
Jag tyar inte mer nu, inte alls.

4 gillningar

Vi kanske inte ska dra för stora växlar angående att Glifford inte tränar med laget. Oskarshamn har match imorgon så de vill nog ha med han på sina träningar med. Vet inte hur utlåningsavtal fungerar riktigt men det känns som att om Oskarshamn lånar in en målvakt som de lovar ska få vara förstavalet så borde de i sin tur kräva tillbaka att klubben som äger spelaren inte kan kräva tillbaka den hur som helst.

Bra att man splittrar på Ang och Kloos iaf, för det funkar inte

2 gillningar

Ingen aning.
Men en vettig lagledning hade kallat hem Gliffen för resten av säsongen och letat lösning för Lassi.
Men men.

1 gillning

Beror ju på vad låneavtalet säger. Om HV kan göra precis som de vill där. Hade jag varit sportchef i Oskarshamn hade jag nog inte köpt det kopplat till att då är min förstamålvakt bara en skada bort från att försvinna helt.

En lösning kanske skulle vara att vända på steken och skicka Lehtinen till Oskarshamn i två veckor för att hitta lite självförtroende och ge Glifford några matcher i HV.

3 gillningar

Förstår att merparten är skeptiska till antal chanser OSL får. Men i ärlighetens namn behöver vi verkligen få igång honom. Är ju inte så att det finns massor av andra i laget som gör mål. Tror inte han ’förstör’ kedjan han är i även om han inte skulle leverera.

3 gillningar

Att man skrivit på ett utlåningsavtal som gör det knepigt för HV att avbryta det och ta hem sin kontraktsbunda spelare för resten av säsongen finner finner jag högst osannolikt.

Iofs är det HV vi talar om, så allt är kanske möjligt.

Jag vet faktiskt inte men se det från Oskarshamns håll. Hade du skrivit på ett löneavtal om en förstemålvakt på en hel säsong om denne kunde kallas tillbaka hur som helst? Jag hade tackat nej till det och riktat in mig på en allsvensk målvakt istället just för att veta att jag har min förstemålvakt och kan använda han som jag själv vill.

2 gillningar

Jag vet att OSL inte varit toppen men den här säsongen bidrar han åtminstone med bra defensiv. Ang har inte gjort mer poäng än OSL senaste 1,5 månaden så jag kan köpa att man kastar om då även han är iskall och snarare är ett sänke i sin kedja. Det finns liksom inget utrymme för Kloos och den andra forwarden att vara kreativa för de får inte låna pucken.

Kanske är för hård men skulle t.o.m ta det så långt som att Ang har varit riktigt dålig på senare tid. Det åks fort men händer nada, passningarna missar blad och slås antingen bakom, framför eller på skridskor. Det drälls med pucken och tas långsamma beslut. Att han fortsatt spelar PP i den positionen han haft är obegripligt för mig.

6 gillningar

Varför inte sätta OSL och Ang tillsammans?