Nej. Statistiken bestämmer. Leises statistik används för att bygga kedjor och backpar genom att se vilka egenskaper de olika spelarna uppvisar och hur dessa bäst ska/kan/bör kombineras. I teorin ett giltigt koncept. I teorin.
Men här uppstår ju ett stort och tydligt problem, vilket vilken hockeyamatör som helst borde inse. Och det är det problemet som ligger till grund för hela skevheten i lagbygget, samt att man inte har hittat rätt formationer än, och förmodligen inte kommer att göra det heller.
Jag löser mellan raderna att i detta är det i princip omöjligt att skapa någon som helst trygghet. Man får ju sällan spela ihop sig. För om jag förstår rätt så är dom inne och cherryprickar kontinuerligt för att finna maximalt utfall? Vad är ens maximalt utfall för dom? Om jag tokar utifrån en lekmans teori!
Borgman, Fransson, Lagerberg och Hatakka är väl de 4 backar som varit minst usel hittils, tycker man borde göra en topp 4 av dem där man ska ligga mellan 20-25 minuters istid per match.
Vill Hansson, Alsing och Rindell vara med där, ja men se till å prestera bättre, för fan.
Ang var vår ENDA bra forward, så petar man ner honom och tänker garanterat “Ang i tredje, då blir det en bra kedja också” så får Ang spela med iskalla spelare medans OSL ska få chansen högre upp….alltså jag blir galen på hur blinda dom är
Jag håller inte alls med. Jag tycker att det OSL gjorde bra förra året var just defensiven.
Angående Ang så började han spela dåligt efter sin poängstreak när han precis efter flyttades ner till 3e? Han kanske sänktes mentalt av tränartrojkan?
Anggående PP så har väl Hugo tagit den positionen i PP?
Kan stämma, men när Ang flyttades kom Heppo igång istället. Det är väl lite det som är problemet, Ang gör mycket själv vilket gör att kreativa spelare som spelar med honom hämmas. Han skulle ha en smart spelare som ligger rätt och en murbräcka framför mål i sim kedja.
Gällande PP tycker jag inte han ska spela alls. HP är klart bättre till vänster och nu när han står för höger är det för dåliga och ofta för svåra passningar. Det är alldeles för många gånger hans passningar är anledningen till att vi tappar puck.
Genom sin helt obegripliga coachning av laget där han alltså sätter OSL i en andrakedja. Och sätter återigen Ang med 2 helt iskalla spelare.
Kqn inte låta bli att undra hur långt upp i anu…. OSL har slickat Blomman för att få chans på chans på chans.. Karln borde varit sparkad för längesedan!
I mina ögon ska Ang spela så mycket som möjligt. Visst han har varit dålig i många matcher nu och inte fått det stämma, men han är en av dom som kan prestera. Han ska inte spela i en tredjekedja. Osl som alltid är dålig och få chanser gång på gång. Gör han ett bra jobb defensivt, sätt han där då istället. Han får ju aldrig det att stämma framåt. Vi har inte tid att spela en spelare i form, vi behöver VINNA matcher. Sjukt hur Anton envisas med Osl, i PP ska han också spela nu.
Varje dag borde Ang få höra; Skjut, Skjut, Skjut. Sluta leta pass och dra ner på konståkningen.
Han har ju ett mycket bra skott.
Hade han skjutit lika ofta som t ex Dahlen så, i teorin, hade han stängt dit 20-25 mål….