Spaningar från träningar

Härligt att höra!! NE är det i särklass viktigaste och bästa nyförvärvet!

Truppen är varken talanglös eller dålig däremot tunn, men jag är helt övertygad om att HV inte hade kvalat förra säsongen med en annan tränare i båset!

6 gillningar

WIN kommer köra träningsmatcher som om det var SM finaler, in och vifta mygg osv, vänta bara. Tills han blir skadad, dårå

2 gillningar

Om WIN kunde spelade 52 grundserieomgångar som om det vore SM-final (nåja, om han nu inte missar halva säsongen som vanligt) så hade jag nog (kanske) också hakat på den överdrivna hypen kring honom.

3 gillningar

Han kommer vara din favvis efter 20 omgångar denna säsong. :wink::rofl:

1 gillning

WIN behövs i laget, är han hel lär vi säkerligen bli nöjda i slutet av säsongen :slight_smile:

1 gillning

Lyssnade på jp podd
Kedjor som var på träning verka vara såhär

Woods-lindström-Ang
OSL-Mysak-Rousek
Hepo kloos Pasic
Laz-Eriksson-win

Mysak kedjan verka vara den som man mest kör på och de övriga växlades en del. Antar philps tar över Lindströms plats i 1 och sen Lindström ner i 3. Får man träff på detta blir de ju bra. Tycker då vi har ett bra djup i de 3 första. Men som sagt de måste klaffa för går fort de blir ihåligt

Spännande!
Förmodar Kloos då går ut på en kant i tredjekedjan och Pasic 13fw?

1 gillning

Fast varför spela Kloos som center om han ändå ska ut som vinge? Vi har väl andra som kan rycka in som center på träning så här tidigt på säsongen? Tror och hoppas man tänker gå för Kloos som tredjecenter.

Sen ner med Lindström i fjärde och så ut med Laz/Eriksson.

1 gillning

Jag tror JP skrev ut på chatten att Pasic-Johnsen-Kloos körde ihop och tanken var nog att Heppo-Linus-Kloos kör sen och Pasic och Johnsen blir extra

Woods - Philp - Ang

Rousek - Mysak - OSL

Heppo - LL - Kloos

Laz - Eriksson - WIN

8 gillningar

Inte helt dumt det där, förutom fjärde då, som är kaos

1 gillning

Philp är inte här än så antar LL tar plats i 3 med Hepo och kloos på kanten

Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte få fram tre kedjor.

Jag tycker både Heppo och OSL skulle behöva lite konkurrens på de där platserna.

1 gillning

Är inte Johnsen med och tränar?

Rousek - Mysak - OSL låter som en kedja som kommer ösa in mål :melting_face: In med Kloos där istället. Hoppas inte han fastnar som center.

Trodde först du var seriös men det var lite för långsökt. Det blir som Spanien i fotboll, de får passa pucken in i mål..

Kan bli bra ändå kanske. Det är 3 hårt jobbande spelare så kan bli jobbiga att möta med Niklas vid rodret.

Tanken är väl att man ska sprida ut kvalitén lite på 3 femmor och att ha Kloos och Heppo i 3:e känns lyxigt när dom troligvis var tänkt i 1:a för en säsong sedan (förtränger att Blomman spela Heppo mellan två iskalla spelare på försäsongen).

Ska bli intressant att följa hur Lindström och OSL ser ut för där har vi två spelare som borde kunna höja sig 100% denna säsong.

2 gillningar

Är säker på Kloos är center i 3 nu bara tills Philps kommer och då går Lindström in här. Vad jag förstod så blandades det med spelare väldigt mycket, var endast tjecklinan var intakt.

Två skador sedan börjar pusslandet igen…

Jo det är sant, det blir intressant, Vet inte om jag inte hellre bytt OSL mot Woods eller Kloos där.. Oavsett blir det spännande att se hur det funkar på isen!

Äntligen.
Idag drar träningen igång på riktigt allvar.

Sandström
Liv

Borgman Lagerberg
Alsing Fransson
Gustafsson Hatakka
Blanár Andrae

Rousek Mysak Stål Lyrenäs
Pasic Johnsen Kloos
Woods Lindström Ang
Laz Eriksson WIN
Skarby

OUT: