Spaningar från träningar

“– Det är lite svårt att kommunicera med den norska killen”

Kul diss av Borgman :slight_smile:

2 gillningar

Lex Per Ledin när han och Bastiansen satt och tjafsade från varsitt utvisningsbås för typ 15 år sen.

2 gillningar

Äntligen lite känslor i laget. Det behöver gå över gränsen ibland.

5 gillningar

Ok med lite gruff om nån går på för hårt, men skulle gärna se nån som driver och är på de som INTE tar i på träning (och match).

Vem är det?

Jag var och kollade på träningen och satt precis vid incidenten. Det var verkligen inte vackert. Sjukt hårda ord.
” Faen ta dig Borgy, nu var du kämpedum, din satens guleböj”

10 gillningar

@Huskvarna är du på träningen idag?
Eller nån annan?

Körs det med precis samma kedjor idag med?

Japp dessa kedjor kör man vidare på:

Borgman Lagerberg
Alsing Fransson
Gustafsson Hatakka
Annborn Andrae

Rousek Mysak Ang
Pasic Laz Kloos
Woods Lindström Stål Lyrenäs
Johnsen Eriksson WIN
Skarby
Heponiemi

6 gillningar

Den centersidan e brutalt dålig :frowning:

3 gillningar

Ja herregud, i samma nivå som almtuna.

1 gillning

2a linan måste tyda på att man har center på g? Varför tränar inte Rousek/Kloos som center annars?

3 gillningar

Jag tänker ändå att det kan va bra för NE att se hur de centeralternativ som finns nu, fungerar i hans spelsystem.

Att Kloos, och framförallt Rousek, funkar som center vet man ju. Kommer ingen ny center i närtid, har man två veckor på sig att träna med endera Kloos eller Rousek som center.

Med det sagt…en ny bra center hade inte varit fel.

4 gillningar

Är väl annars om man tänker att Hepo ska in där.

Fan diggar inte ang - Mysak- Rousek alls…. Tror inte de kommer fungera

1 gillning

Vi kan väl ge dom chansen i 1-2 träningsmatcher för att se hur det verkar. Funkar det inte så kommer vår nya tränare att ändra. Vilket inte vår gamla hade gjort.
Jag tycker att det skulle vara kul att se denna 1:A femma ihop. Det kan bli åt båda hållen, därför bör man testa den några matcher

3 gillningar

Tycker det är bra att man redan i försäsongsmatch 3 slänger in det bästa man har i en kedja. I stället för att som tidigare år vänta till sista sekund och kvalet, samtidigt som alla skrikit om det sedan omgång 5…

9 gillningar

Tror bara man kastar runt lite för att se vilka som har bra kemi och sedan tar ut det bästa laget till premiären. Backparen är väl redan satta men de enda som hittat någon bra kemi är väl Rousek - Mysak?

1 gillning

Ändra i kedjor var väl typ det enda som AB var konsekvent med. Han ändrade ju alltid oavsett om det fanns kemi eller inte.

1 gillning

Mer rädd för både Rousek och Ang vill äga pucken. De båda ska ha mycket puck så rädd för kaka på kaka

Rousek och Ang var den kombo som hade mest kemi under förra säsongen, dom har redan bevisat sig ihop!

1 gillning

Såhär ser jag denna kedja:

Ang → bär in pucken i offensiv zon och bidrar med energi och bryter mönstret. Grymt skott.

Mysak → Tvåvägsspelare som jobbar hårt och har ett hyfsat skott. Missar inte ett hemjobb.

Rousek → Kreativ passningsläggare som hittar passningsvägar ingen annan tänkt på. Möjliggör snabba skott från Ang och Mysak

Jag tror nog väldigt mycket på denna trio.

9 gillningar