Jag är helt säker på att Komuls är värvad som breddback och tänkt som back 6-7, men kanske spela back 5 någon match eller till slut hamna som back 8.
Spela Lagerberg som center istället.
Eriksson 13e forward på träning. Detta skickar väl tydliga signaler att han inte håller för SHL. Bra kille men han bör lånas ut/ borde aldrig fått kontrakt.
Sämsta kontraktet sedan dag Larsson värvade en långtidsskadad vesa toskala
Med 60 000 i månaden är han inte ens nära topp 10 över sämsta kontrakten i HV dom senaste åren! Tänk alla miljoner vi har kastat på spelare som Lassi, Kaski och allt vad dom nu heter som bara har kostat och inte gett ett skit tillbaka! Hampus är ingen SHL spelare men han har heller inte mer än en bra HA lön i HV det är viktigt att komma ihåg när vi pratar sämsta kontrakt!
Jag var lite sarkastisk ![]()
Är Borgman på is idag?
Tyvärr inte… Även Alsing (på upptaktsträff) och Laz saknas på dagens träning.
Sandström/Liv
Glifford
Gustafsson Hatakka
Lindh Fransson
Lagerberg Komuls
Annborn (röd) Söderström
Blanár (röd)
Rousek Mysak Ang
Hardman Kloos Heponiemi
Woods Lindström Pasic
Tedenby Eriksson WIN
Förhoppningsvis en försiktighetsåtgärd.
Ser riktigt tunt ut dessvärre.
De hr ju ledigt i morgon så förhoppningsvis är det bara en försiktighetsåtgärd. Passa på att träna PP idag så kanske de som inte ingår i PP formationerna fick passa på att vila…
Försiktighetsåtgärd hit och försiktighetsåtgärd dit. Faktum kvarstår att det återigen är en jävligt skör trupp man har byggt. Men det är ju många här inne som har påpekat det länge. det finns ju knappt en enda back som har spelat en hel säsong senaste åren.
Exakt så, en oerhört tunn och skör backsida och det visar sig t.o.m. före seriestart.
-Hansson sannolikt borta 6 månader/säsongen.
-Annborn ung junior som är just nu är skadad, osäkert kort vid återkomst.
-Borgman kommer sannolikt att vara borta till och från under säsong.
-Alsing ständigt ur form, osäkert kort
Man har värvat in en 6-7 back i Komuls, vilken nivå kan vi förväntar oss?
Som jag ser det behövs det minst en kvalificerad back in som spelar topp 2 back.
Man hoppas ju att både Alsing och Borgman bara vilas. Men samtidigt som många av er andra säger så är backsidan oerhört tunn, och det visste vi redan när vi gick in i säsongen. Sen kom Hanssons skada på det, var är Hanssons ersättare?
Just nu är vi ju en skada/sjukdom ifrån total katastrof på backsidan
Vafan är detta? Alla är fan gjorda av glas
Inväntar nyhet Alsing och Borgman ska opereras och är borta upp till ett halvår
Hade fan inte vart förvånad
Jag hoppas att de tar det lite lugnt och inte panikvärvar, tar in spelare bara för att. Det är inte så långt kvar till seriestart så det kanske är lättare sagt än gjort, men jag tror inte att något blir bättre om man gör något under stress.
Vad tränas det på idag? Känns som ett ypperligt tillfälle att träna PP när alla de spelarna i vart fall är friska
Kort träning idag så hann inte se så mycket, men inget PP idag.
Att Teden tränade idag måste väl nästan betyda att han blir kvar eller?