Det lär det inte göra. Vet du vem som vi har som sportchef numera och hans CV om midseasonvärvningar?
Ang och Laleggia var bra värvningar som gjordes av andra sportchefer tyvärr.
Det lär det inte göra. Vet du vem som vi har som sportchef numera och hans CV om midseasonvärvningar?
Ang och Laleggia var bra värvningar som gjordes av andra sportchefer tyvärr.
Okej, då fattar jag. Det kanske finns någon där som man kan plocka upp, om den är skicklig nog.
Marknaden blir mer lukrativ senare under hösten så det är inte så konstigt att sannolikheten ökar
Tycker absolut att det är bra go i truppen. Det tycker jag även att det var förra säsongen trots alla motgångar, det är ju i stort sett samma lag nu men märker ingen större skillnad på själva träningen mer än att de kanske kört något längre ispass denna försäsong och att de ofta delat upp sig, att backar tränat för sig i en hall och forwards för sig i hallen bredvid.
Sen är det kul att se spelare som kanske hade det lite tuffare förra säsongen som steppat upp, Pasic.
Herman är bra även på träningarna men nu är Olof tillbaka så ska bli väldigt intressant att se hur man gör här..
Ja alltså “rätt ok” är inte samma som “fan vad bra det ser ut, vi behöver ingenting mer nu”…
Jag är nog bara lite mer pessimist än du är. För stjaha skulle tycka att det ser riktigt bra ut. (Som medför förväntningar på direktplats i slutspel) skulle jag vilja ha in betydligt mer än en center. Utan påfyllning nu kommer jag fortfarande oroa mig för kval.
Vikten av att få en bra start kommer nog vara avgörande för denna stukade gruppen, o jag är rädd man kommer torska flera matcher på rad o sen ligger man i botten o har svårt o ta sig ur. De behövs adderas en center av klass men de är lika sannolikt som att vi tar guld i mars/april
Jag tror snarare du läser in mer optimism än vad där är i mitt inlägg ![]()
Jag säger bara att kan vi ställa upp exakt det laget i 52 omgångar så behöver vi inte ta ut kvalet i förskott iaf, det ser ut som att vi skulle kunna klara kontraktet utan kval. Sen kommer vi såklart inte kunna det, så med andra ord saknar vi åtminstone 3-4 spelare, för 1 skada i topp 6 så faller hela skiten.
Ingen träning idag?
Ja det blir den. Särskilt när NHL har gjort sin sållning men även om det kommer mer bra spelare på marknaden då så har Hult väldigt få bra mid season värvningar. Den enda jag kommer på är Lehtonen. Finns säkert någon till men det har inte varit hans starka sida.
Jodå, det var det. Idag med fokus på PP…
Liv
Sandström
Glifford
Borgman Lagerberg
Alsing Fransson
Gustafsson Hatakka
Komuls Annborn (röd)
Rousek Mysak Ang
Hardman Kloos Heponiemi
Woods Lindström Pasic
Tedenby Laz WIN
Eriksson
OUT:
Hansson
Stål Lyrenäs
Johnsen
Magnertoft
PP1
Gustafsson
Kloos, Ang, Rousek, Hardman
PP2
Fransson
Mysak, Pasic, Woods, Heponiemi
Eriksson 13:e. Braaaa. Och tre forwards borta (varav två centrar).
När bryter HV?
Bra, hoppas Eriksson inte ingår i någon kedja på lördag heller.
Gillar FW och PP uppställningarna.
Tror på 4e linan med Laz som center och hårt jobbande teden och WIN. 3e ser spännande ut och top 6 kommer nog upp i nivå till seriestart.
Gäller att få ett bra go nu på lördag inför premiären
Detta är det bästa vi kan ställa upp med. Att NE ser det vi ser och agerar är väldigt skönt. Eriksson på läktaren, in med Teden, tack tack
Eller så är detta test och helt andra linor på premiären
Funderar på backparet Borgman-Lagerberg. Borgman är garanterat tänkt som åtminstone topp 4-back, om inte topp 2. Han har spelat med Lagerberg en del på slutet.
Antingen tror jag att NE ser något i Lagerberg och därför ger honom speltid med en av våra toppbackar, alternativt har vi en back på ingång som kommer ta platsen bredvid Borgman.
Vad tror ni?
Jag tror Ne ser potential i lagerberg, men jag hoppas de är en back på ingång
men vart skall komuls in tror vi?
Lagerberg är definitivt underskattad här på forumet, antagligen för att kan inte är en egen produkt. Han är ung och det finns potential att utveckla honom till en riktigt bra back. NE ser nog det. Klart värt att satsa på honom och se om han kan bli en framtida stomme-spelare för HV. Inte säkert att han blir men ge honom en vettig chans iallafall.
Tycker också det finns potential i Lagerberg. Sett till föregående säsong och årets försäsong går han nog in på sex backar sett till de som funnits tillgängliga.
Men i just det här fallet. Kan det vara så enkelt att man tar det lite lugnt med Komuls? Vore ju väldigt märkligt att värva en spelare utifrån vars syfte är att agera sjundeback?
Å andra sidan. HV har ju en tendens att göra det. Värva bredd som i slutändan inte tar en tröja.