Kom igen Hultan signa Teden nu. Han var ju faktiskt rätt okej förra sässongen.
Blir kul att höra Teden köra “great group of guys”-intervju isf.
Tror absolut det kan ligga något i det. Tänker tre olika mekanismer som kan ligga bakom detta.
-
Det är en bekväm anledning för tränaren att ställa någon utanför laguppställningen så när väl ursäkten uppstår så tillämpas den.
-
väletablerade spelare sparar på krafterna under försäsongen. Bättre att vara hel och i toppform till matcherna som faktiskt betyder något. Borgman är exempelvis nog inte så intresserad av att missa halva säsongen för att en norsk Temu-Tikka kopia ska smälla på under träning. Är främst spelare som försöker bevisa sig som kör på för fullt. Därav högre skaderisk.
-
i viss grad är det en bedömningsfråga hur varje skada ska hanteras. Möjligt att tröskeln för att ställa någon åt sidan är lägre för vissa spelare än andra.
Har tidigare också framfört åsikten att jag tror att spelare som inte håller på SHL-nivå eller hänger med i tempot har en högre skaderisk.
Just 1 tycker jag ofta händer med spelare som ligger på gränsen. De är liksom skadade med nån småskavank tills den dag de plötsligt behövs.
Jag tänker på en sån som WIN. Nu var han ju verkligen skadad. Sen kom han tillbaka och var småskadad från och till. Känslan var att han fick fortsätta vara lite ”dag till dag” tills det faktiskt fanns en öppning i laget.
Som sagt. Behöver ju inte alls vara så. Men tycker det är lite av ett mönster. Ser det därför inte som omöjligt att man passar på att ”vila upp” OSL nu när konkurrensen ökat ytterligare med Hardman och Heponiemi in, samtidigt som Pasic just nu leder kampen om den där platsen i tredjekedjan.
Han ska träna idag i alla fall.
Nån på plats idag?
Så här ser det ut idag:
Komuls på plats och gör första träningen.
Liv
Sandström
Glifford
Borgman Lagerberg
Alsing Fransson
Gustafsson Hatakka
Komuls Lindh
Annborn (röd)
Rousek Mysak Ang
Hardman Kloos Heponiemi
Woods Lindström Pasic
Laz Eriksson Tedenby
WIN (röd)
Magnertoft (röd)
Du som ser i stort sätt alla träningar! Hur tycker du att det ser ut, bra flow övningar och matchspel? Hur känns klimatet? Är det bra go i truppen?
Ställt mot ex förgående år!
Första intrycket av Komuls?
Man testar alltså Kloos i mitten istället för Rousek.
Jag gillar Rousek som center och tycker Kloos var våran bästa spelare som vinge mot Örebro, även om han missade mycket. Men kan ju såklart vara bra för tränarna att utvärdera Kloos som center också.
Kanske vill man i första hand para ihop Rousek och Mysak igen eftersom tappat lite sen de särades på? Då blir ju Kloos alternativet att flytta in. Tror också annars att man får ut mest på totalen av Rousek i mitten och Kloos på en kant.
Nu är ju även heppo tillbaka och kommer bli även han som ett nyförvärv hoppas de faller bra ut detta.
Det där ser ändå rätt ok ut när WIN är tillbaka och Laz kan gå som center i fjärde…frågan är hur många omgångar vi har tillgång till alla spelare under säsongen dock…
Det vet i tusan.
Jag känner fortfarande att det saknas en förstacenter.
Det fattas en hel förstakedja.
En 1C och En offensiv right back så tycke rjag laget ser bra ut. Sen måste spelare steppa upp lite
men det finns inte. FBK var “sugna” på malmös 9 back typ.
Lär komma senare under säsongen. Likt Ang och LaLeggia kom till HV en gång i tiden…
Vad är det som talar för det? Nu vet jag inte hur det är med regler när det gäller köp av spelare, men jag bara undrar hur stor sannolikheten är och om någon officiellt från HV71 kommit med påstående kring det. Jag förstår att en del hoppas men…
Det är fler spelare på marknaden med SHL kravprofil senare in på säsongen än vad som finns i slutet av augusti. NL brukar vilja bli av med ”floppar”, AHL vill få ut spelare som de annars behöver bänka och Liiga lagen vill ha in pengar på de spelare de kan