Spaningar från träningar

Det är så det är och värre kommer det att bli. För alla lag. Bra (och även halvbra) spelare sticker fortare än kvickt över till Nordamerika. Även riktigt unga spelare sticker allt oftare till college och juniorligor på samma ställe.

Ska man hävda sig någorlunda i SHL i framtiden, lär man få fylla på lagen med minst 10-12 utländska spelare. Tror jag. Det där med en kärna av egenfostrade spelare, eller ens svenska toppspelare är nog bara att glömma.

Tråkig utveckling!

3 gillningar

Sen ska det till två(!) nya NHL-lag inom snar framtid, med tillhörande AHL-lag.

SHL blöder.

3 gillningar

Du kan såklart ha rätt i det men jävligt tråkigt att se. Hela grejen med SHL har ju varit att se ”grannens grabb” spela. Nu blir de lika själlöst som NHL. Usch. Rätt många klubbar i SHL har ju fortsatt rätt många egna eller åtminstone svenskar iaf. Vi är plastigare än plastigast.

2 gillningar

Om än Elitserien åtminstone. Att bli SHL var väl en kommersiellt syfte b.la. Dock när det introducerad så fanns ju grannes grabb kvar i ligan. Det kommersiella syftet var ju inte där vi har hamnat idag.

Lite ödets ironi. HV går verkligen i bräschen här med, att vara mest plastigt. Om än tragiskt och charmlöst. Det är väl bara en tidsfråga innan fler lag hamnar här.

Håller med om att det är själlöst, men HV71 har ändå inte flest utländska spelare i truppen om man kollar på det.

Malmö har 11, Örebro och Löven har 10 var. Sen kommer HV och LHC med 9 var, följda av Växjö och Luleå med 8 var.

Det var bättre förr! :joy:

2 gillningar

Tycker det alltid är lika intressant att när vi börjar gå mot fullt lag så försvinner plötsligt spelare på grund av skada, inte sällan spelare som är på gränsen till att ta en tröja.

Nu verkar ju Johnsen ha åkt på nåt, men varken han eller OSL har rosat marknaden den här försäsongen. Och nu får de plötsligt lite välbehövlig vila.

Konspiratorisk? Jag?

1 gillning

Du och jag har inte varit eniga om mycket här på forumet men här håller jag med dig till fullo. Får samma känsla som de som alltid hade stukat fötterna, glömt gympakläderna eller var sjuka när det nalkades beeptest/coopertest i skolan.

Lite avgörande för säsongen för båda dessa att prestera direkt och då råkar båda skada sig så att de inte kan bevisa sig förrän säsongen är igång.

Bra, det hjälper oss att etablera oss bättre i SHL om det försvinner spelare från bättre lag…:thinking: :wink:

2 gillningar

Vet inte om det saknas ännu mer folk men Tedenby kommer i alla fall vara med och träna idag…

39 gillningar

Mycket pp och därmed bp-träning än så länge.

Hardman saknas, och Tedenby in. Teden ser ut som vanligt.

Får väl anta (och hoppas) att Hardman besöker Migrationsverket idag.

5 gillningar

OH AH TEDENBY O A TEDENBY!

12 gillningar

Kanske blir ett korttidskontrakt med Teden map Johnsen o OSL.

Ifall nu inte Hardman vilket Gud förbjude har skadat axeln och är borta 6 månader?

3 gillningar

In med Teden. Han gjorde mer nytta förra säsongen, än norrbaggen. Låt johnsen rehabba och träna ikapp.

7 gillningar

Tedenby är vår nya center.

Hult har trollat oss alla :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 gillningar

Nån som vet något om hardman? Varför han inte var med idag?

Jag ställde frågan i JP-chatten, tror de skulle vara på plats idag. Förhoppningsvis kan de nysta lite i det.

1 gillning

Förhoppningsvis sitter han INTE på ett flyg tillbaka över Atlanten.

4 gillningar

“Jag kom på att jag inte vill spela hockey längre… sorry guys”

3 gillningar

migrationsverket, är väl en rimlig gissning?

1 gillning

I så fall bra. Det skulle vara kul om han är spelklar till matcherna fre/lör. Vill gärna se honom in action ett par matcher innan säsongen börjar

2 gillningar