Spaningar från träningar

Okej så Mysak och Rousek separeras för att kunna köra båda som C. Spännande. Man tycker ju dock lite synd om Heppo som direkt går in med lite hopplösa spelare. Hoppas Pasic och Lindström kan levla upp nu i och med de två nya matcherna denna vecka.

1 gillning

Tycker ändå de känns som Eriksson testar saker man själv tycker verkar vettigt, blomman körde ju tvärtemot. En stor uppgradering med NE.

2 gillningar

Man ska väl vare sig hissa eller dissa en spelare efter en träning, men nog tyckte jag att Hardman såg riktigt bra ut. Jättefin skridskoåkning och med en hel del hockeysmartnes och en ambition och vilja att gå på mål.

Sen gillar jag det man gör på träningarna. Nöter och nöter nöter på detaljer. Och en tränare som ger feedback, som kallar tillbaka spelarna och instruerar när de inte gör som han tänkt.

Gillar vidare att Rousek är tillbaka på centerposition. Forwardsnumerären är rätt bra, men en toppforward/center vore inte fel. Det är väl backsidan som i nuläget är mest angeläget att stärka upp.

17 gillningar

Prata går. Och nog för att det ska utföras i praktiken. Men jag gillar ändå det här. Att man är realist.

2 gillningar

Enligt JP var alla forwards på is med undantag Magnertoft. Nämner inte OSL. Är det JP som missat?

1 gillning

Ang. kedjorna. Ett litet steg framåt. Nu känns det som att vi har embryot till två okej/bra kedjor+Heponiemi.

JP hade missat. Efter en fråga från en läsare, bekräftade JP att OSL saknades.

Och reportern från JP sa också att OSL varit så blek på försäsongen att han inte ens märkte att han saknades.

Inget bra betyg.

13 gillningar

Meningen är väl att en ny center ska in bredvid Hepo. Hoppas jag.

Mysak
Ny
Rousek
Lindström

Hade vart fint!

3 gillningar

Är det Klockare som tar hand om träningarna eller är det främst Eriksson som driver dem?

Jag ser ganska få träningar, så hur det är generellt är svårt att säga. När jag varit där har man ofta börjat med att backarna tränar för sig, under ledning av Rahm och Christoffer Persson från U20.

Forwards har då tränat för sig under ledning av Klockare och Beech.

När man sedan kör hela laget har det mest varit Eriksson som lett träningarna när jag varit på plats.

5 gillningar

:heart_eyes:

2 gillningar

98% utifrån klippet på hårdman och 2% från rapport ovan så undrar jag om det bara är jag som ser nån jämtinskt.

Jag vet det är extremt lite att gå på, men jag gillar känslan

I spåkulan ser jag kanske ett matchstraff i premiären, men efter säsongen kommer jag älska karln

1 gillning

Trevlig person de där. Bodde i samma område på Liljeholmen för x år sedan. Hamnande på samma buss till och ifrån. 1:an mot Kinnarps då. Sen har man stött på honom i andra sammanhäng under åren, om än få. Ställer upp och surrar med ett leende på läpparna. En sådan person man vill ha omkring sig.

3 gillningar

Bra fart idag igen på dagens träning. Hardman ser fin ut.

Tyvärr ännu en skada, Johnsen fick kliva av, grinade illa.

Liv
Sandström

Borgman Lagerberg
Alsing Fransson
Gustafsson Hatakka
Viggo Andrae
Annborn (röd)

Hardman Mysak Kloos
Heponiemi Lindström Pasic
Woods Rousek Ang
Laz Eriksson WIN

OUT:
Glifford
Blanár
Hansson
Magnertoft
Stål Lyrenäs
Johnsen

9 gillningar

Något nytt om OSL?

1 gillning

Nej tyvärr inte.

Att titta på de där får de att vrida sig i magen. Kolla på forwards. Det är tamigfan 0% HV över det. Tack Hult/Nubb/Liljander. Jävligt fint jobbat.

4 gillningar

Överbelastning. Borta minst denna veckan.

Borgman som gav igen? :thinking:

1 gillning