Spaningar från träningar

Tillägg. Sen kan jag förstå valet. Som du skriver. Finns inga naturliga kaptener. Problemet är att jag inte heller tycker Engsund är en naturlig sådan, men kanske den mest naturliga i brist på alternativ.

Ok. Jag vet inte om vi varit ett bättre lag utan AP som kapten. Problemet är väl enligt mig att vi saknat naturliga ledare och kaptener som gjort att AP hamnat som kapten. Hade vi haft några fler av den typen i laget hade vi säkert varit ett bättre lag för att det vore bättre sammansatt. Sen tror jag att även dåliga lag kan ha en bra kapten, och Engsund tycker jag ger ett väldigt gott intryck i det avseendet.

Ingen klagade på Önerud som kapten och han åkte ut med hv

Rätt många klagade på Önerud. Samma diskussion som med AP. Att han skulle må bättre utan ett C.

Vart kan man se lagfoto?

6 gillningar

Jag är osäker på huruvida Engsund är spelartypen som tyngs av ett C. Jag menar, inget funkade ju i Oskarshamn ifjol.

2 gillningar

Jag tror Engsund blir en skit bra kapten, jag tycker det är bättre att spelare som inte ska vara så produktiva/kreativa har C, perfekt med en defensiv back som ska ha pondus. Sen vet jag att det finns undantag som tex Davidsson men det är min känsla iaf.

4 gillningar

Kan också tycka att Engsund är det bästa alternativet av de vi har kvar, dessutom sitter han på ett långt kontrakt, så vi kan få en kontinuitet på den posten.

3 gillningar

Tack!

1 gillning

Är det bara jag som tror det överanalyseras om det här med C:et och att det inte påverkar jättemycket. Dom som är naturliga ledare i gruppen utanför isen blir bra kaptener på isen.

Åker ut Shl = dålig kapten
SM-Guld = bra kapten

Köper inte det där riktigt hoppas spaningen är rätt och det blir Engsund.

9 gillningar

Vilken kapten och spelare som helst sänks väl när ens lag hamnar i en sån situation som Oskarshamn hamnade i? Förhoppningsvis har vi ett bättre LAG än de hade, och slipper oroa oss.

6 gillningar

Håller med dig till fullo. Tror många förstorar upp det.

1 gillning

Tycker väl att den som ska vara C är den som anses vara bäst lämpad och bekväm med att leda en grupp. Det tänker nog majoritet av er också, tänker jag. Om vi nu ska titta på Engsund så är detta en ny grupp för honom, det är inte Oskarshamn, heller inte Luleå utan det är HV71 anno 24/25. Det fungerade troligen där men inget som säger att det gör det i HV. Jag förespråkar inte Engsund eller någon annan. Jag kan inte peka på någon. Vi kan tänka och tycka men vi är inte med i den dagliga verksamheten.

2 gillningar

Ja vi vet ju faktiskt inte vad som händer bakom kulisserna.
Tränarna är ju med spelarna hela tiden så jag litar på att dom gör rätt val faktiskt.

1 gillning

Jag har ingen aning om hur spelarna är i omklädningsrummet. Tycker dock att Englund ger ett väldigt bra intryck i intervjuer. Han verkar vara lagom lättsam, dock seriös, och extremt trevligt. Tror han är en bra kapten! AP bör få ett A pga att han faktiskt är vår franchise spelare. Varför inte ge det sista A:et till OFM, ung och utlänning vilket ger någon slags länk mellan de unga och äldre samt mellan de inhemska spelarna och importerna.

Håller verkligen med! Och hade de slagit HV i sista matchen så hade det talats om hur de fick ihop gruppen efter en tuff serie, och att Engsund var en viktig del i det osv

Tror absolut att han är en bra ledare, men det kanske räcker med ett A första säsongen?

Tror Kero kommer bli kapten, du vill ha nån som kan föra talan med sportchefen, och där tror jag han passar ypperligt. Sedan är han ju en naturlig ledare på isen om man ska tro det som säga om honom

1 gillning

Är namnen över eller under numret?

4 gillningar

Ajabaja, böter på det. Men Husqvarna pröjsar nog bra mycket mer :sweat_smile: