Spaningar från träningar

Har för mig att klubbar som har ingånga avtal har dispens tills att avtalet går ut.

1 gillning

Någon som är på träning idag?

Med samma argument kan man ju försvara AP som kapten och hylla AP för att HV lyckades hålla sig kvar?

Jag vill varken ha AP (pga senaste veckans tumult) eller Engsund som kapten. Men jag inser att i brist på annat så lär det bli Engsund.

Även om jag förstår logiken så tycker jag det känns märkligt att Engsund, som vände hem till Oskarshamn förra året på sjuårskontrakt och knappt ett år senare åkte ur med laget, ska vara den som frontar HV i höst/vinter.

2 gillningar

Så mycket stress dessa nya kaptener blivit utsatta för så borde dom vara något mer härdade nu inför denna säsongen. :sweat_smile:

Tillägg, jag tycker starkt att man lägga ”C” på en ung hungrig egen produkt, jag tycker man skall satsa på Sjöholm.

3 gillningar

Tror på Strålman som kapten när han kritar på.

Någon som vet när isträningen är på fredag? Är det öppen träning?

Onsdag och torsdag 10-12:30 samt 14:30-15:30, men fredag är de nog lediga om inte jag hört fel.

Så är det ju absolut. Tänker att en viktig slutsats av det är att det slentrianmässigt görs uttalanden om att personer är bra ledare på tvivelaktiga grunder (typ som att jag nämner Kero :wink:).

Egentligen är det så många delar av ledarskapet som inte framkommer på isen, så kan vara så att det finns ledargestalter i laget som man egentligen inte har nys om

Blir spännande att se vilka kaptenerna blir, känns verkligen ovisst!

Låt oss försöka hålla oss till topic, vilket är spaningar från/diskussioner om träningar. Blir lite besviken när man ser nya inlägg, och hoppas på skvaller från träningarna, och får något helt annat.

10 gillningar

Någon sätt sätt några formationer de börjat köra på?

Från dagens träning:

60 80 31 (Glifford)

67 38
17 19 40

32 29
71 26 23

28 66
88/9 24 46

44 5
75 33 77

Kero och Seppälä tränade efteråt tillsammans med Beech. Tedenby var bara med i början och André saknades.

10 gillningar

Trist med André. Men kanske tester för honom, till följd av hans frånvaro just den dagen?

3 gillningar

Kommer Sepelä vara redo för premiären 21 /9? ngn som vet om HV räknar med spel direkt?

Är det nån spelare som sticker ut extra på träningen? Vet att det är tidigt men kul att veta :blush:

Han kommenterade i Jp att i bästa världar så seriestarten men det blir ingen försäsongsmatch

Måste även tillägga efter att sett dagens träning (då jag ser en hel del träningar) att detta var något utöver det vanliga.

Stenhårda närkamper. Spelare som verkligen jobbade häcken av sig!!
Junisar som verkligen tar för sig (Träff visar verkligen att han ska ha en plats).
En tränare i Blomman som pushar och pushar och pushar och avbryter gång på gång för att påpeka hur man ska göra i situationerna.

32 gillningar

Låter onekligen spännande. Släpp pucken NU!

Med risk för att säga för mycket (hoppas inte) Som man tränar spelar man. Vi hoppas alla HV håller på att bygga en grund för att bli ett bättre lag.

2 gillningar

För den liksom jag som ännu inte har koll på alla nya nummer:

Kaski-Alsing
Brännström-Borgström-OSL

Engsund-Hallquisth
WIN-Stakke-Tikka

Nyberg-Strandell
Träff/Pettersson-OFM-Luoto

Fransson-Sjöholm
Lenc-Lindbäck-Hansson

9 gillningar

Ingen på plats för träningspass två för dagen? Hade inte riktigt tiden över.

För alla som är sugna att titta då och då återfinns schemat veckovis här:

https://www.hv71.se/istider