Spaningar från träningar

Skönt se AB läser på forumet och har satt ihop min Win tikka stakke kedja. Stakke som center kanske blir bättre.

Enligt senaste Instagram-inlägg från pass två är AP20 med.

4 gillningar

Såg på Instagram att AP var med på den andra träningen!

2 gillningar

Tolkar jag senaste instagram-inlägget rätt så blir det isträning 9:50 imorgon?

4 gillningar

Varför Lenc i en fjärdelina?

1 gillning

Sprida ut våra snipers kanske.

Hoppas verkligen inte att Lenc får den omgivningen. Vilket oerhört slöseri isåfall.

2 gillningar

Fjärdelinan är väl 71-23-26

Kero-AP ska ju in oxå.

Känns rimligt med 33 och 77 utanför…

2 gillningar

Ny här. Hej alla! Har varit en ubåt en lång tid (läst men inte skrivit) men efer att ha flyttat hem igen tänkte jag vara lite mer aktiv även om jag reser mycket.

Linorna ni lägger ut stämmer inte riktigt. Jag har sett alla de första träninganna och det är bara idag som exv. 75-33-77 har spelat ihop. Annars har Teden spelat i den linan istället för 77. Vad jag har hört kommer inte Borgström gå C utan det blir så att 33 går in com C innan de ev. värvar någon ny C. (hört på träningen från tränarna: “33 blir bra som fan, han håller koll på de andra” Om det handlar om den linan han är i nu eller i fjärde vet jag inte. Men vi ska nog vara hyfsat säkra att femmorna kommer att förändras framöver.

Sen är träningarna riktigt heta där alla kör hårt. Dock måste jag säga att de yngre spelarna ofta har det problematiskt, även om de åker fort och skjuter hårt. Märks skillnad i speluppfattning och rutin. De är inte dåliga på något sätt men ecv. Träff har stora problem i spelet. Nästan alla träningr handlar om spelsystem och där märks det snabt vilkam som har spelförståelse.

Kul att var med i diskussionerna och jag lär återkomma!

45 gillningar

Välkommen in i gemenskapen!

Tack för en riktigt bra uppdatering

Kul! Jag har alltid trott mer på Lindbäck än Tikka som center.
Stort tack för uppdateringen.

1 gillning

Borgström gick tydligt center idag med OSL och Brännström. OFM med André och Luoto.

Tedenby saknades, Kero kör efter.

Gillar intensiteten skarpt. Alla chippar in. Längesedan jag såg detta när jag varit nere. Blomqvist inte sen att stoppa spelet för att påpeka saker som är förbjudet. Exempel med Borgström som slarvigt offensivt tappar puck som leder till kontring: ”Gör ALDRIG så, OKEJ?”

14 gillningar

Hur ser Kero ut på isen?
Hämmad av skadan?

Kollade inte på den individuella delen, lämnade efter 5 mot 5. Konstaterade bara att han skulle köra själv.

1 gillning

Vad är statusen på Tedenby (nej, jag ska inte ifrågasätta hans fysik)?

Spontant känns det ju som om båten fullständigt kommer att gå om han redan nu börjar komma efter i träningen.

Två år på kontraktet + med denna nya kravställan + stor trupp = dålig odds

Detta blir problematiskt

1 gillning

Nej spelares fysik har du fultolkat mer än tillräckligt.

Tycker även det räcker med spekulationer om diverse spelare om det inte är så att man faktiskt har fysvärden och liknande underliggande grunder på bordet.

Tedenby har jag hört kör på hårt, så låt oss ge honom likt alla andra en chans att bevisa sig under den nya ledningen innan vi problematiserar saker.

14 gillningar

OSL nytt klubbrekord, tror OSL kan bli en riktig joker i vinter

1 gillning

Nytt klubbrekord i vad?

någon typ av styrketräning vad jag begrep, enligt senaste all access!