Spaningar från träningar

Fantastiskt. Här kommer ett förtydligande från den lättkränkte: Du har dansat på en gräns för vad som är okej länge nu med dina ”sanningar” baserade på bilder och rena spekulationer utan någon som helst grund eller förankring. Det hör inte hit eftersom det är så utomordentligt kasst och svårare än så är det inte. Har du problem med det så får du finna förklaringar på DINA problem någon annanstans utan att göra det på elitidrottares bekostnad.

Denna tråd handlar om spaningar från träningar så vidare diskussion förs i DM.

9 gillningar

CMJ tror jag det var, innebär Countermovent jump. Det är när man med raka ben ska hoppa så högt man kan från en sensor på golvet, vilket visar på kraften man kan generera = spänst

3 gillningar

Har inte hängt med i er diskussion tidigare som verkar hänga över er som ett skelett. Men jag upplever inte hans inlägg särskilt kontroversiellt? Upplys mig gärna, jag kan ha en måshjärna just nu!

5 gillningar

Håller med dig. Förstår inte heller riktigt ”bråket” över dehär.
Visst mycke tjat om tedens skick helt klart… men så farlig var de väl inte.

5 gillningar

Med tanke på historiken i andra trådar så är det inte konstigt att stubinen är kort…

2 gillningar

Dessutom börjar det bli förbannat tröttsamt att döma ut någon fullständigt innan säsongen ens har börjat. Ge SAMTLIGA spelare chansen under vårt nya ledarskap. Nog för att Tedenby haft en dalande kurva de senaste säsongerna men det borde finnas mer att kräma ur där. Med ett bra ledarskap från Chris och Anton så vet man förhoppningsvis hur man ska få ut max från samtliga spelare.

1 gillning

Man får absolut svara upp, men det som skaver för min del är att du spekulerar om enskilda spelare och problematiserar utan att ha grund för det. Det hör inte hit. Vi kan diskutera utifrån de rapporter några här behjärtansvärt delar med sig av efter att ha varit på plats och bevittnat träningarna. Vi kan diskutera utifrån resultat och värden. Vi ska däremot inte måla fan på väggen utan att ha en grund att stå på. Då är vi ute på hal is.

Det handlar således inte om att någon av oss ska ha rätt eller fel.

Jag ber om ursäkt för det där med problem, det var väldigt onödigt av mig.

Ni som inte förstår min reaktion behöver inte göra det, men bättre ni då skriver DM och frågar så slipper det bli mer OT här än vad det redan är.

Rent generellt så är det förbannat tröttsamt att spelare dras ner i smutsen utan att det finns grunder för smutsen de lastas för. Vi behöver bättra oss där helt enkelt.

3 gillningar

Tror alla hoppas Teden studsar tillbaka, otroligt viktig säsong för Teden hur hans hv tid slutar. Fortsätter de på samma trend bryts nog kontraktet efter säsongen och hans hv tid får en bittert slut.

Att han saknas nu har nog inget med han är lat och dåligt tränad. Tyvärr har han nog en lättare skada/känning och därmed vilar han från isträning. Tråkigt men hoppas teden kommer igen hv behöver en teden i bra form, både fysiskt och tekniskt

Du har väl dock pratat om en enskild spelares förmåga till att orka hela byten , seg på rören eller komma otränad? Kanske blandar ihop.

Jag är även jag trött på spekulationer kring TEDEN men tyckte detta inte var nån jätte allvarlig ”spekulation”.

Ta en öl och slappna av.
Ha en underbar helg vänner!

1 gillning

Taget…

Jag gick över gränsen tidigare och önskar att jag kunde ha det ogjort.

Det var självklart dumt. Samtidigt har jag tyckt det varit orättvis bedömning. Bland annat har vissa personer svingat rejält mot Nubben, Big Sam med fler utan att någon klivit in och sagt ifrån. Det rättfärdigar självklart inte att jag ska göra fel.

Jag instämmer i att det nya ledarskapet självklart ska göra denna bedömning. Det råder ingen tvekan om att de är fullt kapabla till det.

Nu blickar vi framåt…

Speciellt i denna tunga tid (Bosse Ahl).

Må gott…

9 gillningar

Bra skrivet @060HV71 och håller med dig.

Det är givetvis fler som skriver värre och annan smörja, men allt syns inte utan ofta skriver vi detta i DM med skribenten ifråga. Vi får all dra vårt strå till stacken.

Jag har skrivit att någon är seg på rören, eller att någon är dåligt tränad, men då har jag på fötter och detta redovisas till mods, så att de kan bedöma sanningshalten osv.

Ska på inrådan från @powerplay knäppa en bärs. Utöver det ska jag sjunka ner i soffan och tända ett ljus för Bosse, en fantastisk hockeymålvakt och än mer en fantastisk människa.

Nu återgår vi till ämnet gott folk.

7 gillningar

Bra snack folket, jag råder alla att segla över till tråden “prata om du vad du vill” och följa med mig i min expose av kultur och pabst blue ribbon.

1 gillning

Kan bekräfta att tillsägelser även sker i DM — jag har fått det några gånger. :sunglasses:

7 gillningar

Formationer på träningen idag enligt JP.

Dichow-Alnefelt

Engsund-Kaski
Alsing-Hallquisth
Fransson-Sjöholm
Nyberg-Strandell

Luoto-Borgström-Petersson
Brännström-Moelgaard-Stål Lyrenäs/Träff
Lenc-Lindbäck-Hansson/Pettersson
Stakkestad-Tikka-Ignberg Nilsson

Ej på is: Kero, Tedenby, Glifford. Seppälä kvar i Jönköping.

Blomqvist fick frågan ifall Kero och Tedenby kommer till spel under veckan: ”Vi får se.”

6 gillningar

Deppigt för Seppälä att inte ens följa med laget till Gotland. Förstår inte varför han stannar hemma, han är ju fortfarande en del av laget trots skada?

2 gillningar

Kanske får en bättre rehabträning på hemmaplan

Troligtvis för rehab som nog är viktigast ändå.

Hur funkar hans försäkring? Betalar HV när han rehabar eller först när han är åter i spel. Att han är 100% frisk och inte får ett bakslag kan ju således ha två tunga faktorer att väga in.

Nu kan jag ha fel, och saker kan ha ändrats, men jag har hört att försäkringen gäller tills han är spelklar (friskförklarad). Blir det bakslag inom en viss tid kliver försäkringen in utan karens. Om någon har färsk info får ni gärna rätta mig.

1 gillning

Enligt JP så är AP och Engsund ute på isen och kör med Melin och Stillman innan övriga laget är på is. Långa åkningar där Stillman verkar klocka deras tider. Är det detta Blomman menade med att man ska klara tester om man ska få spela?

3 gillningar