Spaningar från träningar

Jag får faktiskt också känslan av att Engsund inte klarade testet förra veckan, medan AP kanske inte ens gjort det förrän nu. Som grund till det har jag endast att AB talar ganska utförande om att Engsund inte klarade det och hur det känts för honom, och den avslutar med ”och sen är det André” typ. Det är kanske endast av akademisk betydelse dock…

AP hade ju lite långhelg där ett tag.

De har säkert individuella värden i vissa tester som man ska nå upp till, för att se att utvecklingen går framåt eller att man i alla fall håller sin nivå, men det här låter som att det är en lägstanivå alla ska klara.

1 gillning

AB snackade bra om testerna inför Visby-matchen. Kraven är något som de kommit överens med spelarna om. Kraven är höga, men samtidigt får spelarna all hjälp de kan få att nå kraven. Kraven är till för att hjälpa spelarna att vara förberedda när de väl är i matcherna.

1 gillning

super najs

Jag tycker det är bra med ett stort fokus på att alla spelare individuellt ska bli bättre. Det gäller inte bara fysen utan andra saker också. Alla måste höja sig. Summan av att varje enskild spelare höjer sig gör naturligtvis att laget som lag höjer sig och förhoppningsvis räcker det till den nivå som krävs för att laget ska hålla sig ifrån kvaldramatiken.

3 gillningar

Tycker det ser ut på bilderna som om spelarna fått riktigt slimmade drag i ansiktena. De var inte på något sätt “pluffisiga” innan, men nu ser de riktigt slimmade ut. Ser det på många spelare. En bra grundträning kommer visa sig på isen. Har känslan av att vi kommer få se ett helt annat HV71 denna säsong. Ett HV som uppträder på sådant sätt vi vill att de ska göra

2 gillningar

De kanske bara bytt leverantör av make up?

5 gillningar

Vore typiskt HV att göra alla spelarna smala så att de blir utmärglade under säsongen. Kommer se ut som tandlösa fotomodeller i februari!

Skämt åsido så tror jag kondition är viktigare i shl än nhl där du behöver tyngd och styrka (framförallt för att du magrar så mycket under en grundserie på 82 matcher).

Ett av våra största problem förra säsongen var att laget inte orkade. Det är lätt att se det som mentalt när laget faller ihop men jag tror kombinationen av dåligt flås och inget grundspel la grunden för korthuset…

Ska bli intressant att se det slimmade HV.

1 gillning

Med moderna lampor är behovet av make up mindre. Förstår att du skämtar men man kommer långt med att ändra färgtemperaturen och skugga under hakan för att människor ska se bra ut. Sedan kan du putsa under klippningen och lägga på några extra magrutor.
Med ai-stöd kommer säkert HVTV öka produktionsvärdet med 50%, slät hud och stadig blick in i kameran är bara ett klick bort.

1 gillning

Ljus är 99%

Men du har rätt. Jag skämtade. Jag är inte positiv till att folk sitter här och kommenterar folks fysik baserat på utseende. Det behövs inte.

7 gillningar

Agreed, vi kan bättre än att bedöma fysisk status enbart baserat på utseende.

1 gillning

Vad jag sett har pp varit en del i samtliga träningar på Gotland. Att döma av JP:s rapportering har André Petersson inte deltagit i någon av dessa, däremot ett flertal gånger i bp. Ingen större grej i sig utan är mer intresserad av bakomliggande tankar med detta upplägg.

Utgår från att han med högsta sannolikhet är tänkt för pp under säsongen. Då borde man väl ändå involvera de som är tänkta för denna spelform så mycket som möjligt efter devisen man blir bra på det man tränar. Varför väljer man då att drilla honom i bp?

• Tror inte han kommer spela mycket bp så inte av den anledningen.
  • Handlar det om detaljer, att få in ett defensivt tänk hos vår offensivt mest begåvade spelare? Möjligt. Är bp-träning i så fall vägen att gå, borde finnas andra mer lämpade övningar?
  • Behövs det för hans spel i pp eller 5 mot 5? Vet ej, troligtvis inte.
  • Kommer han starta mycket i egen zon? Nja, men kanske ligger närmast till hands.

Hur går era tankar?

1 gillning

Ibland kan det bli sendtänk i att spelskickliga spelare spelar offensivt och brunkare defensivt. Spelskickligheten kan vara oerhört avgörande i defensiva lägen t.ex. i defensiva tek, i BP etc. Att läsa spelet och passningsvägar kan vara helt avgörande för utfallet i en given situation.

1 gillning

Kanske är omvänd pyskologi för att förstå hur det kan försvaras för att sedan omvandlas till att han ska veta hur man tar sig för bi försvararna längre fram boom magic! :rofl: :rofl: :brain: :firecracker: :exploding_head:

AP har kanske bett att få bättre möjlighet att vinna fansens hjärta och bli en av de stora HV-spelarna. :wink:
Då räcker det inte med poäng, utan det måste även vara sådant här:

(För övrigt var ju AP:s slit i defensiven och sedan kämpande framåt i banan med puck innan han passade till Shores mål i game 7 det vackraste i serien mot IKO.)

1 gillning

Nu ska jag inte dra föra stora växlar eller göra en höna av en fjäder etc av att AP bara spelar BP och inte PP på träningar men jag hoppas verkligen inte AB har någon slags filosofi att försöka ”göra” om spelare. Jag tycker att det är viktigt att spelarna ska få utrymme och möjlighet att använda sina spetsegenskaper. Tex ska inte Hansson eller Stakkestad drillas för att bli bättre PP spelare eller Strandell bli vår förste straffskytt.
Låt spelarna göra det de är bra på! Sen ska naturligtvis alla underkasta sig spelsystem och hjälpa till i defensiven men vi ska inte låta vår enda 40-55 poängsspelare bara spela BP och inte PP.

Tror den risken är ganska låg

2 gillningar

Jag tror det är så enkelt att AB prioriterar att Fransson, Träff, H.Pettersson mfl. ska få träna och spela PP på försäsongen som en del i deras utbildning. Andre VET man kan spela PP, han behöver inte direkt träna på det enligt min ringa mening.

5 gillningar

Låter helt vansinnigt i min bok… Vi har haft ganska bedrövligt pp soel de senaste säsongerna, låt dom bästa spelarna. Dom som ska spela pp under säsongen, sätta sitt spel öva på olika " varianter". Fan är ju det man har försäsongen till.

3 gillningar

Jajamän! Flera kloka tankar. Kittlar lite att man på ålderns höst gnuggar André i bp-spel. Känns som man är inne och petar i riktigt små detaljer i spelet. Blir intressant vad det utmynnar i under säsongen.

2 gillningar