Från dagens värmning: Lindbäck saknas igen. Även Stakkestad som fick kliva av gårdagens träning med skada.
Ingen AP fanns med heller.
Han tränade dock igår.
Alnefelt
Glifford
Kaski Fransson
Alsing Hallquisth
Engsund Nyberg
Sjöholm
(Seppälä var med också men lär ej spela).
Lyrenäs Kero Luoto
Brännström Reber Lenc
Tedenby Tikka Olofsson
Hansson Strandell Schioldan
(Borgström var med men lär ej spela)
Ja nånting är det onekligen. Antar skada. Annars har han väl gjort sig omöjlig typ. Har inte spelat en enda match. Mycket märkligt om det inte handlar om skada.
Svårt tro det handlar om skada när Kero, OSL och Tedenby kommunicerats utåt. Konstigt även varför det är tyst om Borgström om han inte ska spela. Kanske kommer mer info innan match i nån intervju får vi hoppas.
Edit. AP och Borgström skadade enligt laguppställning.
Läste artikeln gällande dagens träning och kort sammanfattat.
Tanken var att ha en kort isträning, som blev kortare än väntat då Blomman avbröt tvåmålsspelet, sa diverse hårda ord och lämnade isen i förtid. Innan dess så ska han ha varit märkbart irriterad och fått spelarna att rada upp sig och åka skridskor mållinje till mållinje. I intervjuer efter så sa Anton att han tyckte att skärpan, koncentrationen och noggrannheten inte fanns där .
Borgström var med på isträningen och stängde inte dörren helt gällande spel imorgon. Han tyckte det kändes okej/nästan som normalt. Utöver Borgy så var även Lindbäck och Alnefelt med på isträningen.AP20 var alltså inte med på dagens träning.
Ok, det är altså Miracle on ice nivå på det hela. Intressant. Ingen typ av chef man själv hade velat haft men får hoppas på mirakel då. Alternativet är att spelarna lessnar och vi tar hela cirkusen igen.
Så länge dock AB visar hjärta och han bryr sig om spelarna tex efter han flippat, gapat, höjt rösten, pratat högt eller vad så tycker jag det är lungt. Skulle han däremot köra på så här jämt då blir det problem och man tappar garanterat gruppen. Är personligen inte mkt för gap och skrik.
Skulle tro att blomman är precis det HV behöver. Miracle on ice eller inte, ska HV lyfta från botten så måste spelarna och föreningen lyfta sig. I allt.
Så är det. Det får liksom räcka nu. Med allt. ALLT behöver förändras. O kan inte spelarna ta det. Ja stick då. Nu måste alla köpa konceptet. Finns inga genvägar längre. Har det inte funnits pp ett bra tag, men Hv har varit väldigt duktiga på att hitta dom ändå.
Lugn o fin kanske använde fel ord där när jag skulle förklara hur jag ser på det. Hur som haver tyckte jag inte det är ett problem att han gör det, lite det som var poängen.
Du menar en chef som kräver att du gör ditt f-bannade jobb och som inte accepterar nåt annat när man är på sin arbetsplats? Och som dessutom visar när man inte gör sitt jobb. När han inte är nöjd.
Ledsnar dom, ja stick då. Min bestämda uppfattning. Nån gång får det ju vara nog liksom.
Hockeyspelare måste vara dom känsligaste människorna i hela världen. Med tanke på att det är så lätt att tappa en grupp som tränare. Dom hade inte klarat en sekund ute i vanliga arbetslivet med en sån inställning.
Tror Blomman är rätt person för detta uppdrag. Och jag tror han har föreningen/ styrelsen bakom sig till varje pris nu.
Hv har inte råd med en sparkad tränare till.
Säger inte att fallet är sådant nu. Men vi har inte råd att det blir så igen. Nu måste allt klaffa.
Ja, alltså säger inte att det är helt fel att ryta till nån gång när det är befogat. Speciellt inte när det är elitidrott det handlar om.
Att jag inte vill ha en sån chef kanske är anledningen att jag inte är elitidrottare
Tror ändå nånstans att det ideala är att det drivet kommer från individerna själva och att man har fel spelare om det inte gör det. Men som sagt kanske behövs ibland sålänge det inte är nåt som känns godtyckligt.