Tack för rapport Zico!
I matcher med?
Han hoppar runt ganska mycket (lirade mycket med Abols i första kedjan på slutet) men spelade tidigare ofta i en tredje med Ferguson och hade lite mer fokus på att matchas mot andra lagets stjärnor och vara stabila bakåt. Lite likt vi hade med Andreas Falk-kedjan för många år sen. Vore skoj om vi kunde komma tillbaka till det. Att Blomman sätter ihop Lenc och Kero på träningarna känns ändå som att den typ av kedjor kan bli verklighet.
Ni som har sett lite träningar. Hur upplever ni Hugo i målet? Känns han lite fladrig eller börjar han hitta en trygghet?
Matchen på öjn som han var “dålig” i var att han inte var rätt i positionsspelet och hamnade lite efter. Så tror det är övergående när han sätter spelet och att vara åter på stor rink. Var ju 100 ggr bättre mot FBK redan. Tror samtliga målvakter som kommer tillbaka från NA har en omställningsperiod.
Någon som sett när HV tränat PP och BP senaste tiden? Framför allt är jag nyfiken om Tedenbys roll och hur mycket han verkar vara tänkt i de spelformena?
Enligt MIN hrlt egna observation så ska han hållas så långt från powerplay som möjligt.MEN om Nubben tillät honom skriva det i kontraktet så borde ju Tedenby själv förstå att han inte platsar i PP. Så Teden jag vet att du läser hör och snälla gör oss fans den tjänsten och avstå din plats isåfall i PP så någon som klarar av det får chansen. Du skulle bli hjälte då. Alternativt så kan ju tränarteamet bänka honom trots monsterlön för i PP hsr hen inget att göra han bara förstör.
Nu var frågan om någon sett honom spela något PP/PK på träning på sistone.
OK my bad sorry. Läste fel
Det har inte tränats speciellt mycket powerplay men idag tränades det en hel del i den spelformen.
PP1 Kaski
Luoto, Kero, Borgström och Reber.
PP2 Alsing
Brännström, Fisker, Lenc och Stål Lyrenäs.
Tedenby spelade boxplay.
Gillar att man slänger in det bästa man har. Försöker inte övertänka, vrida och vända på saker som inte behövs.
Tycker det varit svårt att tyda hur formeringarna kommer att se ut när vi startar säsongen, men om jag tolkat JP rätt så är Borgström vår första center och Kero andra eller tredje center?
Hade hellre sett Reber i pp 2 istället för Brännström, nu kommer han bli petad direkt när AP är tillbaka och det är synd enligt mig. Tycker killen ska spela PP. Men visst tills Andre är tillbaka spela honom i första, sen spela honom i andra istället för Brännström.
Kaski, Alsing, (Fransson) Luoto, Kero, Borgström Fisker, Lenc. Vi har ändå rätt många potentiellt bra PP spelare.
Bör ju ha en rightare som avslutare eller speluppläggare i vänster tekningzon hur som helst så AP måste vara tänkt där sen.
Nu är ju Reber skicklig så skulle nog fixa en av rollerna i tekningszonerna om det behövs. De två rollerna framför och runt mål är nog inte hans grej ännu.
Borgström är ju helt perfekt i höger tekningszon då han både har grymt spelsinne men även ett grymt dragskott. Motståndarna måste vara beredda på både passning och skott.
Vårt första PP har alla förutsättningar för att vara ett av SHLs bästa. Över 25% i PP borde vi kunna nå denna säsongen.
Ap20???
Tanken är väl att AP20 ersätter Reber på både ordinarie forwardsposition och PP. Därför Reber är med så högt upp?
AP skulle ju kunna vara vår vassaste PP spelare. Tänk Borgström på ena sidan och AP på andra. Herregud vilka hot. Men då måste han lära sig att spela PP på ett annat sätt än han gjort tidigare. Låta pucken gå i snabbare tempo, och inte suga tag i den och stanna upp och leta krångliga passningar. Lite överkreativ känns det som. Och de behöver Alsing där bak. Inte kaski för han tar ju alla avslut själv
Sorry för OT. Svårt att byta tråd mitt i en konversation
AP tycker jag inte är bra i PP , drar ner tempo och seg med pucken.
AP20 avlastade Reber ett par gånger i powerplay. Men med tanke på hur Reber dominerar på träningarna och då framförallt i powerplay så är han värd att få chansen till en början då AP inte är helt 100 ännu.
Hoppas du man kan låta Reber rida på den här vågen och låta honom vara med högt upp i hierarkin under 1-2 månader i alla fall, även PP.
Men lyssnar man på Blomqvist i intervjuer så verkar det ju kunna bli så