Spaningar från träningar

Han menar inte det ordagrant. Jag förstår argumentet. Då Tedenby är totalt klappkass defensivt, kan inte läsa spelet överhuvudtaget i spel 5 mot5. Ser ingen uppsida om detta hade varit fallet. Och jag ser varenda gubbe i hela laget gå före honom på den positionen tyvärr. Även backar. Kanske inte målvakterna dock.

4 gillningar

Två brytningar av Tedenby i bp idag, men min keps är åtminstone billigare!
Andra brytningen låg han blad mot blad. Jag tar all credd, han har säkert varit här och läst som tändvätska.
Bästa Tedenbymatchen sedan 2017.

11 gillningar

Någon som kan ge rapport om kedjor och backpar från morgonens träning?

1 gillning

Day Nyberg
Alsing Fransson
Engsund Hallquisth
Seppälä Sjöholm

Tedenby Borgström AP
Brännström Tikka Lyrenäs
Reber Kero Lenc
Stakkestad Lindbäck Hansson

Fisker och Kaski skadade. Idag saknas även Luoto som är sjuk.

3 gillningar

Förlåt med Tikka som andracenter i åtta veckor. Bevare mig väl…
Tänker väl att Luoto tar Tedenbys plats som tar Rebers plats som tar Tikkas plats. Annars vet jag inte vad

Herregud. Jag trodde de skulle byta in Reber på Fiskens plats och be till gudarna att de funkar… Tikka? Omg den kedjan var riktigt blek första matchen, vår andra kedja måste leverera och nu är Tikka där??? Obegripligt, Kero Reber???

Två sänken i topp nio, tur att Tedenby är pånyttfödd annars hade det varit ett i varje kedja.

A verkligen, Teden och Bränna ser ju bättre ut i år hitills, tyvärr är OSL vår nya liket ? dominerar 1 match och sen osynlig 10 ?

Luoto med på träningen?

Tyvärr ingen Luoto med.
AP saknades också på isen.
Men AP kanske bara vilade från värmningen. Det var en väldigt lätt värmning.
Annars var alla med och vad jag kan utläsa blir det målvaktsbyte och Hugo kliver in i kassen ikväll.

3 gillningar

AP med på instagram-reelen från idag så han bör ju vara med.

Ajdå. Hoppas det var bestämt på förhand att de skulle stå varannan.
Vill inte Dichow ska tvivla. Visst var det nåt slump mål som inte borde blivit men i läget vi är tror jag mer på tillit och långsiktighet

Herregud. Det blir en låååång säsong

2 gillningar

Det är väl tänkt att förstaspaden ska vara “up for grabs” så helt naturligt att Alnefelt får stå idag om det är så. De kommer säkert alternera utan att någon för den sakens skulle upplever sig petad.

1 gillning

Nog bra att matcha Hugo, det är ju match redan på torsdag mot Frölunda och då är nog Dichow tillbaka utvilad och hungrig :slight_smile:

Louto, fisken och kaski borta alltså. Inga dussinlirare direkt.

Dichows premiärnerver är borta och han är nog sugen på revansch. Hugo har sina nerver kvar vi får hoppas han kan hålla dom i styr för ikväll behöver det spikas igen.

3 gillningar

Hur såg linorna ut på gårdagens träning?

Day Nyberg
Alsing Fransson
Engsund Sjöholm
Seppälä Viggo Gustafsson

Tedenby Borgström AP
Brännström Tikka Lyrenäs
Reber Kero Lenc
Stakkestad Lindbäck Pettersson
Schioldan

1 gillning

Tack!
Mer eller mindre same same.