Reber spelar i 1a PP-formationen på dagens träning.
Ihop med vilka övriga?
PP1 Kaski
Borgström AP Luoto Reber
PP2
Alsing
Fisker Lyrenäs Brännström Lenc
Riktigt svagt PP till en början innan Davidsson samlade spelarna och sa ett par ord…
Efter detta satte AP och Fisker varsin puck i krysset.
Kero och Tedenby spelade boxplay.
Den första pp uppställningen har grym uppsida. Hoppas dom kan hitta ett spel som levererar. Då kan dom vinna långa matcher åt oss.
Häftigt om Reber redan nu tar en plats i första-PP. Ser fram emot att se honom spela framöver, men visst är det speluppfattningen som är hans främsta styrka?
Att Teden spelar boxplay ä nog den största gåtan just nu
Tittar man från förra årets boxplay, så hade hv fruktansvärt svårt i boxplay när det blev snabba puckförflytningar och boxen kryptes . Jag tror iden med att ha tedenby i boxplay är att han är explosiv i sin skridskoåkning och på så sätt kan flytta boxen snabbare och komma ut på puckförande spelare snabbar än vad exempelvis TIKKA gör. och på så sätt minska passiviteten i BP
Men då kan väl likaväl Brännström spela pk. Hans spelsinne är mycket bättre än tedenbys
Absolut, dock så ingår nog brännström i någon av PP formationerna, därav att man använder sig av tedenby.
Fast han är inte explosiv i sin skridskoåkning, ligger aldrig i skottlinjen eller klubba mot klubba. De skulle kunna använda en keps i bp lika gärna som Tedenby.
Hur funkar det på träning då? Är det inte så att dom som inte spelar PP per automatik lirar BP för att få träning? Eller vad gör dom spelarna som inte är tänkt i någon av spelformerna under tiden?
Man kan ju splittra en träning på två. Alla behöver ju inte köra samma övning, men absolut. Självklart så tränar alla spelare olika specialteams på träning.
Jag litar fullständigt på att köra Tedenby i BP. Om du sen vill ställa en keps på Tedenbys plats är upp till dig. Men jag har förtroendet att lita på att Blomman och Stille vet vad dem gör tills dess att motsatsen är bevisad.
Men TnT (Tikka o Tedenby) måste vara seriens sämsta på att lyfta klubbor och stå ivägen på rätt sida i SHL, så boxplay är svårt att greppa värdet i. Men vi får se. Har haft fel nån gång av 1000 visdomar förr
3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 24/25
Nästan fullt lag. Kors i taket Och ta i trä.
Känns väl ändå ganska rimligt att börja sådär, hade nog bytt stakke mot Lindbäck och Teden mot Lenc, sen får väl backarna förhoppningsvis spela sig till eller från platser efterhand
Om det nu blir så, lite förvånande att Nyberg inte går in på sex backar. Är väl en typ vi på förhand behöver, defensivt stabil med mycket rutin som väl inte helt gjort bort sig på försäsongen. Men vad vet jag
Väldigt uppenbart att tränarna satsar på spelande backar som kan hantera pucken. Däri ligger varken Nybergs eller Sjöholms styrkor.