Spaningar från träningar

Ja, asså Lenc är nog inte jättebilligt heller. Känns sjukt konstigt. Starka kontrakt.

Nåväl. Slut på OT.

Måste bara flika in en kommentar till angående Lenc.
Ingen mer som tycker det är sjukt märkligt att placera näst bästa målskytten från förra säsongen i en 4.e line?

4 gillningar

Borgström var alltså tillbaka för fullt?

Extremt märkligt. Utöver det gjorde han 4+4 på 12 matcher med landslaget…

1 gillning

Gillar också Lenc, framförallt hur han sliter ute på isen. Men om jag inte missminner mig kom det väl fram efter förlängningen att hans underliggande siffror inte var särskilt imponerande?

Inte ”sjukt märkligt” utan ”fullständigt obegripligt”.

Var Tedens ”underliggande siffror” bättre?

Backsidan har inte sätt såhär fin ut på pappret på LÄÄÄÄÄNGE.

Dock tycker jag som många andra, Lenc i en fjärde kedja känns meh

2 gillningar

Ska väl tilläggas att åtta av 14 mål gjordes i PP och där kan han ju spela oavsett vilken kedja han spelar i.

I 5 mot 5 gjorde han sex mål på 52 matcher, sjua internt. Tror potentialen ligger ungefär där även i år.

2 gillningar

Någon som är på plats på dagens träning?

1 gillning

Jadå :wave:

2 gillningar

Angränsande OT men noterade att AB sa i Hockeymorgon att “det är alltid mycket folk + lokalreportrar på träningarna”. Är det ovanligt i ligan? Eller är det bara ovant från hans tid i solnaklubben?

Vad säger träningen idag då?

Kan bjuda på kedjorna:
Day Kaski
Alsing Fransson
Engsund Hallquisth
Seppälä Nyberg
Sjöholm

Strandell saknades idag vilket nog betyder att han nu lämnar.
Seppälä tränar för fullt, från och med igår utan röd tröja dessutom så är nog redo att spela inom kort.

Luoto Borgström AP
Brännström Fisker Lyrenäs
Reber Kero Tedenby
Stakkestad Tikka Lenc
Lindbäck
Hansson

Sean Day ser ruggigt bra ut. Fantastiskt fin skridskoåkning. Efter sett två träningar med han så ser han väldigt fin ut.
Hoppas att han blir spelklar tills på lördag och att han klarar skridskotestet… :smile:

16 gillningar

Önskar att de bytte plats på Tedenby och Lenc. Skulle göra båda kedjorna betydligt bättre.

Argumentet för Lenc i fjärde är om man försöker göra det till en matchningskedja men det är dödfött med Tikka som center.

2 gillningar

Kanske till och med flytta upp Lenc på OSL:s plats och så går OSL in bredvid Kero och Reber. OSL har myyycket att bevisa den här säsongen. Känns inte alls given i en toppkedja. Tror dessutom Teden skulle göra ett bra jobb i fjärde. För övrigt märkligt att Stakke går före Lindbäck…

Kul att höra att Day ser bra ut!

8 gillningar

Jag var på frukostmöte idag där Abbott var och snackade och han sa då att en spelare hade fått info igårkväll att han inte ingick i planerna framöver, borde därmed vara Strandell.

7 gillningar

Day klarade skridskotestet idag!

9 gillningar

Jag var oxå där i morse och hörde det. Blev lite förvånad att han nämnde det faktiskt. Trodde inte han bjöd på sådant.

tack för rapporter från träningar! underbart värdefullt!

Tycker kedjorna ser fina ut, personligen hade jag flyttat på teden och lenc, men viktigt att man kan få igång Teden (om det ens går längre?)