Ja, och nu så har ju Tedenby varit en av dem som visat framfötterna på försäsongen, han kanske sett rapp och bra ut på träning också, tror Blomman har full koll, faktiskt.
Jag har inte sett alla matcher under försäsongen men har verkligen Tedenby verkligen visat framfötterna så mycket? Tycker inte han skapat speciellt mycket. Låt oss båda specialstudera honom idag så kan vi väl diskutera vidare efter matchen? Jag lovar att försöka ha ett öppet sinne
Jag har sett samtliga, sen ska givetvis inte Tedenby åka på ngn gräddfil, han ska få visa att han platsar såklart. Och visa att han vill ha rejäl revansch från hur det såg ut förra säsongen
Tedenby har i dagens match inte synts till alls. Kanske iofs positivt när det gäller honom?
Nej, han har varit ganska osynlig.
Det är då han gör störst nytta.
Från dagens träning. Alsing, Engsund och Moelgaard saknades då de var på SHL upptakt med AB.
Glädjande nog körde Seppälä för fullt i ordinarie tröjfärg. Han såg jättefin ut. Så här ställde man upp:
80 (60)
74 67
44 55
28 29
66 5
46 19 20
17 33 40
21 16 39
75 26 23/77
Får väl anta att Fisker går in i andra och att Lindbäck gpr in i fjärde.
Då bildar Alsing och Engsund ett backpar och så hamnar Hallquisth utanför laget tillsammans med Sjöholm och Strandell.
Tack för info Zico, roligt att höra att Seppälä verkar närma sig comeback!
Nu är man ju sugen på att höra om hur Day ser ut?
Du hann fråga före:)
Backsidan börjar fanimej att se fin ut, på pappret.
Byt plats på teden och Lenc tack
#39? Reber?
Ja det är man ju grymt nyfiken att höra om.
Yes, #39 är Reber. Han ser jättebra ut.
Man ska väl inte bedöma Day efter en timmes träning, men va fan…nog tycker jag att han ser ut som en “klassback”. Ge han ett par veckor så kommer han att va dominant sedan.
Nä man ska inte döma nån så men tänkte mest bara hur han såg ut
Håller med. Lenc ska spela högre än fjärde.
Jag tror att Tedenby får några matcher på sig att antingen spela in sig i laget eller spela sig ut ur laget.
Sen tror jag att Lenc, Tikka, Ignberg Nilsson (när han är tillbaka) blir en grym fjärdekedja. Storlek, grit, hårt jobb och en hel del skills.
Bra men troligen för dyr. Spelar Lenc i 4:e var förlängningen ett misstag återigen. Nubben avsluta på topp