AP körde för fullt idag
Borgström körde för sig själv.
AB oklar om dom spelar lördag.
Enligt : jnytt
AP körde för fullt idag
Borgström körde för sig själv.
AB oklar om dom spelar lördag.
Enligt : jnytt
Lindbäck går in som förste center då Borgström klev av efter att ha känt sig för lite innan träningen.
Osäker på spel imorgon.
AP går ju för fullt och borde nog kunna spela så laget lär se ut så här imorgon:
Dichow
Alnefelt
Fransson Kaski
Engsund Hallquisth
Nyberg Alsing
Sjöholm
Luoto Lindbäck AP
Brännström Fisker Lyrenäs
Reber Kero Tedenby
Stakkestad Tikka Lenc
Hansson
Fan, kan man inte vara mer kreativ än att bara flytta Lindbäck upp till första?
Ypperligt läge att testa Kero i första ju
Samtidigt värdefullt att spela ihop andra- och tredjekedjan?
Ja…jo…fan.
Lenc petad ner i 4:e? Synd våra två stora stjärnor är småskadade en vecka innan starten.
Byt plats på Teden och Lenc. Lenc är alldeles för skicklig för att spela med Tikka och Stakkestad
Samtidigt kanske lenc kan lyfta tikka och stakke. Tikka-line har ju varit sämst under försäsongen.
Riktigt ledsamma lines, hade ju varit bättre att testa Kero nu i första, han är väl ändå inte värvad för att vara tredje center ?
Är det Måns Lindbäck, eller har vi värvat en ny?
2:a är ok resten
Växjö får skoj om det är såhär vi förbereder oss.
Det är Måns Lindbäck
Hmm. Vi får väl se vad det blir för kedjor idag. Men klart oroväckande att vi inte har kommit längre i processen. Att vi inför vår sista träningsmatch tycker det är “värt” att låta Lenc lira med Tikka och Stakke ger inga bra vibbar.
Rätt otroligt, men HV har ett så tunt lag att jag ser det som mer eller mindre nödvändigt att vi går in med en AP som inte spelat en match sedan i våras, samt en Borgström som haft skadebekymmer under försäsong, när pucken släpps om en vecka. Om inte räknar jag nog in fyra raka torsk.
Jag tycker inte det finns någon anledning att försöka lyfta Tikka och Stakkestad då de är bortom räddning. Bättre att sätta Tedenby där som också är bortom räddning så får dom tre förstöra för varandra i stället för att dra ner ytterligare en spelare. Med den truppen vi har så vet vi att vi har en horribel fjärdekedja, känns bara märkligt att då förstöra ytterligare kedjor.
Nu tycker jag Tedenby är en av de som visat mest under försäsongen, så här tycker jag du är lite orättvis.
Det är möjligt att jag är men baserat på vad han har presterat de två senaste säsongerna så vill jag inte se honom högre i hierakin än fjärde. Om han nu vill/kan prestera bättre får han visa det där och sedan naturligt klättra i hierarkin.
jag tror och litar på att coacherna sätter bästa laget för dagen på isen i år till skillnad från kanske föregående år
När man tittar på vårt lag så är det helt obegripligt att vi lånat ut Träff.
Träff borde ha fått vara kvar och så hade vi kunnat skeppa någon av de andra som inte presterar.
Sen undrar jag varför de låter Teden spela PP då han är totalt oduglig i den spelformen. Det kan ju inte bara vara vi som tittar på matcherna som ser det