Borgy i fjärde? Tvek på den.
Lenc och HP är iofs mindre fjärdekedja än Tikka och OSL i mitt tycke.
Jag vill inte ha Borgström i mitten. Som vinge är han en av få som producerar poäng.
Du missade att den andrakedjan skulle bänkas?
Tack för att du läste hela inlägget!
Läste hela inlägget och uppfattade det fortfarande som att vi ska flytta ned Borgy till fjärde med tanke på att han ska byta plats med Lindbäck, förstår inte heller varför han ska lira center med tanke på att han bevisat att han fungerar 10x bättre ute på kanten. Menmen, inte värt att bråka om
Don’t worry…
Inga “hard feelings”.
Jag trodde bara det var uppenbart att om man bara har tre formationer så spelar inte någon i fjärde…
Sedan vill jag också egentligen ha ut Borgy på kanten. Men jag ser det som viktigare att bänka gänget jag inte anser duger just nu.
Och några matcher fram till uppehållet tycker jag man kan pröva att gå på tre formationer. Det borde de orka.
@Huskvarna eller nån annan som kikat på dagens träning?
Inte det minsta nyfiken, inte alls…
Inte så mycket att rapportera om idag.
Var väldigt mycket publik på dagens träning. Förmodligen för att de ville se Ang.
Ang anländer dock till Jönköping med flyg först i eftermiddag…
Alnefelt tränar för fullt och ska vara tillgänglig imorgon.
Kaski står just nu och skjuter slagskott för fullt. Men tränar fortfarande inte med laget.
Taget från fb:
Det är väl klart jag har
Dessa tränade idag:
Dichow
Alnefelt
Alsing Fransson
Day Sjöholm
Engsund Hallquisth
Seppälä Nyberg
Luoto Kero AP
Borgström Tikka Lyrenäs
Brännström Reber Tedenby
Stakkestad Lindbäck Lenc
Pettersson
Träff
Kaski är på is men tränar för sig själv. Har i alla fall börjat kunna skjuta slagskott nu vilket är positivt.
Ang anländer med flyg till Jönköping i eftermiddag.
Är väl höstlov denna veckan med så folk passar på antar ja?
Kan det vara så att planen ändå är att sätta Ang som center i andrakedjan och peta ner Tikka istället för Lindbäck i fjärde? Hade för övrigt, som flera andra varit inne på, satt HP istället för Stakkestad i fjärde.
Just pga angs defensiva kvaliteter som det pratats om (som ja endast baserar på va andra sagt och skrivit då ja inte själv sett honom spela) så tror ja mer isådannafall att man lirar Borgström som center fram tills att ofm alt ny center kommer in för att då inte varken spela Borgström eller ang som Center
Borgström Tikka Lyrenäs
Fy vad jag stör mig på den linan.
Lider med Borgis.
Lenc-Borgis-Osl är en bättre lina, 7 dagar i veckan.
Absolut och sen hp-tikka-Lindbäck som fjärde om man nu prompt måste lira med en sån tills övriga spelare kommer in.
Ja Lenc får verkligen inte ut nånting att lira med de andra två i en fjärde
Borgy kommer tyna bort i den kedjan.
Och det gör han inte med tikka och osl menar du?
Vad har han åstadkommit sen han sattes jämte dom? Men att centra Lenc och osl som tillsammans gjorde poäng förra säsongen lär ju bidra med mer poäng än som vinge till tikka
Ja det är väl det jag sa eller?
Oj nu såg ja vilket inlägg du hade svarat på, trodde först du svarade på inlägget precis över, fel av mig. Så ja han har och kommer fortsätta försvinna jämte tikka och osl
Planen måste ändå vara att testa Ang som center med Borgström? Och få bort Tikka helt?
Annars får ni hjälpa mig att finna logiken i den uppställningen.
Jag ser heller ingen ide i att slänga in Borgström som center utan att testa Ang först. Det har vi redan sett prov på. Och alla är väl överens om att Borgström ska lira på en kant?
För mig känns Ang och Borgström rätt lika på det sättet att bägge kan lira center men gör det bättre på vingen. Från det man hört av tränare, experter, medspelare och supportar kring Ang så är han mycket bättre på vingen men fått spela en del BP pga sin snabbhet och fått lita “center” där.