Ja, jag har skrivit det tidigare också. Montén verkar ha huggit kedjor och backpar i sten redan från säsongsstart.
Jag kan givetvis ha fel, men det känns ändå som att det är lite förändringar på gång. Förhoppningsvis är Brännström och Tikka tillbaka på torsdag och OSL senast på lördag. Och när alla är tillbaka blir det väl platsbyte på Tedenby och Brännström, vilket kan va rätt att pröva enligt min mening.
Tycker Tedenby kommit mer till sin rätta efter att ha parats ihop med två mer fysiska spelare. Han får vara lite gubben lådan och stå för det kreativa.
Som nån skrev tidigare. Nog ingen jättebra idé att köra OSL och Teden ihop då de tar ut varandra.
På dagens träning var både Tikka och Stål-Lyrenäs tillbaka. Brännström fortfarande sjuk. OSL deltog fullt ut i alla moment samt hade en roll i första pp. Det tolkar jag som att han kommer att spela mot Växjö. Han matchades idag ihop med Stakkestad och Tikka. Blir Brännström frisk, tar han väl Stakkestads plats.
Som jag skrev igår, testar man nog Tedenby ihop med Borgström och AP. Intressant också att Axel Landén verkar gå före Strandell på sex backar ihop med Seppälä.
Tack för dessa rapporter. De är ovärderliga för oss som inte bor i närheten av Jönköping, eller av annan anledning inte kan ta sig till HG för att se träningarna.
Jag gillar att man ger Landen chansen framför Strandell som haft en väldig “alibi-aura” över sig.
Jag har gnällt mycket på Teden men nu tycker jag han har vaknat, funderar på om den första femman faktiskt skulle kunna funka, värt att testa iaf. Borgström och AP ska man inte dela på iaf.
Jag skulle vilja se OSL-Borg-AP20 som vår första kedja, där snackar vi…
Tedenby-Nättinen-Brännström andra
Lenc-Lilldansk-Foppa tredje
Öneryd-Tikka-Stakken
Fina kedjor ju, borde kunna producera fan så mycket mer
Teden och Brännström i samma skulle nog ge många backar utmattningssyndrom, tyvärr våra egna också om man inte konsekvent spelar typ Seppälä och Strålman med dem…
En kortis från dagens träning. Kaski körde en halvtimme med Beech före träningen och ca 10 min med laget. Alla övriga var med. Måste ändå säga att det är bra tryck på träningarna. Högt tempo, bra kamp och en hel del 5 mot 5.
Som det verkade idag, kör man vidare på ursprungskedjorna, men man kastar om på backsidan vilket jag tror är bra.
Spännande, tack för rapporten!
Shore vore så gött att få in som andra center.
Gillar att man ändrar i backparen med, frågan är bara om Sjöholm har defensiv pondus nog för att väga upp Nardellas offensiv.
Tack för rapporten!! Gillar att man ändrar bland backarna men hur såg tredje backpar ut?
Får lite skrämselhicka av att ha vår hittills sämste back med rookien Landén…