Spaningar från träningar

Ja, jag har skrivit det tidigare också. Montén verkar ha huggit kedjor och backpar i sten redan från säsongsstart.

Jag kan givetvis ha fel, men det känns ändå som att det är lite förändringar på gång. Förhoppningsvis är Brännström och Tikka tillbaka på torsdag och OSL senast på lördag. Och när alla är tillbaka blir det väl platsbyte på Tedenby och Brännström, vilket kan va rätt att pröva enligt min mening.

Tedenby såg faktiskt pigg ut senast. Jag har varit inne på att bryta kontraktet men kanske är det på väg uppåt med formen lite.

Nån uppoffrande skott-täckning med som gav mersmak.

1 gillning

Tycker Tedenby kommit mer till sin rätta efter att ha parats ihop med två mer fysiska spelare. Han får vara lite gubben lådan och stå för det kreativa.

Som nån skrev tidigare. Nog ingen jättebra idé att köra OSL och Teden ihop då de tar ut varandra.

2 gillningar

På dagens träning var både Tikka och Stål-Lyrenäs tillbaka. Brännström fortfarande sjuk. OSL deltog fullt ut i alla moment samt hade en roll i första pp. Det tolkar jag som att han kommer att spela mot Växjö. Han matchades idag ihop med Stakkestad och Tikka. Blir Brännström frisk, tar han väl Stakkestads plats.

Som jag skrev igår, testar man nog Tedenby ihop med Borgström och AP. Intressant också att Axel Landén verkar gå före Strandell på sex backar ihop med Seppälä.

21 gillningar

Tack för dessa rapporter. De är ovärderliga för oss som inte bor i närheten av Jönköping, eller av annan anledning inte kan ta sig till HG för att se träningarna.

Jag gillar att man ger Landen chansen framför Strandell som haft en väldig “alibi-aura” över sig.

7 gillningar

Tack för infon!

Men jag är mycket tveksam till Tedenby i förstakedjan? Jag hade hellre sett Lenc där.
Men, man kan ju inte få allt!

Jag har gnällt mycket på Teden men nu tycker jag han har vaknat, funderar på om den första femman faktiskt skulle kunna funka, värt att testa iaf. Borgström och AP ska man inte dela på iaf.

Jag skulle vilja se OSL-Borg-AP20 som vår första kedja, där snackar vi…
Tedenby-Nättinen-Brännström andra
Lenc-Lilldansk-Foppa tredje
Öneryd-Tikka-Stakken

Fina kedjor ju, borde kunna producera fan så mycket mer

3 gillningar

Hade varit intressant :slightly_smiling_face:

1 gillning

Teden och Brännström i samma skulle nog ge många backar utmattningssyndrom, tyvärr våra egna också om man inte konsekvent spelar typ Seppälä och Strålman med dem…

1 gillning

Vi försöker hålla oss till ämnet härinne, där spaningar från träningar är utgångspunkten i inläggen, tack!

1 gillning

En kortis från dagens träning. Kaski körde en halvtimme med Beech före träningen och ca 10 min med laget. Alla övriga var med. Måste ändå säga att det är bra tryck på träningarna. Högt tempo, bra kamp och en hel del 5 mot 5.

Som det verkade idag, kör man vidare på ursprungskedjorna, men man kastar om på backsidan vilket jag tror är bra.

Seppälä, Strålman
Nardella, Sjöholm
Maalahti, Landén
Strandell

Hörde förresten från en väldigt initierad källa att HV aktivt söker en andracenter.

27 gillningar

Oh, så spännande :slight_smile: Nån av Shore/Routsalainen vore mumma.

Kvalificerar detta in på seriös-tråden?

Borde ha skett för länge sedan men bättre nu en 40 omgångar in i serien.
Alla utom Nubben har sagt samma sak om C-sidan redan innan säsongen.

Som sagt Nubben måste väck.

2 backpar som håller bra SHL klass men tyvärr är dom andra inte riktigt så bra.

men det borde räcka med två bra backpar och ett utvecklingsbart (Landen).

Om man har ett spelsystem som alla kuggar i. Så man inte hönsar så mycket.

7 gillningar

Spännande, tack för rapporten!
Shore vore så gött att få in som andra center.
Gillar att man ändrar i backparen med, frågan är bara om Sjöholm har defensiv pondus nog för att väga upp Nardellas offensiv.

1 gillning

Det tror jag han har. Det blir mer tydligt vad han ska göra (fokusera på defensiven) än om han spelar med Malahti som inte heller är en offensiv back

1 gillning

Tack för rapporten!! Gillar att man ändrar bland backarna men hur såg tredje backpar ut?
Får lite skrämselhicka av att ha vår hittills sämste back med rookien Landén…

Spännande med centerjakten…

kalle har inte varit vår hittills sämsta back. Sjöholm och Strandell har varit sämre

2 gillningar