Spaningar från träningar

Det va väl dock gårdagens uttalande, inte sett något nytt från Blomman idag (Kan mycket väl missat det).

Spelade han i någon femma på träningen?

Nej. Det får vi avvakta med tills imorgon så får vi se :grinning:

Var det några kedjeformeringar på dagens träning?

Dichow
Alnefelt

Alsing Fransson
Nyberg Sjöholm
Engsund Hallquisth
Seppälä Day

Luoto Kero Ang
Lenc Borgström Lyrenäs
Brännström Reber Tedenby
Träff Tikka Pettersson
Lindbäck

Stakkestad och AP var ej på is.

10 gillningar

Tackar och bockar!
Orkat gå på värmningen idag?
Eller den kanske är stängd?

1 gillning

Orkat hade jag gjort.
Tyvärr måste man jobba lite också så ingen värmning för mig idag :pleading_face:

4 gillningar

Tränar de idag? Hatar uppehåll. Sitter och biter på naglarna och uppdaterar forumet var femte minut för att hitta något nytt att läsa.

10 gillningar

Det är träning idag :grinning:

En spännande dag för Fisker som idag gör sin första riktiga träning med laget efter skadan!

41 gillningar

Hur ser han ut?

Såg pigg/alert ut.
Ska nog in mellan Ang och Borgy sen. Där lirade 29 idag.

12 gillningar

Spelsugen :grinning:
Han behöver några träningar till med laget innan han är redo.

3 gillningar

Hur ser Ang ut?

Han ser ut så här.

16 gillningar

Liten video på hans skridskoåkning hade ju varit 10/10

Utöver de spelare som är iväg på landslagsuppdrag, saknades även Sean Day och Stakkestad. Seppälä tränade själv innan lagträningen.

Man fyllde på med ytterligare juniorer. Backarna Sigge Lindh, Adam Hlinsky och Jacob Leander samt forwards Oscar Davidsson och Vincent Sandberg (gissningsvis). Alla gör det riktigt bra.

Mølgaard deltog inte i kampmoment. Sen måste jag ändå säga att OSL uppträdde riktigt lojt, energilöst och utan engagemang. Vad är felet där?

Man hängde ihop så här, om det är av intresse.

Alnefelt, Dichow

Engsund, Sjöholm
Alsing, Fransson
Nyberg, Lindh
Hlinsky, Leander

Luoto, Kero, AP20
Borgström, Davidsson, Ang
Brännström, Sandberg, Tedenby
Lindbäck, Tikka, OSL

Känns väl som kedjorna är satta. Mølgaard, om han är redo, går in mellan Borgström och Ang samt att Reber tar centerpositionen i tredje. OSL kan man göra sig av med och in med Träff i fjärde.

12 gillningar

OSL är säkert lättast att göra sig av med, men skulle hellre behålla honom och köra någon av Borgström och Ang som center så vi kan slänga upp Tikka och Lindbäck på läktaren. De behövs liksom inte. Just de två kostar oss mer än vad de tillför. De kan till och med kosta oss matcher när de är som sämst, och det även när de har under tio minuter i istid.

5 gillningar

Tack för alla rapporter hörni. Snacka om spetskvaliteter för forumet att ha er här @zico, @Huskvarna och @mrbluebulls1

Ni är given förstafemma för mig! :crown:

23 gillningar

Hoppas den där Hlinsky kan bli något. Vilket jävla superstar-namn.

4 gillningar

Träning idag innan spelarna får gå på lite ledighet.
LaLeggia ser fin ut. Står och skjuter slagskott för fullt :muscle:

23 gillningar