Spaningar från träningar

@Huskvarna fick du nån klarhet i varför träningen var så försenad idag? Eller var det bara utan anledning?

Så Tikka får inte ha sitt nummer på dagens träning. Däremot får han, av bilden att döma, samla in puckar? Hög status

2 gillningar

Han tog själv ut en stor hink och sköt säkert 50 gånger mot tomt mål på nära håll. Det var de puckarna han samlade in.

Borgström har ett jäkla handledsskott alltså. Gjorde mål på i stort allt idag.

Var en extremt lugn träning. Teden och Nyberg körde runt 40 min med CB innan övriga. Sen var det bara lite ytterst enkla avslut mot mål av den lilla gruppen på runt 10 spelare. Ingen AB på isen, bara ”CB” som körde lite själv med

6 gillningar

Nej, det var baja-majan bakom Elmia som han tömt. Han var tvungen att göra rätt för sin lön på nåt sätt …

2 gillningar

Nej jag kollade aldrig upp det. Men det händer av olika anledningar att träningarna blir lite försenade ibland.
Nu har det ju varit lite krismöten på sista tiden som gjort att ett par träningar blivit lite försenade :smile:
Sen kom de ju hem sent inatt från Ö-vik så kanske bestämdes sent att träningen idag skulle vara frivillig.
Spelarna var ändå på plats idag även om alla inte var på is.

1 gillning

Fan, det hade jag gjort för bara 275k/månad men då skulle jag kräva 30 barkisar också!

9 gillningar

Har vi några kedjor från värmningen idag @Huskvarna

1 gillning

Tyvärr inte. Jag jobbade idag men skickade iväg en annan för att spana på värmningen. Han blev dock ej insläppt i arenan då det är högriskmatch…
Då kanske man inte ska gå ut med från Hvs sida att det är värmning kl 11 så folk inte behöver åka i onödan :thinking:

Jaja men man är ju oerhört nyfiken…

• Är någon målvakt tillbaka eller ska Glifford stå.
  • Spelar Engsund.
  • Är det någon mer som saknas idag.
2 gillningar

Aha de va ju riktigt konstigt faktiskt att de inte gått ut med det tidigare då.

Ja lite så, hade ju velat få svar på de frågor du nämner.

1 gillning

Ja det känns inte bra att inte ha koll på läget som man annars brukar kunna ha :confounded::smile:

1 gillning

Glifford i mål och Engsund spelar…

4 gillningar

Dig kan man lita på :grin:

1 gillning

Är man för fin för att samla in puckar efter en träning så är man inte mycket till hockeyspelare. Det hedrar tikka att han samlar puckar, även om det i det här fallet verkar vara att han själv tog ut dom = fullständigt självklart att samla in dom igen.

2 gillningar

Gillar du inte barkisar? :crazy_face::smiling_face:

Nej. 30 tårtor vill jag ha. Schwartzwald. Dom tycker jag om….:wink:

Haha, underbart! ”För att ta risken” :joy:

Nej, men håller med dig helt klart, var dåligt låg nivå på min kommentar till Lejacques där, men kunde inte låta bli i min ivriga spontanitet :blush::sweat_smile:

Min kommentar var till er båda. En hockeyspelare ska fan aldrig bli för fin för att samla puckar. De ska älska att samla puckar. Det har inget med status som lejaqcues skrev.

Min kommentar om tårtorna var en klassisk anspelning. Macken. :partying_face::sweat_smile:

1 gillning

Okej. Du får 25 limpor. Limpor är dyrare än barkisar. :partying_face:

Håller med dig och det vet jag @lejacques gör också :raised_hands:t2:

1 gillning

Tisdag f.m och träning igen.
Hugo är frisk. Dichow fortfarande sjuk.
Tedenby tränar med röd tröja.

Alnefelt
Glifford
Karlsson

LaLeggia Alsing
Day Sjöholm
Engsund Hallquisth
Seppälä Fransson
Nyberg

Lenc Fisker Ang
Tedenby Davidsson Lyrenäs
Reber Kero Brännström
Lindbäck Tikka Nordmark

Ej med:
Dichow sjuk
AP skadad
Träff sjuk
Luoto sjuk
Borgström fick kliva av, såg ut att vridit foten tyvärr och undersöks just nu.

8 gillningar

Jahopp, är det Kalle anka-turnerings-effekten som redan tar ut sin makt?