Spaningar från träningar

Nej inte borgis :frowning:

Hur såg det ut med Borgy, hade han riktigt ont? Kunde han ta sig av isen själv?

Man orkar ju inte! Man befarar ju alltid det värsta. Bara hålla tummarna att det är nåt lättare som han kan spela med men håller honom borta från landslaget…

1 gillning

Borgy och Luoto måste vara med om HV ska ha häng på Malmö innan landslagsuppehållet

4 gillningar

Han skrek ju till när det väl hände så det kändes nog. Kände sig för några sekunder på isen men tog sig av själv nästan direkt.
Skulle undersökas så hoppas verkligen inte det är något allvarligt nu.

1 gillning

Hoppas på ren försiktghetsåtgärd.
Vi har inte råd att tappa Borgström :face_with_peeking_eye::grimacing:

Borgström behövs verkligen! Säg inte att han är skadad. Då känns det fan helt jävla hopplöst.

1 gillning

Till allt annat som skrivits om dagens träning, verkar det inte som att Alnefelt är helt fri från sin sjukdom. Han gick nämligen av efter halva träningen. Så det kan troligen bli juniormålvakter även mot Malmö.

1 gillning

Har inte en bra känsla här… kommer en uppdatering från HV i eftermiddag där han beräknas bli borta 2-3 månader, ser det redan framför mig :roll_eyes:

1 gillning

Nej så illa ska det inte vara. Hörde att det inte ska vara någon större fara.
Spelar kanske redan i veckan.

4 gillningar

Så han är tillräckligt OK för att inte kunna tacka nej till landslag så att det verkligen går sönder på riktigt… Ja, jag är bitter!

Hoppas hoppas.

JP:

En tuff smäll för HV71 såklart då Borgström är lagets hetaste spelare just nu och stod för fyra mål och en målpass i förra veckans tre matcher. Men Kalman lämnar också lugna besked till alla oroliga HV-fans.

– Man kan säga att det inte såg så allvarligt ut, det är ganska lugnande besked. Det finns goda möjligheter att han spelar matchen mot Malmö.

3 gillningar

Ska inte alla svenska hockeyfans skapa en namninsamling för att stoppa de här landslagsturneringarna…….
Kommer aldrig hända men det borde fan göra det.

5 gillningar

:muscle::metal::muscle: Jag håller med!
Dessa turneringar skippas gärna. För mig är dom helt ointressanta. Räcker med VM.

1 gillning

samma Kalman som sa att Kaski bara skulle bli borta tre veckor :sweat_smile: hoppas iallfall han har rätt denna gång om Borgström

3 gillningar

Louto troligtvis borta på torsdag. Helvete.

1 gillning

Bara sjuk?

Vad sägs om lite positiva nyheter från dagens träning…?

Träff tränar!
Tedenby tränar i vit tröja!
Luoto tränar!
Borgström tränar!

Alnefelt
Glifford
Karlsson

LaLeggia Alsing
Day Sjöholm
Engsund Hallquisth
Seppälä Nyberg

Lenc Fisker Ang
Luoto Borgström Lyrenäs
Reber Kero Brännström/Tedenby
Lindbäck Tikka Träff

47 gillningar

Helt plötsligt blev dagen något bättre. Tack!

1 gillning