Tränar hv idag? Inte kommit något schema för veckan
Enligt jp så körde man:
Så tränade HV71 på måndagen:
Målvakter
Hugo Alnefelt, Olof Glifford, Frederik Dichow.
Backar
Olle Alsing–Joey LaLeggia.
Victor Sjöholm–Sean Day.
Oscar Engsund–Mikael Seppälä.
Malte Gustafsson–Viggo Gustafsson.
Forwards
Radan Lenc–Oscar Fisker Moelgaard–Jonathan Ang.
Joona Luoto–Henrik Borgström–Oskar Stål Lyrenäs.
André Petersson–Jamiro Reber–Isac Brännström.
Mattias Tedenby–Tanner Kero–Måns Lindbäck.
Hugo Pettersson.
Kedjorna ser förvånansvärt trevliga ut. Finns säkert chans till förändring under matchen imorgon där man definitivt lär testa AP ihop med Luoto och Borgström om produktionen uteblir från Lyrenäs.
Det enda stora minuset är att Seppälä fortfarande är inne på en topplacering. Han har varit en stor besvikelse även denna säsongen och där borde man verkligen se över om det finns nåt lag i Finland som vill ta över det kontraktet omgående.
Jag gillar tredjekedjan framförallt, men också fjärde. Sen verkar det väl inte troligt att Viggo Gustafsson var med utan det var nog Annborn, men det spelar väl mindre roll.
Bra fart på träningen enligt AB, så förhoppningsvis har man skakat av sig malmömatchen.
Stackars kero
De som är skönt med de här kedjorna är ju att tedenby lär få betydligt mindre speltid än va han haft senaste matcherna. Synd om bara att det samma lär gälla kero
Vissa gillar mixade kedjor. Här får vi verkligen mixade kedjor. Lite för mixade för min smak.
Hur skulle det varit då?
Håller verkligen med här. Hoppas han ser positivt på att spela fjärde eftersom han är otroligt bra defensivt men han är för bra för en fjärdecenterroll enligt mig. Han har också presterat bättre än det. Tänker mig efter veckans matcher att man kommer kunna se vilka som presterar och göra om efter det. Hade nog hellre sett detta botten 6 imorgon:
Reber - Kero - AP
Brännström - Lindbäck - Teden
Dels för att Brännströms form är ett frågetecken och att kero är den defensiva centern som behövs i en tredjelina med två offensiva spelare som AP och Brännström
reber-Kero-AP
Hade smakat bättre, men jag gillar ändå att man får en så bra Center sida genom hela 4.
Kero får nog en liknande roll som Linus Lindström haft i Skellefteå. Spela i en bra fjärdekedja och sen spela en hel del i special teams.
Troligen försvinner ju Tedenby förhoppningsvis snart också och Träff kommer in så blir ju en OK fjärdekedja. Vi har ju också WIN och Tikka att tillgå senare. Så visst är det tufft att hamna i en fjärdekedja men om det är en bra dito och sen också speltid i special teams så är det nog OK.
Kan dock tycka att Isac och AP borde ha Kero bredvid sig, behöver en defensiv center emellan sig. Visst man kan byta plats på Reber och Kero men man vill nog låta Reber spela i en producerande kedja om han ska centra.
När Tikka är tillbaka vill jag nog se Reber (OSL) och Träff med honom och flytta Kero emellan Isac och AP. Lindbäck 13e.
Ang-OFM-Lenc
Luoto-Borgström-AP
Reber-Kero-Brännström
OSL-Lindbäck-Träff
spela reber center i JVM? för mig att han spelade vinge i HV innan han drog.
Spelade vinge i JVM
Mycket trevliga kedjor!
Är det sagt nåt om Viggo ska vara med i HV nu eller om han fortsatt lånas ut?
Varför envisas Blomman med att spela två finlandsfärjor tillsammans… man får ju hjärtproblem varje gång en passning lämnar cement-handlederna.
Förlängda blå??
Blev lite snabbt där. Förtydligade nu.
Restprodukter. De andra backparenbfungerar och gör det bra. Förstår att man inte vill splitta dom. Men engsund/seppälä är dyra och dåliga. Hade kunnat ersatts med fransson/v.gustavsson.