Spaningar från träningar

Bara för att jag är intresserad, går det inte att luska ut detta en gång för alla (gälllande tedens kontrakt).

Ibland blir jag skeptisk till när jag hör liknande, för saker har en tendens att bli forumsanning väldigt snabbt om man bara säger samma sak om och om igen. Det låter heeeeeeeeeeeeelt Galet - Ingen skulle vinna på det, alls?

Finns det verkligen ingen väg att kontrollera detta? HV’s move oavsätt måste ju vara att ignorera det kontraktet och ta konsekvenserna av det, det är ju i nuläget direkt skadligt.

1 gillning

Där får man ju erkänna sig stå på Nubbens sida. (Banna mig inte @Diabolics)

4 gillningar

Nu har det ju gått ganska bra för laget på senare tid - MED Tedenby.
Kan tycka, att nr 21 fått sin beskärda del av skit här nu.

Fast nr 21 har ju fått utrymme att skapa mycket ångest de senaste matcherna. Mer minus än plus när resten av laget fungerat bättre.

Jag lastar inte Teden mest för det dock, utan det är mängden istid som är fel. Teden gör nog sitt allra bästa både på bänken (ska inte underskattas) och på isen.

2 gillningar

Trots Tedenby…

Tikka tycker jag har fått mer faktiskt, Teden kommit lindrigt undan.

Kan det vara så enkelt att Tedenby gjort tusen gånger mer för föreningen än Tikka? Tikkas enda avtryck är att han cashat in under en och en halv säsong.

Känns annars som att det råder konsensus i att Teden inte ska spela. Det är väl typ den hårdaste kritik du kan få som spelare.

Jag personligen har ju mer överseende för någon med hjärta för klubben än en icke presterande legoknekt med skyhög lön. Jag behöver av den anledningen liksom inte kritisera Teden mer. För mig räcker det med att konstatera att han inte tar en tröja den dagen vi har full trupp.

Skulle valet ändå stå mellan en spelare som Teden och en som Tikka så skulle jag alltid välja Tedenby oavsett omständigheter eftersom jag kan käka hästskit på att Teden alltid just kommer äta hästskit i mängder om det så krävs för att HV ska vinna en hockeymatch.

För övrigt tycker jag det är viktigt att vi supportrar har respekt och vårdar relationen med våra egna spelare. Det är ju det vi anklagar föreningen för, att i många år saknat hjärta och själ. Låt oss därför inte bli som de som kört den här föreningen i botten.

18 gillningar

Påminnelse. Denna tråden handlar om Träningar. Inte om varken Tedenby eller Tikka.

5 gillningar

Håller inte med dig och vi tycker olika helt enkelt. Väljer Tikka före Tedenby och anser honom mer prisvärd även om han är en stor flopp sett till kostnaden.

OT dessutom.

Tikka och ordet prisvärd i samma mening🤣

Slut på OT.

4 gillningar

Haha inte dåligt att få in, ja då förstår du hur illa det är med den jag jämför med…

Fantastiska spaningar från träningarna vi får. Nästan värt priset som årets överraskning bland skribenterna 2024?

3 gillningar

Blir spyfärdig om det är så. Fy fan

Enligt Sportbladet spelar Landén med Oskarshamn borta mot Tingsryd ikväll.

2 gillningar

Blandade känslor inför det. Tycker Landen gjort det grymt bra. Bättre än Engsund tex.

1 gillning

Funderar på 4e kedjan. Lindbäck ut på kant med Davidsson som center? Kan det vara för att man har starka förhoppningar om Reber kommer in och lirar där? Eller kommer Davidsson få chansen i en 4e imon tros?

Och lirade inte louto i pp då de spelade det efter att han fick kliva av och sys eller varför saknades han där?

Jag tycker att han har varit ganska farlig bakåt. Spelar med risker likt den ungdomen han är. Skönt att han inte spelar om jag ska vara helt ärlig

4 gillningar

Vet inte hur tanken är imorgon. Åker Brännström med ner så är nog Davidsson 13e och Lindbäck går som center.
Sen får vi se hur det blir med Reber imorgon.

Luoto fick kliva av innan man körde powerplay och kom inte tillbaka därav att Brännström tog hans plats idag i PP.

1 gillning

Håller inte med.:blush:

1 gillning

Gjorde dessutom sitt första HA-mål! Fö assisterad av HV-bekantingen Svenningsson.

3 gillningar

AP och Brännström med på Uppvärmningen idag!

22 gillningar

Glädjande nyheter så här i skånska snörusket, åtminstone dom norra delarna :slight_smile:

1 gillning