Spaningar från träningar

Ok👍

Instämmer till fullo men nåt säger mig att Blomman inte tänker likadant! :grimacing:

Mycket bra träning igår, desto sämre idag fredag med lågt tempo och dåligt passningsspel.
Blomman fick blåsa av flera gånger och “väcka” spelarna.

Men återigen. Ett mycket välmående lag, vilken skillnad mot för ett par månader sedan.

Sean Day.
För ett par månader sedan hängde han mest med huvudet och kändes som att han inte ens ville vara här.
Nu sitter han och storskrattar i båset och ser ut att må alldeles ypperligt.
Man blir glad alltså :heart_eyes:

Herman Hansson gjorde idag sin första riktiga träning med laget, dock med röd tröja.
Här har vi en kille med stort hjärta för klubben som är ordentligt spelsugen.
Men som sagt, finns det någon plats för han…

Tikka var ute på is en kort stund innan träningen och kände sig för.

Brännström tränar för fullt idag. Fortsätter hosta så osäker på om han spelar imorgon.

Luoto fick en puck på munnen och klev av direkt.
Fick sy några stygn och ska kunna spela imorgon.
Isac tar hans plats så länge.

AP går för fullt även idag och lär spela imorgon.

Hugo i målet imorgon.

Alnefelt
Glifford
Dichow

LaLeggia Alsing
Day Sjöholm
Engsund Seppälä
Annborn Gustafsson

Lenc Fisker Ang
Luoto Borgström Lyrenäs
Tedenby Kero AP
Lindbäck Davidsson Hugo P
Brännström
Hansson
Sandberg

PP1
18
27 16 19 17

Box1
55 32
21 33

PP2
38
75 24 20 40

Box2
5 74
9 8

62 gillningar

Vilket jäkla mervärde till forumet med dessa träningsrapporter :clap:

25 gillningar

Tack för rapporterna!

8 gillningar

Luoto fick sy några stygn i munnen men ska vara spelklar till imorgon.

6 gillningar

Bra mycket bättre än ”sportjournalisterna” på Jönköpingsposten.

7 gillningar

Känns sådär med Teden i tredje, men jag antar att Brännström tar den platsen när han är mer matchtränad. Teden har verkligen bara visat bakhälarna den här säsongen. Kommer dra ner hela den kedjan.

Positivt med AP i PP2 dock.

Varför har inte hockeyspelare galler för munnen?

5 gillningar

För att det inte är coolt…

Lika dumt som att innebandyspelare slutar använda skyddsglasögon när de blir seniorer.

1 gillning

5 gillningar

Åååh! Lance Ward 2008!

Innebär detta att Landén är tillbaka i IKO måntro?

Ja, det lär ju behöva drivas som en regel om det ska slå igenom. Har svårt att tro att enskilda spelare börjar använda det och får med sig andra.

Försäkringsbolagen borde ju också vara drivande. Det blir konstigt att betala ut försäkringar när spelare blir skadade när de inte använder skydden som finns.

1 gillning

AB är ju bättre nu på det mesta efter den bedrövliga inledningen från honom. Tedenby däremot har han fortfarande ett helt oförklarligt gott öga till tyvärr. Står det inte något i kontraktet om speltid så undrar jag verkligen hur han tänker?

Tedenbys speltid och roll är ju och har varit helt absurd enligt mig. Han är ju tokslut och enbart en belastning för laget. Spelat PP och spelar nu BP!!

Jag har aldrig spelat hockey, men jag kan tänka mig att synfältet störs tillräckligt mycket av ett plast/galler där pucken är, för att man ska välja bort munskydd. Hela synfältet är väl inte genom visiret? (Särskilt inte Ang:s, hans visir har mer funktionen av en keps :smile:)

Kan ju vara så att Tedenbys lön eventuellt “sponsras” och att detta bygger på att han får speltid. Det skulle i sådana fall stämma överens med vad jag har hört rörande upplägget kring hans kontrakt.

1 gillning

Det får i så fall vara sista gången det förekommer i föreningen. Vansinne. Ingen ska spela för att nån sponsrat. Inga kontrakt ska vara heligare än andra oavsett vem som står för cashen.

4 gillningar

Helt enig. OM (märk väl) det nu är så får vi hoppas att det är “Nubberier” och att sånt skit inte längre är aktuellt.

1 gillning

Måste ju vara något sådant inblandat, går inte förklara på annat logiskt sätt annars. Sjukt att inte bästa laget alltid spelar i så fall. Borde ju vara en självklarhet kan man tycka. Då är det ju inte ABs fel utan Lindbom och hans beslut i så fall.

Den särbehandlingen Tedenby haft och har är ju helt galen. Kan ju inte vara bra för lagsammanhållningen när sådant uppenbart fjäsk och felmatchning existerar.

Detta har dock inget med nubben att göra. Nubben ville inte ha in Tedenby på dessa villkor, var Lindbom som drev igenom som jag förstått det, emot nubbens vilja.

1 gillning