Ja idag var han inte nöjd Blomman och det fick spelarna höra också…
Vet någon vilka spelare de gällde? Ellee var de överlag
Ett mycket välmående lag på dagens värmning där för ovanlighetens skull samtliga spelare deltog som ska spela ikväll (förutom Forslund och Eriksson).
AP, Hansson och WIN körde lite på is efter värmningen.
Kvällens troliga lag:
Alnefelt
Glifford
LaLeggia Alsing
Day Sjöholm
Engsund Seppälä
Landén
Lenc Fisker Ang
Luoto Borgström Lyrenäs
Tedenby Kero Pettersson
Forslund Lindbäck Eriksson
Davidsson
Tack för rapporten, fantastiskt att ha dig på plats!
Angående laget, tycker Forslund visat klart mer än Tedenby på det lilla man sett honom. Hade varit spännande att byta plats på dem.
Håller jag med om. Nu kör man ju inte 5 mot 5 på värmningen men tror inte han ändrar så mycket i laget nu mer än i 4e där Eriksson kommer in istället för Ekmark.
Förresten, Oskar D, har inte han fått en egen tråd hos oss. Vad tänker ni om hans prestation så här långt, ni som specialstuderar bättre än mig?
Han har spelat typ 10 minuter fördelat på 4 matcher var av de två första matcherna endast några sekunder. Så helt omöjligt att säga något. Förutom att han brände ett läge mot LHC.
Det hade vart bra för laget i sin helhet att ha Teden i 4e eller nöta bänk helt klart. Helt klart. Måste få bort felande länkar från kedjor som ej fungerar. Tyvärr.
Brännström var med en kort stund på dagens träning.
AP ser ut att gå för fullt i en kedja med Kero och Tedenby.
Alnefelt
Glifford
Dichow
LaLeggia Alsing
Day Sjöholm
Engsund Seppälä
Annborn Malte Gustafsson
Lenc Fisker Ang
Luoto Borgström Lyrenäs
Tedenby Kero AP
Lindbäck Davidsson Hugo P
Brännström
Lunginflammation känns inte som en toppensjukdom att få som elitidrottare. Undrar hur lång tid det tar att få upp flåset igen?
Teden??? - Kero - AP20
Måste vara tillfälligt till dess att Brännström är frisk från lunginflammationen. Sedan skall inte #21 spela…. Han hänger inte med!
Bränna och Reber kan nog få konkurrera om den platsen.
Sedan funderar jag lite på om vi inte har råd att låta Reber utvecklas även som Center. Kan mycket väl vara där fisken är nu om två år…
Men vilka skulle han få centra då?
HP o Träff? Känns lite svagt.
Gustafsson är väl på JVM? Eller är det brorsan
Utöver det Huskvarna skriver, kan jag säga att Herman Hansson och WIN körde ett bra ispass i B-hallen tillsammans med Kris Beech. WIN såg rätt stabbig ut medan Herman såg riktigt fräsch ut så han är nog närmast comeback av de två.
Dessa båda, som i grunden är starka skridskoåkare, kan nog bli en bra fjärdeline tillsammans med Lindbäck. Bra “stänga ner kedja”.
Japp Malte Gustafsson var med idag
Du kommer nog inte få någon av de två på fyra kedjor när spelare börjar komma tillbaka. Om vi utgår från dagens kedjor och slänger in de som just nu är skadade eller på JVM.
Lenc OFM Ang
Luoto Borgström OSL
Brännström Kero AP
Lindbäck Reber Träff
Då har du Tikka, WIN, Hansson, Tedenby och kanske även Hugo P som gör upp om den sista platsen. Vad gäller Tikka, Tedenby och Hansson tycker jag vi gett dem tillräckligt med chanser. Enligt mitt tycke och smak har vi testat tillräckligt med “tunga och jobbiga” fjärdekedjor bestående av spelare som inte håller SHL-nivå. Det funkar inte. Är väl WIN då som ännu inte fått chansen som skulle kunna gå in på 13 forwards.
Haha…nä, kanske inte. Men om/när alla är friska och krya kommer man ha gott om alternativ åtminstone. Och det är bra.
Lyssnade nyss på podden MP & Hansson där de sa att WIN förmodligen inte spelar mer den här säsongen
Ja men de har ju WIN själv nästintill slagtit ner ju.
Men AP tillbaka får man ju hoppas på att tredjekedjan faktiskt kan skapa någonting offensivt också, istället för att fastna i mittzon.
PP2 får ju ytterligare en dimension men honom på isen (även om AP varit förvånansvärt svag i den spelformen). Han tar förhoppningsvis Tedenbys plats där.