Det vore ju onekligen kul om man går med de junisar som är uppe på dagens träning. Vi behöver den energin dem ger. Med undantag för Brännan och möjligtvis AP!
Jag är lite nyfiken på hur man matchar målvakterna på träning. Är det likt ordningen du skriver, dvs att Glifford/Alnefelt är ordinarie och att Dicken hoppar in när det behövs eller hur funkar det? Aldrig riktigt följt någon träning där man spelar med tre olika målvakter som alla räknas som någorlunda ordinarie.
Har inte tänkt så mycket på detta innan men tidigare under säsongen har ju Glifford “hoppat in” när 60 och 80 behövt avlastning under träningarna.
Glifford har ju ändå varit med och tränat i stort sett varje gång.
Det känns absolut som att Dichow är 3a nu och tror nog att Hv kollar på någon form av utlåning där. Är en gissning i alla fall för som läget är nu är det Glifford och Alnefelt man kommer gå med.
Vila idag också? Möjligt. Får hoppas på det så det inte är nåt annat.
Blomman kallade till sig målvakterna en och en (som han brukar göra dagen innan match för att lämna sitt besked) "tyvärr"hör man inte vad han säger till dem, vilket inte är meningen heller men denna gång vet jag inte vad känslan är
Blomman blåste av flera gånger under 5 vs 5 och samlade gruppen. ”Looking like shit” var det jag hörde. Var en del slarv med passningar bakom/på skridskon, så bra att dom uppmärksammade det.
Tycker förövrigt vita laget var vassast, hade mwst tid i anfallszon. Kedjan som utmärkte sig mest var 9-16-21, som gjorde ett par baljor.
Brännström sjuk enligt reportage i JP från träningen.
Och i samma artikel så framgick det att AB var allt annat än nöjd med intensitet mm hos vissa spelare men att träningarna fram till idag under uppehållet varit bra.