Spaningar från träningar

Malte

1 gillning

Tack för svar.
Grymt uppskattat med dina rapporter :+1:

4 gillningar

Tycker WIN ser riktigt sugen och faktiskt lite fin ut. Rapp på skridskorna och intensiv

6 gillningar

Förhoppningsvis kan man använda hans frenesi och energi till att ge laget ny energi nu när han kommer tillbaka efter skadan. Hans arbetskapacitet är inget fel på och han ska väl kunna öppna upp ytor för skickliga medspelare. Men var i laget ska han in? Fjärde, I guess?

Får man spela med en femte och sjättekedja? Vi har snart folk så det räcker och blir över.

6 gillningar

Jag hade ställt Glifford i mål i nästa match iallafall så han får komma igång igen.

Kort värmning inför kvällens match.

WIN, Hansson och Tikka körde med Beech innan. Här känns det som att WIN ska kunna vara aktuell inom kort.
Tror han kan behöva 2-3 riktigt bra träningar nästa vecka sen ska han vara redo.

Idag var även Kaski på is och kände sig för…

Brännström och Alsing tillbaka på is och spelar ikväll.
Viggo är hemma igen.

Frivillig värmning och ej på is var LaLeggia, Day, Tedenby, Kero och Träff.

Hugo fortsätter i målet.

40 gillningar

Grym info som vanligt! Stort tack @Huskvarna!

4 gillningar

Han är ju långt ifrån den flashiga typen men är väldigt sugen på att se WIN i 4e-kedjan!

6 gillningar

Han ser ju hästlängder bättre ut än tikka och Hansson när dom kör sina övningar

4 gillningar

Skulle kunna vara precis det vi behöver i en 4e kedja.

1 gillning

Förhoppningsvis en uppgradering över Hansson, Tikka, Lindbäck, Tedenby och de andra tjommarna i fjärde.

Vill minnas att någon nämnde häromveckan att Win såg lite stapplig ut och att Hansson såg närmast comeback ut?
Ni som ser träningarna är bedömningen nu att Win tagit stora steg senaste tiden och ligger närmast att ta en plats? :slightly_smiling_face:

Man kan vara flashig på olika sätt. Han är väl inte en spelare som gör typ 20 +20. Men han är bra på rören, har bra puckkontoll, är gritty och lite elak, har ett bra skott. En spelartyp HV saknat. Jag har haussat WIN från dag 1.

Jag jämför honom med en annan av mina favoriter, Oscar Sundh!

8 gillningar

Skulle säga att dom ser lika friska ut båda två. Men WIN betydligt bättre ut

2 gillningar

Det var jag som skrev. WIN har ju varit skadad i foten medan Hanssons skada var i armen. Kanske därför WIN var stappligare i början. Men de senaste träningarna flyger WIN fram.

Som jag skrev i lagbyggettråden igår…får han träna med laget mån-ons nästa vecka så borde han va given mot Färjestad på torsdag.

2 gillningar

Jätteroligt att höra :slightly_smiling_face:
Jag tyckte att Win det lilla jag såg honom spela i AIK stod för något jag tycker vi saknat i HV71.
Det ska bli riktigt spännande att se vad han kan tillföra. Jag tror att hans energirika spel kommer smitta av sig.

2 gillningar

Han kanske är en SHL spelare på väg in i laget, de andra två…not so much.
Kul om det verkligen är så.

Bara hoppas att WIN inte kommer in övertaggad och drar på sig utvisningar eller matchstraff för att han ska hävda sig. Spela gärna hårt och rivigt, men se till att hålla dig på isen. :pray:

2 gillningar

Dagens träning är inställd.
De som spelade igår är portade från arenan.

Bara ett fåtal spelare på is idag.

4 gillningar