Spaningar från träningar

Norrlänska låter väl lite som fin/svenska eller önskedrömmer jag nu ?

Jag är norrlänning. Beror på var i Norrland.

Upp mot Kiruna/Haparanda och däromkring samt vid finska gränsen så pratar de svenska, många med finsk brytning.

Där jag bor, några mil norr om Skellefteå så är det bara brett, och fult :slight_smile:

Om det är dalmål är det väl bara att kolla upp gamla leksingar på Eliteprospects, får kika igenom :slight_smile:

Det är väl en till assisterande tränare antagligen. Hoppas på ny sportchef dock.

Det är nog inte särskilt troligt. Däremot en agent kanske om det inte är en spelare, alternativt bara någon som Nubben och Montén känner från Timrå som är på besök…

1 gillning

Ja sant det måste finnas en koppling till Timrå att jag inte tänkte på det

4 gillningar

Någon tjomme på twitter namedroppar Anton Blidh. Kanske? Vore väl märkligt om det inte är en center dock. Om det inte är någon spelpolare till Nubben som stannar till påvägen till Bordershopen.

Tror att man rent generellt ska ta det den personen skriver med en rejäl skopa salt. Sen är Blidh ifrån göteborgstrakten va? Vilket kanske inte passar in med norrländska dalmål :smiley:

1 gillning

Ah shit. Här lyser det igenom att jag inte har gjort min läxa. Jag inställer mig genast i skamvrån.

Ser ut att ha lite väl mycket hår för det :sweat_smile:

En bekants bekant känner en på HV, hen skall reka också under tiden.

Tycker att du skulle gått fram och tagit han i hand och hälsat och tvinga ur namnet på honom :sweat_smile:

2 gillningar

Måste säga ändå att hela forumet drar igång på alla cylindrar och söker information. Kontaktar sina kontakter, drar in höken som en extern utredare etc. Toppbetyg till samtliga :smiley:

4 gillningar

Pga kopplingen så scoutade jag precis Timrås trupp från när Montén och Nubben var där samtidigt, inget fynd där dock😅

1 gillning

… och jag scrollade igenom HC Luganos forum i hopp om att hitta något på Ruotsalainen… dock utan resultat på ett riktigt tråkigt och ganska inaktivt forum.

1 gillning

Vi må inte ligga i topp i SHL-tabellen, men när det kommer till silly season är vi ohotad etta! :joy:

7 gillningar

Tvär ohotad etta! Detta forum håller världsklass!

Adam Almqvist Andersson tydligen videocoach

Besvikelsen.

7 gillningar

Besvikelsen är total!
Vi greppar efter varje litet halmstrå hahaha.