Spaningar från träningar

Snaaaark😴

Oh man såg nästan ljuset i tunneln där, en finsk Jesus som räddade oss ur misären

När nio finnar inte funkar, så står hoppet till den tionde! Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke osv.

2 gillningar

you can’t win without ten fins är ju ett gammalt klassiskt ordspråk :sweat_smile:

1 gillning

Denna bilden säger väll tillräckligt

Att forumet forcerar fram Ruotsalainen ur en bild på Almqvist säger lite om vår status just nu :rofl:

10 gillningar

Min första ingivelse, innan jag zoomade på den suddiga bilden, var att det såg ut som Wikegård. DET hade varit hemskt! :smile:

Från dagens träning. Kaski körde ett riktigt bra halvtimmespass med Kris Beech innan laget kom ut. Han var också med ca tio minuter med laget innan han klev av. Han närmar sig spel, helt klart, bara han inte får ännu ett bakslag.

Alla övriga tränade utom Moelgaard. Alltså även André som var krasslig igår.

Vissa förståsigpåare på forumet slår fast att Montén tappat gruppen. Utifrån det jag ser på träningar, är så inte fallet. Tror faktiskt att Montén har spelarnas förtroende.

Man kan inte påsta att tombolan gått vad gäller kedjorna, vilket man kanske kunde tro efter Monténs uttalanden efter lördagsmatchen. Som det verkar, om nu alla är friska och hela, blir enda ändringen att Tedenby och Brännström byter plats. Tycker själv det är värt att prövas.

21 gillningar

Tack för rapport.
Tedenby har ju varit en besvikelse denna säsongen men det är bara att inse, med tanke på hans kontrakt med sponsorlön osv så kommer han vara kvar, så kanske lika bra att försöka väcka honom med lite mer förtroende då om det passar Tedenby ? Så trött på att se han så oinspirerad.

Tack för rapporten! Ja det är väldigt mycket killgisningar nu från alla håll och kanter om vad som är fel i HV (inklusive från experter)

Allt från att spelarna tycker monten är dum i huvudet, till att de finns en massa schismer, att det är för låga krav, spelarna är överskattade, saknas kämparglöd, dålig taktik, etc.

Antagligen är nån av all dessa förslagen inblandade men vi kanske ska vara försiktiga med att slå fast saker som vi inte vet.

Tycker Teden sett som bäst ut när han fick ta Brännströms plats när han var sjuk. Tror även Brännström kan vara en bättre partner till OSL. Hoppas de testar detta.
Tack för rapporten!

1 gillning

Tack! Är Träff och Pettersson med ?

Vet inte om det är rätt ändring i min mening, både Teden och Brännström har varit totalt klappkass, men jag ser hellre Teden i den kedjan än Brännström som verkligen inte har levererat alls. Flertal frilägen och öppet mål men får inte in den. Hoppas dom kör på det på torsdag så får vi se vart det leder :slight_smile:

Någon som är och kikar på dagens träning?
Något intressant att rapportera om i så fall?
Leder Monten träningen?

Shore med idag tro? Eller var de ”landa” i Jönköping på måndag

Vore väldigt intressant med spaningar på dagens träning om någon springer till HG.

2 gillningar

Jag är och kollar träningen. Ingen Tikka eller Strandell med. Kaski kör för fullt.
Lite mer publik än vanligt på träningar.
SVT är här och har intervjuat Nubben b.la.
Intervju med Lindbom kommer i HVTV.

Jag ser ca 3 träningar i veckan, känns som ett mer avslappnat gäng än tidigare. Svårt att förklara.
Känns tryggt på nåt sätt att ha Lindbom tillbaka på isen.

Shore ej kommit hit ännu.

35 gillningar

Är det fortfarande fjomp och tvåmål (som jag läst nånstans), eller en mer “seriös” träning?

Kan man börja drömma att nån klubb i Finland vill ta över Tikkas kontrakt (eller i alla fall en del av det) :partying_face:

1 gillning

Såja, vi får se hur han spelar under Lindboms kommando till att börja med. Kan ju vara så simpelt som att han sett dålig ut för att Montén var rövkass. Tikka såg inte mindre förvirrad ut än någon annan i dom sista matcherna. Johan kanske hittar ett sätt att få igång honom :slight_smile:

4 gillningar