Tack för rapport. Jag tror vi kommer se förbättringar redan första matchen
Man kan ju hoppas om inte annat. Drömbilden som har målats upp av Tikka som hockeyspelare är ju egentligen precis vad vi behöver. Lite attityd, fysisk, tyngd och power. Något som lyst med sin frånvaro men vem vet, Lindbom kanske kan få igång den reslige finnen. Kan ju börja med att spela Tommy i en roll han faktiskt kan hantera (produktiv andra center, som Monten spelat han som, är inte rätt). Tommy är absolut värd en chans men har mycket/allt att bevisa.
Ska bli spännande att se hur spelare som Tommy agerar på träningar och liknande. Hoppas man trycker på och försöker få han lite mer intensiv och aggressiv. Det i sin tur triggar ju även i gång andra spelare så som t.ex Sjöholm.
Inte särskilt mycket 5 mot 5 spel på träningen men av det man såg så verkar det som om man fortsätter lira med ungefär samma formationer som senast:
20 - 19 - 21
40 - 24 - 17
75 - 28 - 56
33 - 23 - 11
95 (Pettersson)
6 - 55
27 - 5
16 - 44
18
Någon frågade Kaski om han spelar imon, tyckte han svarade att han lirar på torsdag. Tror inte heller vi får se nån Shore imon men känslan är att båda lirar på torsdag.
Till det Oscar03 skriver ovan kan tilläggas att Kaski deltog fullt ut och i spelmoment kamperade ihop med Maalahti. Vet ej om man chansar med honom redan i morgon. Kanske senare i veckan.
Nr 95 var inte Träff. Han är troligen skadad eftersom han inte spelat i J-20 på ett tag. Nr 95 var Hugo Pettersson, som tog för sig rejält och är en riktigt intressant spelare.
För övrigt var det en riktig “vuxenträning”, inget 5 mot 5 där spelarna vistas halva tiden i avbytarbåset. Träningen leddes i huvudsak av Pelle G.
Ett viktigt steg har tagits!
Hur har rollfördelning sett under Montén på träningarna? Är det han som har hållit i det mesta, och hur mycket har Pelle och JD varit delaktig?
Jag ser ju inte alla träningar, men de jag sett, upplevde jag att Montén ledde 80 % av passen och Pelle 15 % och Johan 5%. Typ. Kan ju varit annorlunda när jag inte varit där, men det tror jag inte.
Tack för alla rapporter, de är ovärderliga!
Känns klokt att inte skifta alltför mycket i formationerna. Fokus bör i början ligga på att lära sig ett nytt spelsystem och inte nödvändigtvis spela ihop nya formationer. Något det låter som, baserat på era rapporter, att man gör (inte mycket 5v5).
Formationerna ovan är även helt okej, även om det såklart gärna hade flyttats på lite spelare (Teden, Stakke, Lindbäck…). Lär nog ske mer förändringar kommande vecka när man lagt grundstenarna i grundspelet, gett spelarna en eller två matcher att visa upp sig samt att Shore kommer in i laget.
Välkommen in i värmen och tack så mycket för ditt bidrag!!!
Vadå avbytarbåset, har de på riktigt kört med utvisningar på en träning?
Läs din mening igen
Alltså fy fan, lämnar det oredigerat för andras framtida skratt och belåtenhet, jävla måndag.
En sann lagspelare.
Kan vara det finaste jag läst sen pressmeddelandet om att Montén sparkats.
Någon på plats på träningen idag, som kan rapportera lite? Har en drös med frågor.
Hur ser Shore ut? Vilka lirar han med? Hur ser övriga kedjor ut? Backpar? Är Tikka kvar? Ser Kaski matchredo ut? Vad är meningen med livet?
ingen koll
ingen koll
ingen koll
ingen koll
ingen koll
ingen koll
42
Ser Shore ut som 42?
På plats. Shore är med och går rakt in som 1e center med 20 och 17. (om han hinner bli spelklar).
Kaski kommer spela imorgon och kommer göra det med Seppälä.
Kedjorna:
6 27
17 73 20
67 55
56 19 40
5 18
21 28 75
44 16
11 24 33
23