Spaningar från träningar

Rolig trio borta… Lenc och Borgström känns väl rimligt att de vilar, men Ang?:persevere:

1 gillning

Tedenby Tikka WIN.

Vi vill ju inte ens. Katastrof.

8 gillningar

samt engsund i södra sverige… där platsar han inte.

Ja fy fan, bara en av dem borta är jobbigt.

1 gillning

Enligt Blomman så är Lyrenäs tillbaka och kör för fullt, dock så är det ett frågetecken för Ang inför morgonens match, skada eller sjukdom, vilket Blomman inte svarar på.

Inga problem med Borgström och Lenc då? Alltid något.

Nej, de spelar imorgon enligt Blomman.

2 gillningar

Näe. Det känns ju en smula uppgivet.

Torskat fyra matcher. Vi fortsätter med i stort sett samma kedjor som under förlusttrenden. Vi fortsätter med Tikka som varit inne på galet många baklängesmål under samma period.

Egentligen borde man inte bli förvånad. Men att vi har en tränare som är så ovillig/oförmögen att se/ta tag i problemen är minst sagt deprimerande.

Tycker du ställer en relevant fråga. Vill vi ens?

11 gillningar

Jag tror nog att vi vill, det tror jag nog man får ge AB.

Releventa frågan är om vi kan och har kompetensen?

1 gillning

Om nu Ang, Borgström och Lenc spelar i morgon, så ryker väl, utifrån dagens träning, Hansson, Sandberg och Schioldan. Sen tycker väl jag att vi ska ha fullt lag ändå.

Den ende som skulle kunna konkurrera är Träff, men han är avstängd. Hugo Pettersson eller annan junior kommer inte att hålla tyvärr.

Så vilka ska spela i stället för Tedenby, Tikka och WIN? Vi har de spelare vi har liksom.

Juniorer. Tycker jag.

Möjligen att win kan få yra runt lite.

6 gillningar

Jag är ok med att WIN får härja på lite, förövrigt måste vi fylla på med spelare som vill lite och har lite jävla driv, förslagsvis från J20. De ska spela 4-5 min, max. Bara alternativet Tikka försvinner så gör de oss starkare, nästan oavsett vem han ersätts med.

7 gillningar

Att juniorer skulle göra mer skada än Tikka. Det finns inte. Är det så hopplöst att vi ska spela Tikka bara för att? Nä, tycker nog vår ledning borde ha lite mer fantasi än så. Hugo P är absolut ett alternativ.

In med valfri junior.

11 gillningar

Enda rimliga lösningen för att spela Tikka imorgon (och framöver) skulle vara om man lyckats fuska dit raketmotorer på skridskorna. Annars kan väl en back spela center, lex Grillfors?

Lånen från allsvenskan kanske också finns tillgängliga? De gjorde iallafall inte bort sig.

Nåt måste göras.
Samma lag och spel som de fyra senaste kommer att ge samma resultat enligt all logik.
Vi ligger sist i tabellen av en anledning.

Det var ju när de var med det gick bra.

Fast jag håller inte med här. Hur gärna jag än vill se Tedenby och Tikka på läktaren, så är inte juniorerna vår räddning. Jag gillar generellt att man tar upp juniorer.

Men de som hittills spelat, och andra som varit med och tränat, är offensiva forwards som lämnar en hel del att önska när det gäller defensiven.

Hugo P, Träff, Davidsson, Sandberg, Nordmark är alla offensiva spelare som vore huvudlöst att sätta i en fjärdekedja. Kommer inte att funka. Offensiva juniorer går inte att skola om till defensiva SHL-spelare på nolltid. Den ende med defensiva skills är i så fall Schioldan.

Men…vi har absolut problem med både tredje - och fjärdekedjan

Fast Tikka är ju inne på massor av mål bakåt, har inte bra +/- vid equal strength etc.

Det var nog fler än jag som tyckte han inte hann i position när spelet vände vid senaste matcherna.

Jag har i och för sig inte specialstuderat Tikka på ett tag, men jag tycker inte han är mycket att hänga i julgranen defensivt

Enda fördelen verkar vara att han kan teka hyfsat … men hellre nån som kan åka skridskor än betongklumpen Tikka :slight_smile:

3 gillningar

Är väl bättre att slänga in en offensiv junior än tikka som inte är bra i någon zon :person_shrugging:

3 gillningar

Enda rimliga anledningen att låta Tikka-gänget vara inne på baklängesmål, istället för junisar, är väl att skydda dem mentalt mot att tvingas vara med och släppa in mål som tar oss till kvalet. För även om de är lika kassa som tikka bakåt (något jag är tveksam till att de kan vara) så har de en uppsida framåt.

Så bortser man från det mentala, så är det inte ens ett val. Det är så uppenbart hål i huvudet att spela tikka-line, om vi vill vinna matcher. IMNHO.

10 gillningar