Spaningar från träningar

Jag undrar om inte sannolikheten för mål bakåt med Tikka inne överstiger den för box play.

Så att ersätta Tikka med ingen alls är snäppet bättre.

2 gillningar

Tikka-line kan inte ens kan spela 0-0, då måste man se efter andra alternativ. Helst redan för ett år sedan. Funkar inte att ge speltid bara för att. Dags för Blomman att fatta detta.

3 gillningar

Om den nya grejen i Hv är att jobba med mycket underliggande statistik så bör ju Tikkas statistik vara i botten. Skicka Tikka till läktaren

1 gillning

Eller dom som jobbar med statistiken🫣

3 gillningar

Är ang borta kan vi bara ge upp allt helt å hållet. Sen att tikka inte har fått sparken än är tamejfan skandal och tjänstefel på samma gång.

5 gillningar

Ger mig fan på att man tycker Tikka’s lina är på G.
Sen han kom tillbaka efter skada:
-2 på 9min CF% 0
-2 på 8min CF% 22
±0(!) på 7 min CF% 50

Ni ser ju, ett par matcher till med ±0 sen så kommer målen fullkomligt rasa in framåt!

1 gillning

Förstår hur du resonerar.
Har alltid låtit så, fjärde ska ’bara’ spela 0-0 mot motståndarnas toppkedja. Men hur rimligt är det egentligen?
Det är deras toppkedja av en anledning.
Men men, oavsett blir jag orolig varje gång jag ser 21 och 26 tillsammans i egen zon.

Men de är väl inte så ofta inne mot just topplinan.

P S Hemmalaget har fördel att styra matchningen så händer väl oftare på bortaplan

Den omvända drömkedjan med dem två…

Framåt: Man vet vad som kommer hända, ingenting.

Bakåt: Allt kan hända

:upside_down_face:

1 gillning

Den bästa farsen är när Teden åker och pekar åt Tikka var han ska åka istället för att ta jobbet. En Tikka som inte har många knop att bidra med. Det är inte ens godkänt bottenlagsbeteende i Hockeyettan.

Men att ha två spelare i en fjärdekedja som inte klarar att ta sig till rätt positioner, av olika skäl, är förödande.

Jag tror som sagt att om Tikka o Teden fått sälja korv i arenan sedan första landslagsuppehållet så hade de bidragit till fler poäng.

4 gillningar

Fantastiskt mkt OT här inne nu :joy::person_shrugging:

2 gillningar

Frivillig matchvärmning på is innan flygresa.

Ang på is.
Ser pigg ut tycker jag men återstår att se om han följer med upp.
Tränade lite extra med Beech efter värmningen.

Även Lenc och Borgström är tillbaka och är med och värmer.

Olof i kassen om inget ändras på resan upp.

22 gillningar

Då kan vi nog utesluta sjukdom på ang utan någon typ av känning helt enkelt. AB ville ju inte riktigt säga vilket igår

Han är med i dagens fotodump från träningen på Facebook. Vore ju lite halvtaskigt att teasa om han inte ska lira.

Madhawk skrev precis att han hört att Ang förmodligen är med ikväll, inget allvarligt vad det verkar.

2 gillningar

6 gillningar

Samtliga spelare med på dagens ca 25 min långa matchvärmning.

LaLeggia in med Sjöholm.
Day tillsammans med Hallquisth.

Engsund utanför laget två dagar innan deadline…

Stål Lyrenäs är tillbaka och går in med Brännström och Kero.
Reber ner i 4e med Tedenby och WIN.

Lutar åt målvaktsbyte också.

Engsund, Viggo och Hansson tränar extra med Beech långt efter värmningen vilket brukar betyda att de är utanför matchtruppen.

Något åt det här hållet blir det ikväll:

Fransson Alsing
LaLeggia Sjöholm
Day Hallquisth
Seppälä

Luoto Fisker AP
Lenc Borgström Ang
Brännström Kero Lyrenäs
Tedenby Reber WIN
Tikka

40 gillningar

Både Tikka, Hansson och Engsund utanför? Kors i taket, har Anton kikat på forumet?

24 gillningar

Det hoppas jag verkligen inte, för hans eget välmående.

17 gillningar

Klart han har. Med sitt egenmeckade script där han bara kan ta del av 3 veckor gamla inlägg.
Därför hans beslut laggar.

9 gillningar