Spaningar från träningar

Så inne helvete onödigt.
Nu kommer man ju bygga upp nån slags förhoppning om bra hockey och vinst ikväll.
Säkert helt i onödan.
Fan.
Arg redan.

13 gillningar

Haha sant, kanske den nye analytikern som fick den uppgiften istället :sweat_smile:

2 gillningar

Analytikern fick i uppgift att ta det bästa från forumet.

3 gillningar

Hahaha, anylitikern och hela tränarstaben har lusläst forumet, synd bara att det skulle ta 40 matcher…

6 gillningar

Fan du hann före, var exakt det jag skulle skriva.

Herregud, det tog bara 41 omgångar att ta ut ett lag som har bäst förutsättningar att vinna

2 gillningar

Tedenby är kvar, han måste bort. Ersätt honom med en hungrig junior.

1 gillning

WTF

Både Tikka och Engsund där de skulle ha varit för länge sedan.

Nu kan vi faktiskt använda Tikka till tek nåt byte ibland och ha nån special variant där det inte spelar roll att det går låååångsamt för en kedjekugge.

Lysande idé, jag tycker vi börjar så med alla funktioner. När det behöver tekas, in med Tikka, ska någon tacklas sätter vi in Sjöholm, behöver vi någon som pekar så sätter vi in Tedenby osv.

4 gillningar

Och behöver vi ett fuck tar vi time out :saluting_face:

3 gillningar

Någon som orkade ut sig till träningen idag?

Jag orkade ta mig hit men det var knappt.

Ca 45 min träning innan spelarna sätter sig på bussen mot Landvetter för att sedan flyga till Skellefteå.

Herman Hansson tränade inte idag. Oskarshamn nästa.
Inte heller Viggo var med. Lånas ut till AIK.

Glifford solklart 3a nu. Ej klart vem som står imorgon men allt tyder på Dichow.
Nu får han sin chans.

Det blir inget med Matt Tomkins.
Däremot kommer Herman Träff kallas hem till nästa vecka.

Dichow
Alnefelt
Glifford

Fransson Alsing
LaLeggia Sjöholm
Engsund Hallquisth
Day Seppälä

Luoto Fisker AP
Lenc Borgström Ang
Brännström Kero Lyrenäs
Tedenby Reber WIN
Tikka

13 gillningar

Hoppas innerligt att det är engsund och Hallqvist agerar 7e/8e back och inte day o seppälä (även om ja håller Hallqvist högre än seppälä)

Day utgick väl i slutet efter en smäll!?

Aha ajdå, blev så trött på skiten så stängde av med 15 kvar så missade det (för andra gången i rad och någonsin för min del)

Tusten tack! Fick du höra något eller hur är slutsatsen att de inte blir något med Tomkins? Såg bara att Höken skrev att man lagt ett desperat bud inatt…

Såg day OK ut eller det blev en större skada efter igår?

Varför inte testa Ang som centrar Borgström?

2 gillningar

Beror nog på hur det går för Day. Fick en smäll igår och såg inte helt hundra ut idag.
Men han var på is i alla fall så det var positivt.

Klubben vill inte släppa han.
Day på is idag alla fall.

2 gillningar

Undrar hur kul det känns att gå till träningarna? Undrar hur många som hellre vore nån annanstans. I Karibien, i en annan klubb, inte spela alls. Tror det är ett antal. Inte att man känner att nu jävlar, nu vänder vi detta. Tänker de som vill bort, de borde få lämna. Samma som året vi åkte ut, … var många som inte var där.
Spela de som fortsatt har glöd. De andra kommer sabba för de som fortsatt glöder.
Låt spelarna vara ärliga… nu är det ”are you in…?”

Och är man inte det, det ska få vara fine… ingen skugga. Tro fan det är tufft, alla klarar inte det… det kan vara livssituation, förväntningar eller fullständigt tappad lust… allt möjligt, det måste vara ok, fram med det, det viktiga måste vara att spela de rätta spelarna.

Detta tror jag en tränare måste våga ta upp.

2 gillningar