Nu blev jag nyfiken, hur fick du reda på det bara genom att vara på träningen, eller kom den infon från någon annanstans?
Från någon annanstans.
Borde kanske skrivit i seriösa rykten-tråden men var så trött imorse efter en i stort sett sömnlös natt efter gårdagskvällen
Den här föreningen tar död på en
Från dagens träning:
Tedenby upp i förstakedjan.
Nyman tillbaka.
Stillman på läktaren.
Stål Lyrenäs ej på is. “Försiktighetsåtgärd”.
Hallquisth på is efter ordinarie träning.
Alnefelt
Dichow
Glifford
Fransson Alsing
LaLeggia Sjöholm
Day Engsund
Seppälä Annborn
Luoto Borgström Tedenby
Lenc Fisker Ang
Brännström Kero AP
Reber Tikka WIN
PP1
18
27 19 46 16
PP2
38
21 24 20 75
Tedenby i första. Den såg i alla fall inte jag komma…
“Eagle-Eye” Stillman
Antar att OSL ska in på Tedens plats. Då är kedjorna rätt lika sett till hur man avslutade förra matchen.
Tack för att du stillade den totala paniken som sköljde över mig som en skurhink full med mjukglass!
Kedjorna behålls intakta och forumet kokar över.
Kedjorna vaskas om och forumet kokar över.
Jag vänder mig till ett av mina favoritcitat, som jag använt så många gånger förr på forumet:
”Definitionen av dårskap är att göra samma sak om och om igen, men förvänta sig ett annat resultat”.
AB vill undvika svinn och ordnar så Tedenby och Tikka får en chans till.
Bra om man skippar försöket att skifta plats på Fisker och Borgström. Tycker det funkade dåligt faktiskt.
Sen lär väl OSL gå in i första om han är hel. Annars kan Tedenby ihop med Luoto och Borgström va ett…genidrag. Kanske. Vem vet.
Nej. Tedenby ska inte vara ombytt. Blir väldigt oorganiserat på isen när han är inne.
Den övre videon visa nästan bokstavligen mitt agerande från förra våren när tränarsigneringen blev offentlig…det flög lite saker på golvet då, true story.
Jag tror faktiskt inte vi kommer längre i att hitta rätt kedjeformationer. Om lösningen är att sätta tillbaka OSL bredvid Borgström och Luoto… Då har man liksom nått vägs ände. Borgström producerar som en fjärdekedjespelare i fem mot fem och nu ska vi alltså få igång honom i en kedja som vi vet inte producerar i fem mot fem.
Ja, ja. Vi spänner fast oss, sätter vårt hopp till att PP når osannolika nivåer igen och att någon av Alnefelt, Dichow och Glifford spikar igen totalt.
Framåt och uppåt HV!
Kontinuitet™️
Som Samuelsson brukade säga “Spela bra, spela mycket”!
OSL blir våran kvaljoker
Avgörande i match 7 likt Stakke!
Ja, asså. Detta är inte mot OSL. Detta är mest ett krasst konstaterande att man inte kan få ut något mer/bättre av truppen än att sätta ihop tre spelare, som man vet inte producerar ihop, och med det tro att man ska börja producera.
Sen kan jag även känna att det känns lite läskigt/sorgligt att vi inte har något bättre att slänga in bredvid Luoto och Borgström än en spelare som levererat 6 ynka poäng på 30 matcher.
Men jag kommer inte på något bättre själv. HV är en rubriks kub med 70 olika färger. Omöjlig att lösa.
Tänk om våra analytiker kommit fram till den osannolika insikten att Tedenby är som klippt och skuren ihop med luoto och Borgström. Som att hitta en whisky med lagom rök och lagom fruktighet och sen komma på att vi ska kolsyra den