Spaningar från träningar

Jag tror ärligt talat, att om Teden i 1:a skulle visa sig vara ett genidrag, så skulle inga kollektivt vara gladare över att ha fel än forumet.

Jag menar, eftersom ingen av oss har möjlighet att offra en pungkula på isen, så kanske vi någonstans innerst inne åtminstone när drömmen om att få en av våra fördomar krossade.

6 gillningar

Tror det skulle väcka laget om vi kastar in varsin pungkula på isen som tifo.

3 gillningar

Jag var väll lite ironisk i mitt uttalande, jag har tyvärr tappat all den hopp jag hade om OSL då jag alltid tyckt de har vart en spännande spelare. Tyvärr verkar han bli en ny Törngren. Spelare med potential som aldrig blommade ut och sen föll ner avgrunden.

Men jag hoppas jag har fel och ironiskta inlägg blir sant och han hittar formen

3 gillningar

Det här att det avbryts träningar lite då och då är inte det konstigt? Är det verkligen konstruktivt? Att det kan funka som väckarklocka någon gång men det händer ju då och då.
Och att det ska behövas är ju helt otroligt. Att inte spelarna är mer proffesionella än så.

Tycker att just set faktum att han behövt göra det så många gånger denna säsong, talar sitt tydliga språk. Vilken grupp av spelare han har till sitt förfogande.

1 gillning

Brukar ju annars vara så att extra forwarden får hoppa in och täcka upp när det är frånvaro på träning. Inte ovanligt att juniorer får göra det. Man vill ju ogärna separera de andra tre kedjorna utan låta dom rulla som tänkt. Så jag läser inte ik alltför mycket i det mer än att Teden får agera vikarie åt OSL och lär nog börja som bänkvärmare imorgon.

Är det tillåtet att ha Glifford, Dichow och Alnefeldt plus tre utespelare?:wink:

Tror inte det har hänt så många gånger som det låter dock - jag kommer ihåg att det var en då det var för dåligt. Kan mycket väl vara fel.

Kanske blandar ihop det med inställda träningar (eller om det var det du refererade till med) vilka i vissa fall hade att göra med tight schema som blåstes upp.

Träning måndag i Ravemahallen.

Träff tillbaka som sagt. Går in tredje med Brännström och Kero.

Händer inget oförutsett är AP 13e imorgon (inga skadekänningar) och Tedenby är utanför laget.

Day på is lite innan träningen men klev av när ordinarie träning skulle börja.
Tråkigt när han varit en av våra bättre backar.

Dichow
Alnefelt

Fransson Alsing
LaLeggia Sjöholm
Engsund Seppälä
Hallquisth M. Gustafsson

Luoto Borgström Lyrenäs
Lenc Fisker Ang
Brännström Kero Träff
Reber Tikka WIN
AP
Tedenby

Här ska tilläggas att Tedenby hoppade in i fjärde ett par byten samt AP in i andra ett par byten.

28 gillningar

Har man sedan länge filmat träningarna, eller något som Leise börjat med?

Herregud. AP, Tedenby och Brännström borde rannsaka sig själva ordentligt när säsongen är över. Maken till magplask från killar som ska vara ledande spelare, fostrade i föreningen.
Åker vi ur förväntar jag mig att alla tre följer med ner.

10 gillningar

Nej det är något Leise börjat med. Ingen som stått och filmat innan vad jag sett.

1 gillning

Stämmer inte. Alla träningar i arenan filmas av en kamera som sköter sig självt. Även i C hallen finns liknade kamera om jag minns rätt.

Du tänker inte på AI-kameran som “Svensk hockey tv” använder sig av då??

Det är denna jag menar, dock:

1 gillning

Vet ej exakt hur HV valt att göra men vissa klubbar använder ju sig av svenskhockeytv ’ s kamera om dom inte sätter upp en egen.

Ok, det visste jag inte.

Jag trodde att den bara körde event som den hämtar från Swehockey.

Nja man kan nog be om att få egna grejer filmade också.

High risk - high reward gällande en eventuell bänkning av AP. Jag personligen har kommit till den punkt då jag (i stort sett) skiter i hur man formerar laget (tycker själv AP gått ner sig rätt ordentligt den senaste tiden. Började i hemmamatchen mot Leksand, och det har tyvärr inte pekat uppåt sedan dess). Och om HV vinner med AP som 13:e forward. Låt det vara så.

Nu handlar allt bara om att fixa nytt kontrakt.

Men. Skulle HV åka ur – med AP på bänken. Ja, då kommer i alla fall min syn på Blomman bli ännu sämre. Han blir inte bara tränaren som åkte ur med HV, utan även tränaren som inte lyckades hitta en plats åt en av våra bästa spelare.

High risk, high reward som sagt. En hårfin linje här mellan att bli ihågkommen som ett ”geni” eller ”dåre”

9 gillningar

Fan vad trött jag är på att Blomman alltid ska peta AP som någon slags markering, visst hans insats dom senaste matcherna har inte varit upp till standard, men det har ju knappast någons? Brännström får chans på chans och Tikka har ju inte haft en enda bra prestation på hela året. APs offensiva kvaliteter behövs i det här laget…

10 gillningar