Å andra sidan kanske förväntningarna är mkt höga och att ställas vid sidan kanske krävs för att markera, ladda om och hitta rätt. Så vi kan få ut det som krävs till slutet.
Tycker lite som du…nu är det viktigast att vinna matcher. Vilka som är med i lineupen spelar ingen roll. Hur det ser ut spelar heller ingen roll. VINNA är det som gäller.
Sen angående AP20, han må vara vår skickligaste och kanske bästa spelare, men han är ju långt ifrån att vara det just nu. 0 poäng de senaste sex matcherna och till det mediokert och nonchalant uppträdande gör att jag ser det som en ok åtgärd att ev använda AP20 som trettonde forward och en joker att slänga in.
AP20 är ett “svårt fall”.
För att sätta saker i ett annat perspektiv.
Varför pekas det mot AP? Övriga ledande spelare. Jo för att dem ska leda oss. Så är det tänkt i alla fall.
Men som sarg-gubbe säger. Vad sänder det för signaler om x spelare får chans på chans.
Motivationen brister?
Om jag minns rätt så sa väl AB tidigt att spelar ingen roll vad som står på ryggen, men jag tycker ställt utifrån facit i hand att han dribblat bort sig.
Jag tycker att det landar i knät hos AB. Mer än att det landar hos någon enskild individ,
Hade velat ge Andre en chans med Fisker och Ang. Funkar det inte så byt tillbaka. Men släng ner Lenc i tredje eller fjärde, byt ut valfri där.
Rätta mig om jag har fel,men mig veterligen har han ej testats med Ang?
Sen håller jag med om att han egentligen inte är värd det. Men man måste testa allt.
Skulle kunna funka, men då behöver André börja visa att han vill spela i HV. Kämpa lite.
Annars är han bara en spelare som sänker sin omgivning tyvärr.
Något med honom är det som inte stämmer. Om det är skada eller omotivation låter jag vara osagt. Men något behöver han fundera på hur han skall komma igång
Bra matchat, hoppas att de vågar fullfölja detta! För att vinna de sista matcherna den här säsongen krävs att de som spelar är 100% lojala med spelsystemet och varandra. Teden och AP har spelat sig själva ur laget, med betoning på laget.
André har varit riktigt dålig senaste tiden.
Agerandet vid tom kasse mot växjö, viljan på isen, samt prestationen överlag är långt under godkänt. Detta skickar också dåliga signaler till övriga truppen. Helt rätt beslut att bänka!
Extremt svårt fall. Med tanke på hur han spelat den senaste tiden så köper jag “petningen”. Samtidigt har vi x antal andra som inte ens borde vara ombytta. Vad som pågår innanför Gardens väggar har jag ingen aning om, men utåt skickar det väldigt märkliga signaler.
Otroligt svårt fall, som du skriver. Sen vet vi ju att AP varit tungan på vågen, både när HV mirakulöst klarade nytt kontrakt 22/23 och i kvalet förra säsongen.
Som sagt. Blomman riskar rätt mycket med den här petningen. Framför allt sitt eget redan skadeskjutna förtroende.
Mycket kan och SKA läggas på spelaren AP. Men naturligtvis är det även ännu ett stort misslyckande som vi kan lägga på Blommans konto. Att han, förutom att inte hitta fungerade kedjekonstellationer, inte kan hitta ett sätt att nyttja en av lagets på pappret bästa spelare. Det är direkt dåligt.
I det långa loppet kommer det naturligtvis vara omöjligt att ha en tränare som inte kan hantera sina bästa spelare.
Mycket knepigt det här, bästa LAGET skall spela oberoende av namnet på tröjan, men lite synd att kanske normalt bästa spelaren inte platsar i laget och en hel del av problemen handlar nog om coacher och spelsystem. Jag hoppas verkligen att AP20 kommer tillbaka till kvalet och avgör fyra kvalvinster.
Vi vet ju inte alltid allt som pågår, kanske har han en skada.
Jag tror AP20 kan bli en värdefull joker att ha i bakfickan oavsett - han kan göra saker som få andra kan när han är på humör även om det bara skulle bli i vissa byten i anfallszon eller i pp.
AB dementerar rykten om skador i JP, “han är hel”.
De lär inte säga något annat resten av säsongen. Man kommer inte outa några halvskador nu.
Det kommer heta att spelarna som är med på träning är fullt friska och hela.
Ja vi får väl hoppas att AB har bättre koll på oss, nån gång i alla fall
Tyvärr känns det ju inte som om man litar på någon part här
AB har inte visat prov på fingertoppskänsla vad gäller matchcoachning
AP har inte visat prov på lagkänsla (t ex: agentstrul + soloåkningarna senaste matchen)
Så det faktum att det känns som vi alla på forumet fladdrar vilt kring om det är rätt eller fel, visar väl om något att det saknas en stabilitet i laget?
AP har inte vart bra senaste 5-6 matcherna. Om det skulle vara så att det är en skada, den skada som är återkommande som han har problem med så bör han vara utanför. För han tillför inte den spets som iaf jag förväntar mig från AP. Han skall vara tungan på vågen med sin skicklighet.
Börjar mer och mer tro att det har med att göra hans inställning, att han inte helt köper ABs sätt att spela hockey. För AB får inte ut mycket av den spets som finns i den killen.
Tråkigt, uppriktigt tråkigt.
I år skulle jag säga…
Har du sett AP spela senaste säsongerna? Tyvärr är det lite såhär det fungerar med AP. Brilliant korta stunder, men sen osynlig och missnöjd med sig själv och/eller laget och då hängs det med huvudet och åker runt och duttar solo på isen. AP skulle säkert vara en stjärna i ett Färjestad eller Skellefteå, men i ett haltande bottenlag gör han med sin inställning ibland mer skada än nytta tyvärr. Trenden är ju att vi spelar bättre utan honom när det går tungt, så det kanske inte är så dumt att bänka honom. Nu är vi dock i fel tråd ser jag.
Japp, fel tråd.
TIPS:
När hela ens inlägg handlar om en spelare. Även om det är i relation till laget, då sätter man det inlägget i spelarens tråd. Det är jätte-enkelt att länka till original-inlägget, för att få till en snygg övergång.
Va fint du ringa in